۴ فعالیت آسان برای سالم ماندن

۴ فعالیت آسان که می تواند به شما کمک کند سالم بمانید

خبر خوب این است که تعدادی از فعالیت های اوقات فراغت وجود دارد که به ما کمک می کند سالم و تناسب اندام بمانیم. خبر خوب دیگر این است که بسیاری از آنها تاثیر کم دارند و شامل هیچ گونه فعالیت بدنی شدید نیستند.

در اینجا چند فعالیت اوقات فراغت وجود دارد که می‌توانید تا آنجایی که می‌خواهید برای ارتقای سلامتی و رفاه شخصی انجام دهید.

۱. برقصید

رقصیدن یک فعالیت استثنایی است که انرژی، نشاط، سلامت جسمانی و خلق و خوی بهبود یافته را برای حمایت از سلامت کلی شما در هر سنی افزایش می دهد! زمانی که جوانتر بودیم زیاد می رقصیدیم و بسیاری از برنامه های کاهش وزن و تناسب اندام و همچنین برخی از جدیدترین تجهیزات ورزشی شامل نوعی حرکات رقص هستند.

سبک‌های رقص زیادی وجود دارد که در بسیاری از سبک‌های زندگی، از زومبا گرفته تا رقص تالار رقص و بسیاری از سبک‌های زندگی متناسب هستند. تنها کاری که باید انجام دهید این است که یک شریک پیدا کنید و شروع به حرکت کنید!

۲. یک باغ بکارید

آیا فضای باز را دوست دارید؟ یکی از بزرگترین مزایای باغبانی این است که شما را از خانه خارج می کند و فعالیت بدنی کمتری را برای شما فراهم می کند. ممکن است باغبانی برای افراد مسن یک سرگرمی به نظر برسد، اما فوایدی برای سلامتی برای همه دارد: ورزش، کاهش استرس، تغذیه (اگر باغ سبزی باشد).

تعدادی از مطالعات ارتباط بین فعالیت مغز و کاهش بیماری آلزایمر را نشان داده اند. از این نظر، باغبانی حتی ممکن است به حفظ سلامت مغز شما کمک کند، زیرا در حین نگهداری از باغ، ذهن شما فعال می ماند.

۳. در خانه آشپزی کنید

بسیاری از مردم آشپزی را یک فعالیت تفریحی می دانند. وقتی فکر می‌کنید آشپزی می‌تواند فرصت‌های خلاقیت زیادی به شما بدهد و قطعاً نیاز به تفکری دارد که ذهن شما را فعال نگه می‌دارد، فقط منطقی است که می‌تواند یک فعالیت مهم برای سلامت کلی روحی و جسمی شما باشد.

این احتمال وجود دارد که وقتی خودتان در آشپزخانه وقت صرف می کنید، یک وعده غذایی سالم و مغذی بخورید. اگر اتفاقاً با محصولاتی که در باغ خود پرورش داده‌اید آشپزی می‌کنید، در این صورت پاداش دو فعالیت تفریحی را دریافت خواهید کرد.

۴. برخی از ورزش های کم تاثیر را انجام دهید

قدم زدن؛ ناگفته نماند که ورزش برای حفظ وزن و سلامت کلی شما ضروری است. بیشتر مردم ورزش را با رفتن به باشگاه، وزنه برداری یا برخی فعالیت های سنگین برابر می دانند. اما واقعیت این است که فقط پیاده روی برای ارتقای سلامت کافی است و به مبارزه با آسیب های بیماری مانند دیابت کمک می کند. همچنین ثابت شده است که برای حفظ BMI خوب و کاهش کلسترول بالا و فشار خون مفید است.

وب سایت CDC گزارش کرده است که پیاده روی مکانی ایده آل برای شروع یک برنامه تمرینی بدنی است، برای شروع بیست دقیقه در روز، سه روز در هفته تلاش کنید. می توانید با افزایش قدرت خود زمان یا مسافت را افزایش دهید یا فعالیت های سخت تر دیگری مانند تنیس، دوچرخه سواری یا هر چیز دیگری را شروع کنید. شریک زندگی خود را پیدا کنید و از زمان خود برای معاشرت و پاسخگویی در مورد پیاده روی استفاده کنید.

یوگا کم تاثیر؛ یوگا یک روش ورزش باستانی جامع قرن هاست که هدف آن درمان کل بدن و ذهن است. آموزش یوگا به شما می آموزد که چگونه از تکنیک های تنفس خوب استفاده کنید و حالت های مختلف به شما امکان می دهد بدن خود را از طریق کشش تقویت کنید و به انعطاف پذیری شما کمک می کند.

انجام صحیح یوگا می تواند به کاهش درد و درد کمک کند و حتی ممکن است با بهبود انعطاف پذیری و قدرت از آسیب جلوگیری کند. همچنین گزارش شده است که یوگا با آموزش نحوه کنترل تنفس برای کاهش علائم اضطراب و افسردگی به کاهش استرس کمک می کند.

خط پایین

مردم در سراسر جهان بزرگتر می شوند. اما فعالیت های فراغتی زیادی وجود دارد که فواید ورزش منظم را ارائه می دهد: کاهش استرس که علائم اضطراب و افسردگی را کاهش می دهد، کاهش وزن و بهبود آمادگی جسمانی.

رژیم آنلاین دکتر روشن ضمیر https://rdiet.ir/ رژیم کتوژنیک دکتر روشن ضمیر