۶ غذای مخفی برای تسکین فوری استرس

اخبار بد یکی از دلایل رایج استرس فوری است. تسکین در آن نقطه بسیار مورد نظر است، اما زمانی که ذهن ما در حال مسابقه دادن به مشکلی است که به تازگی به وجود آمده، دشوار است. شاید به تازگی شنیده باشید که شغل شما در حال انجام است، یا اینکه بانک شما خواستار پرداخت کامل وام مسکن شما است.

استرس یک واکنش رایج است. شما تعجب می کنید که چگونه می خواهید زنده بمانید. شما یک خانواده برای تغذیه و سایر قبوض برای پرداخت دارید. شما نیاز به سقفی بالای سر خود دارید. ذهن شما در سراسیمه است و سعی می کنید راه حلی سریع پیدا کنید.

وقتی وارد حالت استرس می‌شوید، ذهن مسابقه‌ای تنها چیزی نیست که اتفاق می‌افتد.

وقتی تحت استرس هستیم چه اتفاقی می افتد؟

ممکن است قبلاً لیست را خوانده باشید. این شامل ضربان قلب، چرخش سر و شاید احساس سرگیجه یا سبکی سر باشد. یک گره شکم شما را گرفته و حالت تهوع به شما دست می دهد. اینها علائمی هستند که به راحتی می توانید تشخیص دهید.

دیگرانی هستند که شما آنها را نمی بینید.

آنها شامل افزایش آدرنالین، قند خون، ضربان قلب و فشار خون هستند. اگرچه تنفس شما سرعت را افزایش می دهد، اما تنفس سالمی نیست. تنفس کم عمق و کوتاه است. این باعث می شود سمومی مانند دی اکسید کربن و لاکتات ها در سیستم شما جمع شوند و باعث اضطراب و استرس بیشتر شوند.

بسیاری از مردم برای تسکین فوری استرس، هوس غذای ناسالم یا شکر می کنند. تکان قند ممکن است در آن زمان احساس خوبی داشته باشد، اما سطح قند خون شما را بیشتر می‌کند و خطر ابتلا به دیابت را افزایش می‌دهد. نوشیدنی های گازدار باعث تشدید دی اکسید کربن و لاکتات هایی می شوند که در حال حاضر در سیستم شما تجمع می کنند.

یکی از بهترین پاسخ ها برای تسکین استرس فوری این است که این غذاهای مضر را از رژیم غذایی خود حذف کنید و به غذاهای مفید روی آورید.

غذاهایی که باید اجتناب کنید

۱. چای، قهوه، کاکائو

۲. نوشابه های گازدار شیرین از جمله نوشابه

۳. شکر

۴. الکل از جمله شراب

۵. گوشت قرمز و سایر گوشت های سخت هضم

۶. غذاهای ناسالم و فست فود

غذاهایی که باید برای کاهش استرس فوری انتخاب کنید

۱. پنیر کلبه و پرتقال. پنیر کوتیج پروتئین و کلسیم با کیفیت خوبی را برای رفع نیازهای سیستم شما فراهم می کند. ویتامین C موجود در پرتقال به‌عنوان یک آنتی‌اکسیدان عمل می‌کند تا سمومی را که در هنگام استرس ایجاد می‌شوند، کاهش دهد.

۲. زغال اخته. آنها سرشار از آنتی اکسیدان ها و سرشار از فیبر و ویتامین C هستند تا به بدن شما در برابر فشارهای استرس کمک کنند.

۳. بادام. منبع خوبی از ویتامین های B2 و E است، محتوای آنتی اکسیدانی بالای آن ها به دفع سمومی که استرس بیشتری به بدن شما وارد می کنند، کمک می کند.

۴. ماهی. ماهی تن و ماهی خال مخالی سرشار از ویتامین های B6 و B12 هستند که به مبارزه با استرس کمک می کند. برای جلوگیری از محتوای چربی، مایونز را به راحتی بمالید. ماهی همچنین حاوی سطوح بالایی از اسیدهای چرب امگا است که برای قلب مفید است و از آن در برابر بیماری های ناشی از استرس محافظت می کند.

۵. ماست. این مواد معدنی و کلسیم ضروری را برای تحریک تکانه های عصبی مناسب و عادی سازی اسیدیته معده فراهم می کند. ماست مخصوصاً در مواقعی که معده شما ناراحت است و مستعد ابتلا به زخم هستید مفید است.

۶. سبزیجات در همه رنگ ها. آنها سرشار از ویتامین ها و مواد معدنی هستند و فیبر موجود در آنها به کاهش یبوست و اسهال ناشی از استرس کمک می کند. سندرم روده تحریک پذیر شکایت طولانی مدت رایج افرادی است که برای مدت طولانی تحت استرس هستند. سبزیجات می توانند در اینجا سود ببرند.

تسکین فوری استرس ممکن است دشوار باشد، اما اگر می‌خواهید از اثرات مضر سلامتی طولانی مدت استرس مداوم جلوگیری کنید، مهم است. هر چه زودتر بر استرس غلبه کنید، بهتر است. اگر در هنگام ناراحتی به شکر و مواد غذایی ناسالم یا الکل روی می آورید، وقت آن است که آن را متوقف کنید. غذاهای ذکر شده را انتخاب کنید و به زودی از مزایای کاهش استرس فوری بهره مند خواهید شد.

رژیم آنلاین دکتر روشن ضمیر https://rdiet.ir/ رژیم کتوژنیک دکتر روشن ضمیر