۵ غذای پر جیوه که باید از آن اجتناب کنید و چگونه سم زدایی کنید


جیوه یکی از خطرناک ترین سموم در محیط مدرن ما است. این فلز سنگینی است که در ترافیک، آلودگی هوا، مواد پرکننده دندان، خاک و حتی غذای ما رایج است.

در اینجا دلیلی وجود دارد که باید مراقب باشید: جیوه می تواند بر عملکرد طبیعی مغز و سیستم ایمنی تأثیر بگذارد. علائم مختلفی را می توان در قرار گرفتن در معرض جیوه ردیابی کرد، از سردرد و خستگی گرفته تا مه مغزی و موارد دیگر.

از آنجایی که ما هر روز در معرض مقادیر کمی جیوه هستیم، تشخیص سمیت جیوه دشوار است. باعث بیماری ناگهانی و غم انگیز نمی شود. در عوض، به آرامی در بافت‌های شما تجمع می‌یابد و به تدریج انواع مشکلات مرتبط را در طول سال‌ها بدتر می‌کند.

برای سلامت طولانی مدت شما ضروری است که از قرار گرفتن روزانه در معرض جیوه و سم زدایی به طور منظم محافظت کنید تا به سم زدایی جیوه ذخیره شده در سیستم شما کمک کند.

غذا منبع اصلی قرار گرفتن انسان در معرض جیوه است. [۱] آفت کش ها، آلودگی خاک و سایر منابع جیوه در نهایت به مواد غذایی و در نهایت در بدن ما می رسند.

اما اگر از چند غذای حاوی جیوه پرهیز کنید، می توانید قرار گرفتن در معرض جیوه را به میزان قابل توجهی کاهش دهید. در اینجا پنج غذای متداول حاوی جیوه آورده شده است.

۱. غذاهای دریایی با جیوه بالا

غذاهای دریایی رایج ترین منبع جیوه در رژیم غذایی ما هستند.

جیوه آزاد شده از گیاهان زغال‌سوز به محیط زیست می‌رسد و آب یکی از اصلی‌ترین مکان‌هایی است که در آن ته نشین می‌شود. [۲]

هنگامی که جیوه در آب قرار می گیرد، توسط گیاهان آبزی مانند جلبک دریایی و کلپ جذب می شود. وقتی ماهی های کوچک آن را می خورند، ماهی های کوچک جیوه را جذب می کنند. و وقتی ماهی های بزرگتر ماهی های کوچکتر را می خورند، ماهی های بزرگتر جیوه را جذب می کنند.

این فرآیند تجمع زیستی نامیده می شود و در زنجیره غذایی ادامه می یابد. هرچه یک ماهی بیشتر زنده بماند، ماهی بیشتری می خورد و جیوه بیشتری در طول زندگی خود جذب می کند.

یکی از بهترین راه‌ها برای کاهش سمیت جیوه، پرهیز از غذاهای دریایی است که دارای جیوه بالایی هستند. ماهی هایی که جیوه بالایی دارند عبارتند از:

  • کوسه
  • شاه ماهی خال مخالی
  • مرلین
  • اره ماهی
  • ماهی کاشی
  • ماهی آلباکور، آهی/زرد باله و ماهی تن درشت چشم
  • قیچی قرمز
  • هامور

شایان ذکر است که در حالی که انواع ماهی تن بزرگ دارای جیوه بالایی هستند، ماهی تن کنسرو شده همچنان یک انتخاب عالی برای غذاهای دریایی است. ماهی تن اسکیپ جک تقریباً به اندازه سایر انواع ماهی تن رشد نمی کند و در نتیجه جیوه کمتری دارد. توصیه می کنم از بسیاری از انواع ماهی تن فروخته شده در رستوران های سوشی خودداری کنید. به نظر من خوردن کنسرو ماهی تن خوب است.

سازمان غذا و داروی ایالات متحده (FDA) پیشنهاد می کرد غذاهای دریایی پر جیوه را به یک وعده در هفته محدود کنید. اما با بدتر شدن آلودگی جیوه، آنها موضع خود را تغییر دادند. آنها اکنون پیشنهاد می کنند که از غذاهای دریایی با جیوه بالا به طور کامل اجتناب کنید. [۳]

من کاملا موافق نیستم. شما می خواهید از شستشوی کودک با آب حمام خودداری کنید. چرا وقتی می‌دانید می‌توانید هر جیوه‌ای را که می‌خورید از بین ببرید، به‌کلی از گروه غذایی اجتناب کنید؟ شما می توانید پکتین مرکبات، کلرلا، گشنیز و بسیاری از مواد دیگر را برای سم زدایی جیوه مصرف کنید.

من فکر می کنم این اشتباه است که صرفاً به دلیل جیوه یا مواد معدنی از غذاهای دریایی اجتناب کنید. اکثر مواد غذایی ما امروزه حاوی مواد معدنی، مواد شیمیایی و آفت کش ها هستند. بنابراین، تا زمانی که قصد ندارید به یک فروشگاه تبدیل شوید، منطقی نیست که از ماهی اجتناب کنید.

از ماهی خود و بسیاری از فواید سلامتی مصرف غذاهای دریایی لذت ببرید. غذاهای دریایی منبع عالی اسیدهای چرب امگا ۳، مواد معدنی مانند سلنیوم و پروتئین با کیفیت بالا هستند.

فقط مطمئن شوید که از ماهی هایی که دارای جیوه بالایی هستند اجتناب کنید (یا فقط گاهی آنها را بخورید) و روی مصرف ماهی های کوچکتر مانند ساردین، شاه ماهی، آنچوی، ماهی خال مخالی و سالمون تمرکز کنید. آنها به دلیل طول عمرشان دارای جیوه بسیار کمی هستند. برای نکات بیشتر در مورد مصرف ماهی، من را بخوانید راهنمای بقای غذاهای دریایی.

۲. شربت ذرت با فروکتوز بالا

بسیاری از شرکت‌ها شربت ذرت با فروکتوز بالا را با استفاده از سلول‌های جیوه – ظروف جیوه و آب نمکی که برای تولید مواد خاص استفاده می‌شوند، درست می‌کنند.

بسیاری از صنایع به دلیل نگرانی‌های مربوط به سمیت، تولید سلول‌های جیوه را متوقف می‌کنند، اما تولیدکنندگان شربت ذرت با فروکتوز بالا هنوز از این فرآیند استفاده می‌کنند.

هر ساله، تولیدکنندگان سلول های جیوه مقادیر قابل توجهی از جیوه از دست رفته را به آژانس حفاظت از محیط زیست گزارش می دهند.[۴]. یک مطالعه اخیر نشان داد که مقادیر زیادی از این جیوه به شربت ذرت با فروکتوز بالا ختم می شود. [۴][۵]

یک آمریکایی به طور متوسط ​​روزانه ۵۰ گرم شربت ذرت با فروکتوز بالا مصرف می کند که برای ایجاد مسمومیت جدی با جیوه در طول زمان کافی است. [۵]

و حتی اگر خیلی کمتر مصرف کنید، جیوه جمع می شود و به سختی از بدن شما خارج می شود، بنابراین هر ذره آن اهمیت دارد. بهترین گزینه این است که از شربت ذرت با فروکتوز بالا اجتناب کنید.

۳. رنگ خوراکی

یک مطالعه اخیر به بررسی محتوای فلزات سنگین در انواع رنگ‌های خوراکی پرداخت.

محققان دریافتند که ۲۰ درصد از نمونه‌های رنگ‌های خوراکی به جیوه آلوده بودند، از جمله نمونه‌هایی که حاوی «رنگ‌های طبیعی» به جای رنگ‌های خوراکی مصنوعی بودند. [۶] چندین نمونه نیز حاوی آرسنیک بود.

بسیاری از تولیدکنندگان مواد غذایی فرآوری شده “رنگ های طبیعی” را در برچسب مواد تشکیل دهنده خود ذکر می کنند. این عبارت انواع رنگ‌ها را شامل می‌شود، از ادویه‌ها گرفته تا عصاره‌های قسمت‌های حشرات. [۷]

برخی از رنگ های غذایی طبیعی از ترکیب ترکیبات طبیعی با آلومینیوم و سرب ساخته می شوند. [۷][۸]

بین جیوه، آرسنیک، سرب و آلومینیوم، بهترین گزینه این است که از رنگ‌های خوراکی، چه طبیعی و چه مصنوعی، خودداری کنید. تا جایی که می توانید به خوردن غذاهای کامل با کیفیت بالا پایبند باشید.

۴. تخم اردک

تخم اردک یکی دیگر از منابع بالقوه جیوه است.

اردک‌ها اغلب در مراتع آزاد پرورش می‌یابند، جایی که می‌توانند ماهی و حشراتی را که در آب زندگی می‌کنند به صورت رایگان بخورند. با بدتر شدن آلودگی جهانی، اردک‌ها در معرض افزایش خطر آلودگی جیوه قرار دارند – به طوری که محققان از تخم‌مرغ به عنوان راهی برای اندازه‌گیری آلودگی محیطی در یک منطقه استفاده می‌کنند. [۹]

چندین مطالعه نشان داده اند که جیوه در تخم اردک تجمع می یابد. [۹][۱۰] تخم اردک همچنین فلزات سنگین دیگری از جمله سرب و کادمیوم و همچنین آفلاتوکسین را که یک سم بسیار سرطان‌زا است که توسط کپک سیاه تولید می‌شود، انباشته می‌کند. [۱۱][۱۲]

به نفع شماست که از تخم مرغ اردک پرهیز کنید. به جای آن تخم مرغ بخورید.

۵. کارخانه گوشت پرورشی

بسیاری از مزارع کارخانه با تغذیه با پودر ماهی – باقیمانده های خشک و پودر شده ماهی که برای مصرف انسان نامناسب تلقی می شوند، در هزینه ها صرفه جویی می کنند.

مشکل این است که بسیاری از ماهی ها برای مصرف انسان مناسب نیستند زیرا حاوی جیوه زیادی هستند. وقتی گاوها به ماهی‌های مملو از جیوه غذا می‌دهند، جیوه در گوشت تجمع می‌یابد و انسان‌ها به هر حال جیوه را می‌خورند. [۱۳]

چندین مطالعه نشان داده است که گوشت گاو تولید شده در کارخانه حاوی جیوه و همچنین کادمیوم و سرب است. [۱۳][۱۴]

به جای گوشت گاو و بره کارخانه‌ای، گوشت صد در صد ارگانیک و علف‌خوار را انتخاب کنید. گاوها فقط علف می خورند و نمی توانند در معرض آفت کش ها قرار گیرند و این باعث می شود گوشت آنها کمتر سمی شود.

اگر غذاهای پر جیوه می خورید چه باید کرد؟

اگر غذاهای غنی از جیوه خورده اید یا در گذشته پر کردن جیوه داشته اید، ضروری است که یک سم زدایی جیوه انجام دهید.

جیوه در قسمت‌های دور از دسترس بدن، از جمله مغز، سیستم عصبی، کبد و ذخایر چربی پنهان می‌شود. در بدن شما می نشیند، به آرامی انرژی شما را تخلیه می کند و صدها یا بیشتر از جیوه باعث ایجاد علائم می شود.

با این حال، اگر جیوه بیش از حد را به یکباره بسته بندی کنید، به مقدار زیادی وارد جریان خون می شود و باعث علائم سم زدایی می شود. این بزرگترین اشتباهی است که مردم هنگام سم‌زدایی فلزات سنگین مرتکب می‌شوند – آنها کلاسور مصرف نمی‌کنند.

برای سم زدایی ایمن، چیزی می خواهید که جیوه را تحریک کند و به آن می چسبد، آن را از کار می اندازد و از بدن شما بیرون می کشد.

برای همین ساختم CitriCleanse. این یک سم ملایم و در عین حال موثر است که می توانید هر روز از آن استفاده کنید و به طور خاص برای حذف فلزات سنگین مانند جیوه طراحی شده است.

CitriCleanse از سم زدایی فلزات سنگین در سه مرحله پشتیبانی می کند:

  • جمعیت عصاره گشنیز فلزات سنگین مانند جیوه را کلات می کند و آن را از مکان های مخفی مانند کبد و ذخایر چربی جذب می کند.[۱۵].
  • ارتباط دادن. هنگامی که فلزات سنگین متحرک هستند، پکتین مرکبات و گریپ فروت به عنوان یک عامل اتصال عمل می کند و فلزات سنگین را مختل می کند و جذب می کند، بنابراین آنها فقط در سایر قسمت های بدن ته نشین نمی شوند.[۱۶].
  • معدنی شدن؛ اسید هیومیک و فولویک بدن شما را معدنی می کند، فلزات سنگین را جایگزین می کند و به آنها می چسبد تا به اندام های شما آسیب نرسانند.[۱۷]. بعد از اینکه فلزات سنگین غیرفعال شدند، آنها را بدون هیچ آسیبی خارج می کنید و از سیستم شما خارج می شوند.

توجه به این نکته نیز ضروری است مطالعات نشان می دهد که منیزیم و سلنیوم از آسیب جیوه جلوگیری می کنند و ممکن است به از بین بردن جیوه کمک کنند. [۱۸] دقیقا به همین دلیل فرموله کردم فوکوس خودکار بدون سن حاوی سلنیوم

CitriCleanse موثر، اما به اندازه کافی ملایم برای استفاده به عنوان سم زدایی روزانه. طعم آن شبیه مرکبات تازه است – فقط آن را در آب مخلوط کنید و هر روز صبح آن را بنوشید تا از سم زدایی بدن حمایت کنید.

اگر نگران وجود جیوه در غذا هستید، CitriCleanse من می توانم کمک کنم. آن را امتحان کنید و ببینید چه احساسی دارید. در عرض چند روز متوجه تفاوت خواهید شد. ما در این صفحه از افرادی که به ما می گویند، پس از راه اندازی CitriCleanse چقدر احساس آرامش می کنند، توصیه های زیادی داریم.

و حتما از غذاهای پر جیوه پرهیز کنید. از آنجایی که جهان ما به طور فزاینده ای آلوده می شود، مهم تر از همیشه محافظت از خود در برابر سموم پنهان است.

شما همیشه می توانید مواد معدنی را از بدن خود حذف کنید، اما در دراز مدت برای محافظت از سلامت خود، اجتناب از منابع آشکار مصرف و قرار گرفتن در معرض آن آسان تر است.



رژیم آنلاین دکتر روشن ضمیر https://rdiet.ir/