۵ نکته مفید برای بارداری شاد و بدون استرس

استرس بخشی عادی از زندگی روزمره ماست. اما زمانی که باردار هستید، به راحتی می توانید احساس ناراحتی کنید. شما در کنار مقابله با علائم بارداری و تغییرات بزرگ در سبک زندگی خود، چیزهای زیادی در ذهن خود دارید.

اما شما باید مراقب سلامتی عاطفی خود و کودک خود باشید، بنابراین بهترین کاری که می توانید انجام دهید این است که در هنگام بروز یک موقعیت استرس زا، نفس عمیق بکشید و آرام باشید.

این نکات مفید را برای بارداری شاد و بدون استرس دنبال کنید:

هر روز از زمان من لذت ببرید

بدن شما چیزهای زیادی را پشت سر می گذارد و شما بیش از آن شایستگی زمانی را دارید که صرفاً برای خودتان وقت بگذارید. هر روز چند ساعت وقت بگذارید و کارهایی را انجام دهید که از آنها لذت می برید. برنامه های خود را تماشا کنید، به موسیقی مورد علاقه خود گوش دهید یا کتاب بخوانید – هر چیزی که به شما آرامش می دهد و روحیه شما را بالا می برد. مراقبت از سلامت روان شما در بارداری کمک زیادی می کند.

به کسی اعتماد کن

به طور طبیعی، یک زن باردار (مخصوصاً اولین تایمر) نگرانی ها و سوالات زیادی در مورد آنچه که از سر می گذراند خواهد داشت. این چیزها را با اعتماد کردن به کسی از سینه خود بردارید – ممکن است شریک زندگی شما، مادرتان، دوست صمیمی که بچه دار شده یا حتی یک همکارتان باشد. حتی می توانید به انجمن های آنلاین بپیوندید. صحبت کردن در مورد احساس شما فوراً استرس را کاهش می دهد.

در جریان باشید

در مورد نگرانی های بارداری صحبت می کنیم، بهترین کار برای کمک به کاهش آنها این است که مستقیماً با پزشک خود مشورت کنید. از پرسیدن سوالات و بیان نگرانی های خود دریغ نکنید. اگر علائمی را احساس می کنید به گوگل اعتماد نکنید – این فقط به اضطراب شما می افزاید.

خوب بخورید و استراحت کنید

داشتن یک رژیم غذایی سالم و متعادل بسیار مهم است، چه بیشتر زمانی که باردار هستید و دو نفره غذا می خورید؟ فقط وعده های غذایی و میان وعده های سالم بخورید و حتما از دستورات پزشک خود در مورد غذا پیروی کنید.

وقتی با کودک هستید، خستگی و ناراحتی یک هنجار جدید است. زیاد به خودتان فشار نیاورید و در صورت نیاز استراحت کنید. هر چه بیشتر خسته باشید، روحیه شما کم می شود.

فعال بمان

تمرینات سبک بارداری برای شما و کودکتان مفید خواهد بود. ورزش باعث ترشح اندورفین می شود که فوراً خلق و خوی شما را بهبود می بخشد و به شما احساس آرامش می دهد. شما مجبور نیستید به باشگاه بروید، فقط کمی پیاده روی یا یوگا انجام می شود.

برای اطمینان از بارداری شاد و بدون استرس، این نکات ساده و در عین حال مفید را دنبال کنید!

رژیم آنلاین دکتر روشن ضمیر https://rdiet.ir/ رژیم کتوژنیک دکتر روشن ضمیر