۵ بهترین راه برای حفظ کردن چیزها در حین مطالعه

اوه، ما به یاد داریم که هفته پایانی چقدر پر هیجان بود! چه در دبیرستان باشید و چه حتی در مراحل پایانی کار دانشگاهی خود باشید، اکثریت موافقند که هر نوع امتحانی اعصاب مطمئن ترین و آماده ترین دانش آموز را به هم می زند.

یکی از بدترین کارهایی که برخی از دانش آموزان انجام می دهند این است که خود را برای یک آزمون چند گزینه ای زمانی که باید برای امتحان انشایی مطالعه کنند، آماده کنند. دانستن و مطالعه فرمت یک امتحان می تواند در آماده شدن خود برای یک آزمون بسیار کلیدی باشد.

به همین ترتیب، بسیاری از راه های منحصر به فرد برای حفظ مطالب در حین مطالعه وجود دارد! پیروی از چند نکته آسان می تواند انجام آزمایش را کمی ساده تر کند و همچنین زندگی شما را کمتر ناراحت کند.

قبل از شروع، بزرگترین توصیه ما برای هفته پایانی این است که یک هفته زودتر مطالعه کنید!

این کار از هرگونه استرس، ذهنیت منفی، خستگی و غیره جلوگیری می کند. از درک اینکه زمان کافی برای مطالعه داشته اید.

۱. چیزهایی را که قبلاً می دانید مطالعه نکنید.

بزرگ‌ترین اشتباهی که دیده‌ایم دانش‌آموزان هنگام شروع مطالعه برای امتحان نهایی خود انجام می‌دهند، مرور اطلاعات درسی است که از قبل می‌دانند، مانند مباحث مطرح شده در امتحان قبلی ۱ و ۲. امیدوارم با من موافق باشید که موارد زیادی وجود دارد. از اطلاعاتی که باید در هر یک از دوره های آموزشی شما پوشش داده شود… زمان و تلاش خود را برای مرور مفاهیم یا مفاهیم اولیه ای که قبلاً باید به عنوان عقل سلیم یاد گرفته باشید، هدر ندهید.

در یک منطقه آرام بنشینید و یادداشت های خود را از کلاس بیرون و روی میز بگذارید. بعد تمام فصل هایی را که متوجه نمی شوید برجسته کنید. این مرحله اولیه مطالعه است… با این کار، می توانید تمرکز کنید و زمان خود را در زمینه هایی که باید مرور کنید، اولویت بندی کنید.

حتماً به کتاب درسی (جلدهای تست فصل ها) یا اسلایدهای پاورپوینت ارائه شده در دوره خود نگاهی بیندازید. با انجام این کار، باید بتوانید درک محکمی از بخش هایی که بیشتر به آن ها نیاز دارید به دست آورید.

در این زمان، مطالب را ارزیابی کنید و آن را با راهنمای مطالعه یا مرور امتحانی که توسط استادتان به شما ارائه شده است مقایسه کنید، در حالی که سعی می کنید موضوعاتی را که در مرور امتحان پوشش داده نشده اند خط بزنید.

فصل هایی که خط کشیده نشده اند همان چیزی است که باید وقت خود را روی آن متمرکز کنید. کاهش حجم اطلاعاتی که باید در هفته منتهی به امتحان مطالعه شود، فرصت بیشتری را برای شما فراهم می کند تا به موضوعات سخت تری اختصاص دهید.

۲. فعال بمانید و غذا بخورید.

دراز کشیدن روی مبل با عرقیات مورد علاقه تان ممکن است بهترین راه برای مطالعه به نظر برسد… اما اینطور نیست! راحت بودن بیش از حد می تواند به راحتی منجر به خستگی، چرت زدن و خیال پردازی شود. بهتر است سعی کنید در حالی که روی پاهای خود هستید مطالعه کنید، یادداشت ها را در دستان خود داشته باشید و هنگام راه رفتن مرور کنید.

به دنبال یک کلاس درس شفاف باشید و از تخته سفید برای خود بهره ببرید. تصاویر (نقشه‌های مفهومی، نمودارها و نمودارها) می‌توانند جلسه تحقیق را احیا کنند و کمی شوخ طبعی را به فرآیند یادگیری ببخشند.

حتما بخورید! خوردن کربوهیدرات‌ها مغز را قادر می‌سازد شفاف‌تر، متمرکزتر و بدون خستگی فکر کند. با این حال، غذای ناسالم ممکن است ارزان باشد و به نظر می رسد در زمان و پول شما صرفه جویی می کند، آنها هیچ کمکی به مغز شما در حفظ اطلاعات نمی کنند. از غذاهای فرآوری شده و ناسالم مانند رستوران های فست فود، غذاهای شور و یا حتی نوشابه خودداری کنید.

پاستا، ساندویچ، شیر، سبزیجات و میوه‌ها منابع فوق‌العاده کربوهیدرات هستند و واقعاً باید در هنگام مطالعه برای امتحان در رژیم غذایی گنجانده شوند. مخصوصاً شب قبل و همچنین صبح. هرگز گرسنه مطالعه نکنید، زمانی که شکمتان به سمت شما رشد می کند، تمرکز غیرممکن است! سپس ذهن بر خواستن غذا متمرکز می شود نه بر یادگیری.

همچنین داشتن خواب منظم بسیار مهم است. خستگی مغزی در طول امتحان به طور تصاعدی عملکرد امتحان را کاهش می‌دهد، اگرچه این مشکلی ندارد و بسیار معمول است که تمام شب را بگذرانید، مطمئن شوید که حد و مرزها را تعیین کرده یا ۳۰ دقیقه چرت بزنید. نوشیدنی های انرژی زا بیش از حد ننوشید، قند می تواند بدن شما را در روز بعد از کار بیاندازد، خود را به حداکثر دو نوشیدنی محدود کنید، اگر نه کمتر.

همچنین پمپاژ و حرکت بدن قبل از آزمایش هوشمندانه است. پیاده روی سریع داشته باشید. مطالعات نشان می‌دهد که ورزش به جریان خون اجازه می‌دهد، به بدن شما اجازه می‌دهد تا آدرنالین ترشح کند و در عین حال سطح اندورفین (در بدن شما) را نیز افزایش دهد. همچنین یک راه معمول برای مقابله با اضطراب و استرس است!

۳. هدف را بشناسید:

اصلاً چرا این را مطالعه می کنم؟ اغلب در حین مطالعه با یک علامت رایج به نام “بیش از حد اطلاعات” مواجه می شویم… به همین دلیل است که معمولاً به خاطر آوردن مطالب پس از آن سخت می شود. مطمئن باشید که هدفتان از اینکه چرا درس می‌خوانید، می‌دانید، چه چیزی شما را برای ادامه تحصیل ترغیب می‌کند؟

– شناخت یک مفهوم یا ایده خاص

– برای بهتر کردن خود در یک منطقه خاص

– دانستن اینکه چرا شخصی کار خاصی را انجام داده است

– برای پاسخ به سؤالات تحصیلی محوله

حفظ یک هدف در ذهن خود در حین مطالعه می تواند به شدت به شما کمک کند که فقط روی اطلاعات مربوطه تمرکز کنید و آنها را بهتر به خاطر بسپارید.

بی‌نهایت دلایلی وجود دارد که ممکن است چیزی را مطالعه کنید، مطمئن شوید که متوجه می‌شوید مال شما چیست.

۴. قبل از خواب و بلافاصله پس از بلند شدن از رختخواب مطالعه کنید

ایده آل ترین زمان برای مرور یا یادگیری چیزی، قبل از خواب و بلافاصله پس از بیدار شدن است. در طول روز ذهن مملو از اطلاعات بیهوده زیادی می شود و به تلاش برای فیلتر کردن اطلاعات مفید و ارزش به خاطر سپردن و آنچه که نیست ادامه می دهد.

حتما صبح ها مسواک نزنید. مطالعات عجیب اما واقعی نشان می دهد که وقتی دندان های خود را مسواک می زنید، به مغز خود می گویید که آماده حرکت هستید. با این کار، وقتی سعی می‌کنید مطالعه کنید، مغز شما شروع به احساس عجله می‌کند، اما در پایان، شما فقط می‌خواهید همه اطلاعات را به یکباره جمع کنید.

این باعث می‌شود که فراموش کردن چیزها ساده‌تر شود. فقط تصور کنید اگر از شما بپرسند که دیروز پس از یک روز سخت و طولانی چه کار کردید، آیا می توانید پاسخ دهید؟ بله، خیلی شبیه آن است. قبل از خواب و بعد از بلند شدن از رختخواب ذهن شما شاداب می شود همچنین مواد شیمیایی ترشح می کند که می تواند به تقویت حافظه شما کمک کند.

۵. آنچه را که آموخته اید به خاطر بیاورید:

سعی کنید ۱۵ دقیقه را صرف تجدید نظر در آموخته های خود کنید. اگر برخی از این روش ها را به کار بگیرید، از اینکه چقدر به یاد دارید شگفت زده خواهید شد و همچنین اعتماد به نفس خود را در توانایی یادآوری خود افزایش خواهید داد. این کار کل فرآیند را بهبود می بخشد و شما تلاش بیشتری برای بلند شدن از رختخواب و انجام دوباره کار در روز بعد انجام خواهید داد.

آیا از به تعویق انداختن و سپس وحشت برای انجام کارها در آخرین لحظه خسته شده اید؟ اگر چنین است پس باید برنامه ریزی مناسبی انجام دهید.

برنامه ریزی صحیح و استفاده از روش های صحیح به شما در برنامه ریزی موثر روز کمک می کند. ما کاملاً درک می کنیم که دانشجو بودن و ارائه تکالیف و همچنین آماده شدن برای امتحانات چقدر استرس زا است، اما اگر از ابتدای سال شروع به مطالعه کنید، با مشکلات کمتری مواجه خواهید شد.

نتیجه:

به نظر می رسد که آماده ترین دانش آموز تحت استرس و غرق در نتایج بالقوه یک آزمون است و همیشه زمانی برای بررسی واقعیت وجود دارد. گرفتن نمره بد، امتحان کردن، یا شکست در کلاس برای نفس خوب نیست، هر چند که اتفاق بیفتد. فکر نکنید که اینجا پایان دنیاست. فهرستی از نتایج احتمالی ایجاد کنید و برای همه آنها ترتیب دهید.

با دوستان و خانواده خود صحبت کنید و مشکل را توضیح دهید. آنها منبع خوبی برای راحتی و پشتیبانی هستند. گرفتن یک برنامه حتی زمانی که همه چیز دقیقاً آنطور که می خواهید پیش نمی رود، راهی عالی برای از بین بردن اضطراب از موقعیت امتحان است.

رژیم آنلاین دکتر روشن ضمیر https://rdiet.ir/ رژیم کتوژنیک دکتر روشن ضمیر