۶ ماده غذایی سرشار از آرسنیک


اضافه بار آرسنیک یک مشکل بهداشتی جهانی است که میلیون ها نفر را تحت تاثیر قرار می دهد[۱]. یکی از شایع ترین سموم محیطی است[۲]همانطور که جهان آلوده تر می شود، سمیت آرسنیک به یک نگرانی فزاینده تبدیل می شود. حتی تعدادی از غذاها حاوی آرسنیک بالا هستند…

بسیاری از ما هر روز در معرض مقادیر کمی آرسنیک هستیم[۱]. با گذشت زمان، آرسنیک می تواند انباشته شود و باعث ایجاد انواع مشکلات سلامتی شود.

سالها قرار گرفتن در معرض مزمن و سطح پایین با آرسنیک می تواند در بروز این بیماری نقش داشته باشد[۳]:

  • مه مغزی
  • خستگی
  • مشکلات حافظه مرتبط با افزایش سن
  • اختلال در عملکرد قلب و عروق و گردش خون
  • سطح قند خون نامتعادل
  • مشکلات پوست، ریه و مثانه
  • ناباروری و سایر مشکلات باروری

اکثر آرسنیکی که جذب می کنید از رژیم غذایی می آید[۲]. یکی از مشکلات آرسنیک این است که به راحتی در آب و خاک ذخیره می شود. از آنجا گیاهان آرسنیک را به ریشه خود می کشند و وارد غذای ما می شود.

در این مقاله شش غذای حاوی آرسنیک بالا و همچنین کارهایی که می توانید برای سم زدایی آرسنیک و محافظت از خود در برابر قرار گرفتن در معرض آینده انجام دهید، مورد بحث قرار می گیرد.

در اینجا شش غذای حاوی آرسنیک بالا آورده شده است

۱. برنج

برنج یکی از رایج ترین منابع غذایی آرسنیک است[۴].

گیاهان برنج به ویژه در جذب آرسنیک از خاک خوب هستند و تا زمانی که گیاهان برای برداشت آماده می شوند، سطوح بالایی را جمع می کنند. همچنین در آب های راکد رشد می کند و بیشتر برنج جهان از آسیا می آید که حاوی برخی از بدترین آب های آلوده به آرسنیک در جهان است.[۵].

در نتیجه، برنج اغلب حاوی سطوح بالایی از آرسنیک است، به خصوص زمانی که از آسیا می آید.

برای کاهش قرار گرفتن در معرض آرسنیک:

  • سفید را به برنج قهوه ای انتخاب کنید – آرسنیک بیشتر در سبوس یا پوست بیرونی برنج متمرکز شده است.
  • برنج ارگانیک را به جای برنج معمولی انتخاب کنید – برنج ارگانیک حاوی آرسنیک کمتری است
  • برنج تولید شده در ایالات متحده را به جای برنج آسیایی و هندی انتخاب کنید.
  • برنج کاشته شده در کالیفرنیا را به جای برنج کشت شده در جنوب ایالات متحده انتخاب کنید – جنوب آرسنیک بیشتری در خاک دارد و بنابراین مشخص شده است که آلودگی بیشتری نسبت به برنج کشت شده در کالیفرنیا دارد.
  • برنج را برای چند ساعت خیس کنید و قبل از پخت آن را خوب بشویید – این می تواند محتوای آرسنیک را تا ۴۵٪ کاهش دهد.[۶].

۲. شربت برنج قهوه ای

شربت برنج قهوه ای یک شیرین کننده رایج در بسیاری از غذاهای فرآوری شده و همچنین در شیر خشک مخصوص نوزادان است (که در ادامه بیشتر در مورد آن خواهید خواند). اغلب به عنوان یک جایگزین سالم برای شکر یا شربت ذرت به بازار عرضه می شود.

در واقع شربت برنج قهوه ای یکی از سمی ترین شیرین کننده هایی است که می توانید استفاده کنید. این واقعیت که از برنج تهیه شده است، آن را در معرض خطر بالای آلودگی آرسنیک قرار می دهد[۷].

شربت برنج قهوه ای اغلب حاوی آرسنیک بیشتری نسبت به برنج معمولی است[۸]. این یک عصاره است، بنابراین برای تهیه مقدار کمی شربت برنج قهوه ای مقدار زیادی برنج لازم است. در نتیجه آرسنیک در شربت غلیظ می شود.

از شربت برنج قهوه ای به هر قیمتی اجتناب کنید. می توانید آن را با شکر معمولی یا یک شیرین کننده طبیعی مانند میوه راهب شیرین کنید.

۳. صدف

آرسنیک زیست‌محیطی در آب می‌نشیند و با آلوده‌تر شدن جهان، بار آرسنیک موجود در غذاهای دریایی در حال افزایش است.[۹].

صدف ها به احتمال زیاد آرسنیک را جذب می کنند. یک مطالعه در سال ۲۰۱۱ رابطه قوی بین مصرف صدف و سمیت آرسنیک در شهروندان آمریکایی نشان داد.[۱۰].

برای کاهش قرار گرفتن در معرض آرسنیک، از صدف های زیر اجتناب کنید:

  • صدف
  • صدف ها
  • صدف پخته شده
  • خرچنگ

توجه داشته باشید که صدف‌ها به ویژه سرشار از آرسنیک معدنی هستند که سمی‌ترین شکل آرسنیک است.[۱۱].

۴. جلبک دریایی

جلبک های دریایی نیز آرسنیک را از آب های اقیانوس جذب می کنند.

در جلبک دریایی، آرسنیک به عنوان قند آرسنیک ذخیره می شود – قندی که یک مولکول آرسنیک به آن متصل است. هنگامی که جلبک دریایی می خورید، بدن شما قند آرسنیک را تجزیه می کند و انواع متابولیت های آرسنیک را در سراسر سیستم شما پخش می کند.[۱۲].

جلبک دریایی هیجیکی، جلبک دریایی قهوه ای مایل به سیاه که در سالاد جلبک دریایی ژاپنی رایج است، آلوده ترین نوع جلبک دریایی است.[۱۳]. حاوی مقادیر زیادی آرسنیک غیر آلی است که آن را نسبت به انواع دیگر سمی تر می کند.

جلبک دریایی سبز و قرمز حاوی آرسنیک کمتری است. با این حال، حاوی مقادیر کمی کادمیوم و سرب، دو فلز سنگین دیگر است[۱۴].

جلبک دریایی سبز و قرمز را در حد اعتدال مصرف کنید و از جلبک دریایی قهوه ای و سیاه به طور کامل اجتناب کنید. منبع مهم آرسنیک غذایی است.

۵. شیر خشک نوزاد

آرسنیک به ویژه برای کودکان خطرناک است زیرا رشد مغز را متوقف می کند. کودکانی که در معرض آرسنیک قرار می گیرند، ضریب هوشی پایینی دارند و در زبان، استدلال فضایی و سایر مهارت های شناختی دچار نقص هستند.[۱۵].

متأسفانه شیر خشک یک منبع پنهان آرسنیک است که بسیاری از والدین از آن غافل هستند.

یک مطالعه در سال ۲۰۱۵ نشان داد که نوزادانی که با شیر خشک تغذیه می‌شوند، ۵.۵ برابر بیشتر از نوزادانی که با شیر مادر تغذیه می‌شوند، در معرض آرسنیک قرار دارند.[۱۶].

این مطالعه همچنین به این نتیجه رسید که شیر خشک نوزاد حدود ۷۰ درصد از قرار گرفتن در معرض آرسنیک در کودکان مورد آزمایش را نشان می دهد.

در صورت امکان همیشه به فرزندان خود شیر بدهید. اگر این در دسترس نیست، از فرمول های حاوی برنج یا شربت برنج قهوه ای اجتناب کنید – هر دو خطر آلودگی آرسنیک را دارند.[۱۷,۱۸].

۶. مرغ و تخم مرغ

دو داروی مبتنی بر آرسنیک – Roxarson و Natarson – افزودنی‌های رایج در خوراک مرغ هستند.

یک مطالعه در سال ۲۰۱۷ نشان داد که مرغ هایی که با خوراک حاوی آرسنیک تغذیه می شوند، سطوح بالاتری از آرسنیک در گوشت خود دارند.[۲۳]. همین مطالعه نشان داد افرادی که بیشتر مرغ می‌خوردند، سطوح بالاتری از آرسنیک در ادرارشان داشتند که نشان می‌دهد آنها در معرض آرسنیک موجود در گوشت مرغ قرار داشتند.

برای جلوگیری از آرسنیک، مرغ ارگانیک را انتخاب کنید. استانداردهای ارگانیک استفاده از افزودنی های آرسنیک را ممنوع می کند، بنابراین مرغ ارگانیک همان آلودگی آرسنیک را ندارد.[۲۰].

نحوه حمایت از دفع آرسنیک

وقتی آرسنیک می خورید، بدن آن را در کبد، کلیه ها، قلب و ریه ها ذخیره می کند[۲۱]. می تواند سال ها دوام بیاورد، به تدریج ایجاد شود و در طول زمان باعث مشکلات سلامتی شود[۳,۲۲].

به همین دلیل Ageless AF را ساختم. شکل خاص سیلیس موجود در Ageless AF – اسید orthosilicic – در حمایت از توانایی طبیعی بدن شما برای از بین بردن آرام سموم و سایر ناخالصی هایی که می توانند به بدن شما نفوذ کنند (از جمله آنهایی که در غذاهایی که در بالا توضیح دادیم) بسیار موثر است.

Ageless AF بر روی سیستم ملایم است و همچنین برای حفظ طیفی از مواد معدنی سه ظرفیتی – از جمله آرسنیک، همراه با تالیم، آلومینیوم، بیسموت، قلع و سزیم – از بدن کار می‌کند تا بتوانید سلامت طبیعی خود را حفظ کنید. در اینجا درباره Ageless AF بیشتر بدانید.



رژیم آنلاین دکتر روشن ضمیر https://rdiet.ir/