۴ روش طبیعی مدیریت درد

درد مزمن همراه با التهاب، آرتریت، فیبرومیالژیا، استرس و تروما نقش مهمی در کاهش شدید سلامت و کیفیت زندگی دارد. خوشبختانه، روش‌های طبیعی برای کنترل درد وجود دارد که نیازی به نسخه یا خطرات مسکن‌های بدون نسخه مانند آسپرین و ایبوپروفن ندارند. برخی از مطالعات، مانند مطالعاتی که اخیرا توسط رویترز منتشر شده است، نشان داده است که ایبوپروفن به همان اندازه سمی است که داروی تجویزی Vioxx که به دلیل خطرناک بودن بالقوه از بازار خارج شد.

مدیریت درد در خانه شروع می شود

بدن ما برای مبارزه با درد به طور طبیعی، در سطح سلولی، با ایجاد آنتی اکسیدان هایی که با التهاب مبارزه می کنند، مجهز شده است. با افزایش سن، تولید این آنتی اکسیدان ها سال به سال به آرامی کاهش می یابد. با این حال، با چند تغییر ساده در رژیم غذایی و سبک زندگی، می توان از دفاع طبیعی بدن برای مدیریت درد حمایت کرد و آن را بازسازی کرد.

۴ روش آسان برای مدیریت درد

• ماساژ – یک ماساژ مختصر آنقدر در ترشح اندورفین و سروتونین – مسکن های طبیعی بدن – موثر است که اکنون به طور مرتب در بیمارستان ها برای کاهش سطح اضطراب بیماران پس از عمل و تسریع روند بهبودی استفاده می شود. خواه از اضطراب، فیبرومیالژیا، سردردهای تنشی، کمردرد یا آرتروز رنج می برید، ماساژ می تواند با رفع التهاب در سطح سلولی به تسکین درد کمک کند.

• یوگا – میلیون‌ها نفر در سراسر جهان تکنیک باستانی حرکت‌های کششی پیچیده ذهن و بدن را انجام می‌دهند، نه فقط به این دلیل که روشی ملایم برای ساخت ماهیچه‌های لاغر است، بلکه به این دلیل که هورمون استرس کورتیزول را در بدن کاهش می‌دهد و به آرامش روحی کمک می‌کند. مطالعات منتشر شده در مجله حرفه ای ستون فقرات نشان می دهد که تمرین دو بار در هفته به مدت دو ماه می تواند به طور قابل توجهی کمردرد، میگرن و آرتریت را کاهش دهد.

• هیپنوتیزم درمانی – درد مرتبط با ترومای گذشته – چه روانی، عاطفی یا فیزیکی – می تواند به طور قابل توجهی بر کیفیت زندگی تأثیر بگذارد. هیپنوتیزم درمانی، هیپنوتیزم، و تصویرسازی هدایت شده، روش های فوق العاده ای برای تمرین روش تسکین درد طبیعی بیش از حد ذهن هستند. این روش‌ها آنقدر در تسکین کمردرد، اضطراب و سردردهای تنشی مؤثر هستند که اکنون به عنوان بخشی از برنامه‌های درمانی توسط انجمن درد آمریکا و کالج پزشکان آمریکا توصیه می‌شود.

• مکمل های گیاهی – تغییرات ساده رژیم غذایی مانند افزودن چند قاشق غذاخوری زردچوبه و زنجبیل به اسموتی صبحانه می تواند به اندازه مسکن های بدون نسخه در کاهش التهاب و درد ناشی از آرتریت موثر باشد. اگرچه چندین مطالعه نشان می‌دهد که رژیم غذایی سرشار از میوه‌های تازه، سبزیجات و سبزی‌های برگ‌دار تیره می‌تواند به تسکین تعدادی از بیماری‌های مزمن کمک کند، اما همیشه عاقلانه است که قبل از تکیه بر مکمل‌های غذایی برای کنترل درد، با یک پزشک مشورت کنید.

استرس و درد

اضطراب مزمن ناشی از مسئولیت‌های روزانه یک محیط کاری پر استرس، برنامه‌های شلوغ و صورت‌حساب‌های طاقت‌فرسا باعث ایجاد بار بیش از حد هورمون استرس، کورتیزول، در بدن می‌شود. همانطور که کورتیزول در بدن انباشته می شود باعث التهاب و درد می شود. کاهش استرس با روش های طبیعی مانند مکمل های گیاهی، ماساژ، هیپنوتیزم و یوگا یک روش عالی برای کنترل درد بدون دارو است.

رژیم آنلاین دکتر روشن ضمیر https://rdiet.ir/ رژیم کتوژنیک دکتر روشن ضمیر