۵ واقعیت جالب ویتامین B2 (ریبوفلاوین).

ویتامین B2 (همچنین به عنوان ریبوفلاوین شناخته می‌شود) بخشی از گروه ویتامین‌های B کمپلکس (گروهی از ویتامین‌هایی است که در ابتدا تصور می‌شد به دلیل نقش‌های مشابه در بدن، ویتامین B منحصر به فرد هستند). در دهه ۱۹۳۰ زمانی که اتو واربورگ با موفقیت ریبوفلاوین را در نتیجه تحقیقات دقیق در مورد ویتامین های B کمپلکس جدا کرد، کشف شد. عملکرد اصلی ریبوفلاوین این است که به سلول های بدن شما کمک می کند تا غذا را برای تولید انرژی تجزیه کنند، اما چیزهای بیشتری از این وجود دارد. در این مقاله قصد دارم با ارائه پنج نکته جالب ویتامین B2 به شما کمک کنم کمی بیشتر در مورد این ویتامین بیاموزید.

۱) با سایر ویتامین‌های B کمپلکس کار می‌کند تا به شما انرژی بدهد: – اگرچه ویتامین B2 برای تجزیه کربوهیدرات‌ها، چربی‌ها و پروتئین به شکلی که بتواند از آن استفاده کند، مورد نیاز است، اما به تنهایی کار نمی‌کند. همه ویتامین‌های B کمپلکس ترکیب می‌شوند تا واکنشی که این درشت مغذی‌ها را به انرژی تجزیه می‌کند، انجام شود. بنابراین، در حالی که مصرف مقادیر کافی B2 مهم است، باید مطمئن شوید که سایر ویتامین های B کمپلکس خود را نیز دریافت می کنید.

۲) پوست، بینایی و خون را سالم تر می کند: – هر بار که بدن شما از اکسیژن استفاده می کند، رادیکال های آزاد به عنوان یک محصول جانبی تولید می شوند. این رادیکال های آزاد می توانند به بسیاری از ساختارهای بدن از جمله پوشش عروق خونی و غشای سلولی آسیب بزنند. برای محافظت در برابر این رادیکال های آزاد، بدن شما می تواند از مولکول هایی به نام آنتی اکسیدان استفاده کند. ریبوفلاوین به بدن شما کمک می کند تا آنتی اکسیدان گلوتاتیون را بازیافت کند که از چشم، پوست و رگ های خونی در برابر آسیب های مبتنی بر اکسیژن محافظت می کند. بنابراین ویتامین B2 با محافظت از این ساختارهای حیاتی باعث سلامت پوست، بینایی و خون می شود.

۳) می توان آن را در چندین غذا یافت: – این ویتامین را می توان از انواع غذاها تامین کرد. در واقع شما احتمالا بیشتر از آنچه تصور می کنید ویتامین B2 مصرف می کنید. شیر یکی از بهترین منابع ریبوفلاوین است، اما سایر محصولات لبنی مانند پنیر و ماست نیز حاوی مقادیر خوبی هستند. بنابراین، اگر فکر نمی کنید به اندازه کافی از این ویتامین مصرف می کنید، سعی کنید مقداری لبنیات را به رژیم غذایی خود اضافه کنید.

۴) این ویتامین محلول در آب است: – ویتامین B2 یک ویتامین محلول در آب است که (همانطور که احتمالاً از نامش حدس زده اید) به این معنی است که در آب حل می شود. بدن شما نمی تواند ویتامین های محلول در آب را ذخیره کند، بنابراین باید مطمئن شوید که مقدار توصیه شده ریبوفلاوین را در روز دریافت می کنید که ۱.۳ میلی گرم برای مردان و ۱.۱ میلی گرم برای زنان است. ویتامین های محلول در آب نیز به نور بسیار حساس هستند، به این معنی که باید سعی کنید غذاهای حاوی B2 را در مکانی تاریک نگهداری کنید و آنها را از نور شدید دور نگه دارید.

۵) عدم مصرف کافی می تواند باعث مشکلات پوستی شود: – کمبود ریبوفلاوین در کشورهای پیشرفته غربی بسیار نادر است. با این حال، اگر رژیم غذایی شما به طور جدی کمبود ویتامین B2 داشته باشد، می تواند منجر به چرب، پوسته پوسته شدن یا خشک شدن پوست شما شود. این در نهایت می تواند منجر به ایجاد ترک ها و زخم های دردناک روی پوست شما شود.

امیدوارم این مقاله درک بیشتری از ویتامین B2 و نقشی که در بدن شما ایفا می کند به شما داده باشد. این به سلول های بدن شما اجازه می دهد از غذایی که می خورید انرژی استخراج کنند و همچنین نقش کلیدی در محافظت از آنها در برابر آسیب اکسیداتیو ایفا می کند. بنابراین، برای زندگی سالم ضروری است.

رژیم آنلاین دکتر روشن ضمیر https://rdiet.ir/ رژیم کتوژنیک دکتر روشن ضمیر