۵ نکته کاهش وزن در تعطیلات و بررسی واقعیت آنها

آیا برای شما تقریبا غیرممکن است که در طول تعطیلات هوشیار و مشاجره در مورد وزن و تغذیه باشید؟ البته که انجامش میدی. بیش از نیمی از آمریکایی ها اضافه وزن دارند: شما تنها نیستید.

یک مطالعه جدید دولتی ممکن است شما را پرتو امیدی کند: این مطالعه نشان می دهد که آمریکایی ها در تعطیلات فقط حدود یک پوند وزن اضافه می کنند. این مطالعه نشان داد که افراد شرکت کننده در تعطیلات تحت تأثیر دو عامل اصلی قرار گرفتند: سطح گرسنگی و سطح فعالیت آنها. به عبارت دیگر: کسانی که در طول تعطیلات فعالیت کمتری داشتند یا بیشتر گرسنه بودند، بیشترین افزایش وزن را داشتند.

بنابراین عقل سلیم می‌گوید: اگر بتوانید فقط بر روی این دو چیز متمرکز بمانید، احتمالاً در نبرد کاهش وزن در تعطیلات شخصی خود پیروز خواهید شد. حداقل، با اضافه نکردن وزن بیشتر به آنچه در انتظار ریخته شدن است، برنده خواهید شد.

دکتر می گوید: «یک اونس پیشگیری ارزش یک پوند افزایش وزن را دارد. ساموئل کلاین، مدیر مرکز تغذیه انسان در دانشگاه واشنگتن در سنت. لوئیس، MO. “جلوگیری از افزایش وزن بسیار ساده تر و بهتر از افزایش وزن واقعی و سپس تلاش برای کاهش مجدد آن است.”

بنابراین پاسخ ساده به نظر می رسد: کمتر بخورید و بیشتر ورزش کنید. البته واقعیت اجرا بسیار دشوارتر است.

خبر خوب این است که بیشتر مردم میزان وزنی را که در تعطیلات اضافه کرده‌اند، بیش از حد تخمین می‌زنند. کمتر از ۱۰٪ ۵ پوند یا بیشتر اضافه می کنند.

خبر بد این است: مقدار کمی از وزن به دست آمده هرگز از دست نمی رود. یک پوند افزایش وزن مقدار بسیار کمی است، اما از آنجایی که معمولاً دوباره کاهش نمی یابد: وزن به مرور زمان افزایش می یابد – به چاقی.

اکنون همه ما می دانیم که نکات زیادی در مورد این زمان از سال وجود دارد که به ما کمک می کند تا آن یا دو پوند اضافی را در طول تعطیلات اضافه نکنیم. متأسفانه چیزی که معمولاً در مورد آن صحبت نمی شود این است: واقعیت استرس و موقعیت های روزانه تعطیلات. بیایید نکات را بررسی کنیم … همراه با بررسی واقعیت آنها … در عمق:

نکته ۱ کاهش وزن: فعال بمانید. بهترین کاری که می توانید انجام دهید این است که سعی کنید به برنامه و روال عادی خود پایبند باشید.

بررسی واقعیت تعطیلات: داشتن هر نوع برنامه معمولی در ماه های شلوغ نوامبر و دسامبر بسیار سخت است. افراد پرمشغله معمولاً کلاس‌های یوگا، پیاده‌روی طولانی و بازدید از باشگاه را قربانی می‌کنند، زیرا برای کارهای اضافی مانند تزئین خانه، آشپزی، تمیز کردن قبل از رسیدن بازدیدکنندگان به زمان نیاز دارند، و البته: خرید.

خبر خوب: قدم زدن در مرکز خرید و فروشگاه ها ورزش بسیار خوبی است، و تمیز کردن خانه هم همینطور. علاوه بر آن فعالیت‌ها، تزئین نیز می‌تواند بسیار فشرده باشد: شما در حال بالا و پایین رفتن برای آویزان کردن وسایل هستید. بلند کردن، کشیدن و کشیدن جعبه ها به بیرون از انبار. خم شدن، چرخاندن و چرخاندن همه چیز درست به نظر برسد. پس خودتان را به خاطر نرسیدن به ورزشگاه مورد ضرب و شتم قرار ندهید… شما فعالیت زیادی دارید و هر ذره ای کمک می کند!

نکته ۲ کاهش وزن: اجازه ندهید خیلی گرسنه شوید. اگر به یک مهمانی بروید و از گرسنگی بمیرید، همه چیز حتی از حالت عادی شیک تر به نظر می رسد. و البته به خاطر آن خیلی بیشتر خواهید خورد. سعی کنید هر روز را با یک صبحانه خوب و جامد شروع کنید – به خصوص چیزی که حاوی پروتئین باشد. و وقتی در مهمانی هستید، سعی کنید سبزیجات را بنوشید تا احساس سیری کنید. این دو چیز به شما کمک می کند گرسنگی شما را تحت کنترل نگه دارد و به نوبه خود به شما کمک می کند تا از “لرزیدن” هر چیزی که می بینید فقط به دلیل گرسنگی خودداری کنید.

بررسی واقعیت تعطیلات: همه ما در طول تعطیلات بسیار شلوغ هستیم و همیشه نمی توان به یاد آورد که غذا بخوریم – چه رسد به اینکه خوب بخوریم – به خصوص در صبح که ممکن است قبلاً بیش از حد خوابیده باشیم و اکنون برای همه چیز دیر می کنیم. و غذا خوردن سالم در مهمانی همیشه امکان پذیر نیست: همه در این کشور بشقاب سبزیجات، سالاد یا کاسه میوه سرو نمی کنند. گاهی اوقات تنها چیزهای موجود در سایت آشغال است: چیپس، آب نبات، و کوکی ها.

در اینجا یک پیشنهاد وجود دارد: سعی کنید بشقاب سبزیجات خود را به مهمانی ببرید که می دانید بشقاب سبزیجات در دسترس نخواهد بود. یک راه سریع و آسان برای انجام این کار، خرید یک یا دو کیسه سبزیجات از قبل خرد شده و مقداری سس سالاد مزرعه است. از طرف دیگر، قبل از رفتن به مهمانی، یک وعده غذایی مناسب بخورید. در کارها زیاده روی نکنید، اما آن را به یک میان وعده سبک نیز تبدیل نکنید. اول غذا خوردن به شما کمک می‌کند تا بدترین خوراکی‌های ارائه شده در تعطیلات را کمی «نقل کنید».

نکته ۳ کاهش وزن: از غذا دوری کنید. به معنای واقعی کلمه. فقط نزدیک میز بوفه، پیش غذا یا خوراکی ها نروید… خوب می شوید.

بررسی واقعیت تعطیلات: در بیشتر موارد، غذا در همه جا وجود دارد. و حتی اگر درست جلوی صورت شما نباشد، مطمئناً می توانید آن را بو کنید! تلاش برای “دور ماندن از آن” بسیار غیر واقعی است – و ممکن است برای برخی از ما مانند شکنجه باشد. و برای اکثر مردم: وقتی نمی توانید چیزی داشته باشید، حتی بیشتر آن را می خواهید. بنابراین تلاش برای دوری از غذا به احتمال زیاد باعث می‌شود که بدتر از آنچه در غیر این صورت می‌کردید، زیاده روی کنید.

در عوض این را امتحان کنید: به خود اجازه دهید هر چه می خواهید. اما با گرفتن. اول: فقط نصف مقداری را که به طور معمول مصرف می کنید، مصرف کنید. و فقط یک ماده غذایی مصرف کنید. آن را بخورید و بدون احساس گناه از آن لذت ببرید. سپس، ۲۰-۳۰ دقیقه کامل صبر کنید تا چیز دیگری دریافت کنید. سپس این روند را تکرار کنید: یک مورد، نصف اندازه معمولی شما، بدون احساس گناه از آن لذت ببرید، سپس قبل از دریافت چیز دیگری صبر کنید.

اجازه دادن به خود برای خوردن، ذهنیت “من نمی توانم آن را داشته باشم (و بنابراین مصمم ترم که آن را داشته باشم)” خلاص می شود، به شما این امکان را می دهد که از غذای خوب و تعطیلات لذت ببرید، بدون اینکه خودتان را سرکوب کنید. این سالم است و می تواند به طور کلی به طرز نگاه شما به غذا و خوردن کمک کند. با این حال، مصرف تنها نیمی از آن به شما کمک می کند تا کالری، چربی، قند یا سایر مواد بدی که معمولاً از آنها اجتناب می کنید، دریافت نکنید. و سپس ۲۰ تا ۳۰ دقیقه منتظر ماندن قبل از دریافت چیز دیگری به بدن شما کمک می کند تا بفهمد چه زمانی به اندازه کافی … یا بیش از حد مصرف شده است. بنابراین احتمال زیاده‌روی در کارها بسیار کمتر است و بعداً از نظر فیزیکی احساس وحشتناکی خواهید کرد.

نکته ۴ کاهش وزن: پارچه هایی بپوشید که کمی روی شما تنگ باشد. این باید به شما کمک کند تا سریعتر احساس سیری کنید و از خوردن بیش از حد غذا جلوگیری کنید.

بررسی واقعیت تعطیلات: ما می خواهیم پارچه های گشادتری بپوشیم زیرا مشتاقانه منتظر خوردن آن همه غذای عالی هستیم! بله، پوشیدن لباس های تنگ ممکن است به ما کمک کند تا یک بار هم از سیب زمینی استفاده نکنیم… یا ممکن است لباس مورد علاقه را خراب کند.

در نهایت، نحوه برخورد با این نکته به شما و تنها شما بستگی دارد. تصمیم خود را بگیرید و از آن راضی باشید.

نکته ۵ کاهش وزن: سهم خود را کوچک نگه دارید. سعی کنید سالاد و سبزیجات را زیاد کنید و مقدار کمی از هر چیز دیگری مصرف کنید.

بررسی واقعیت تعطیلات: مصرف فقط یک مقدار “به اندازه” از هر چیزی شما را در وضعیت روانی قرار می دهد که قبلا ذکر شد. احساس می کنید که نمی توانید چیزی داشته باشید، و بیش از پیش آن را می خواهید.

به جای آن نکته ذکر شده در بالا را امتحان کنید: نصف اندازه ای را که معمولاً می خواهید بردارید. تلاش برای خوردن فقط یک لقمه پای، اشتهای شما را برای چیزهای بیشتر تحریک می کند، اما داشتن یک قطعه کامل کمی زیاده روی می کند – به خصوص اگر ۵ پای مختلف برای نمونه گیری وجود داشته باشد. بنابراین نمونه برداری واقعی را امتحان کنید: یک قطعه را نصف اندازه معمولی ببرید. این به شما امکان می دهد یک “برش کامل” و بیش از چندین لقمه کوچک داشته باشید. سپس قبل از رفتن حدود ۲۰ دقیقه صبر کنید و پای بعدی را امتحان کنید. حتی اگر در نهایت مقداری از هر ۵ پای را بخورید، با خوردن یک برش نیم‌اندازه از هر کدام، میزان کالری، کربوهیدرات‌ها و قندها را در مقایسه با آنچه که با برش‌های کامل مصرف می‌کردید به شدت کاهش داده‌اید. و شما همچنان به جای محرومیت و رنجش، احساس سیری و سیری خواهید کرد.

بنابراین شما آن را دارید: ۵ نکته متفاوت و متداول برای کاهش وزن و تغذیه در تعطیلات، به دنبال آن بررسی واقعیت هر کدام، و یک توافق پیشنهادی که به شما کمک می کند تا از تعطیلات نهایت لذت را ببرید، بدون اینکه خودتان را از غذاهای عالی که همه به نظر می رسیم محروم کنید. به جلو به.

هر کاری که تصمیم دارید انجام دهید، به یاد داشته باشید که در واقع تعطیلات مبارک!

رژیم آنلاین دکتر روشن ضمیر https://rdiet.ir/ رژیم کتوژنیک دکتر روشن ضمیر