۳ دلیل اصلی برای اینکه کربوهیدرات ها بد نیستند!

کربوهیدرات بد نیست! احساس می‌کنم هر چه ماه‌های گرم به ما نزدیک‌تر می‌شوند، کربوهیدرات‌ها دورتر می‌شوند… زیرا مردم شروع به فرار از آنها می‌کنند.

این نه تنها یک ذهنیت اسفبار است، بلکه حتی سالم هم نیست. بله، در واقع حذف تمام کربوهیدرات ها از رژیم غذایی ناسالم است. با این اوصاف، بیایید به ۳ دلیل اصلی که چرا داشتن کربوهیدرات به عنوان بخشی از رژیم غذایی شما واقعاً مفید است، بپردازیم!

۱) متابولیسم شما را دوست خواهد داشت.

بله، بله خواهد شد! به کل زندگی خود و چیزهایی فکر کنید که لزوماً برای شما عالی نیستند، اما اگر آنها را به طور کامل حذف کنید، می توانند در دراز مدت مضر باشند. بیایید از میکروب ها به عنوان مثال استفاده کنیم، و این واقعیت که اگرچه آنها منزجر کننده هستند، بدن ما نمی تواند بدون وجود آنها در یک مقطع زمانی در مقابل هر چیزی مصونیت ایجاد کند. مطالعاتی انجام شده است که در طول زمان نشان داده است که کودکانی که در خاک و غیره بازی می‌کنند در بزرگسالی نسبت به کودکانی که در سال‌های جوانی خود از همه چیزهای میکروبی محافظت می‌کردند، سیستم ایمنی بهتری داشتند.

حالا در مورد کربوهیدرات ها فکر کنید… اگرچه ممکن است فکر کنید که آنها بد هستند (چون به شما دروغ گفته اند)، آنها در واقع برای شما بد می شوند زیرا آنها را از بین می برید. هر فردی که برای کاهش وزن سریع‌تر کربوهیدرات‌ها را کاهش می‌دهد، پس از بازگشت به “تغذیه عادی” در نهایت دچار افزایش وزن می‌شود و حتی ممکن است بیشتر از چیزی که در وهله اول از دست می‌داد به دست بیاورد!

حذف کربوهیدرات ها از رژیم غذایی باعث می شود متابولیسم شما آنها را به راحتی تشخیص ندهد و بنابراین فراموش خواهید کرد که چگونه آنها را به طور موثر پردازش کنید. این یعنی چی؟ این بدان معنی است که این کربوهیدرات های اضافی به عنوان چربی ذخیره شده بدن باقی می مانند. راه حل؟ دیگر هرگز کربوهیدرات نخورید… اشتباه! راه حل این است که به خودتان آموزش دهید که چگونه کربوهیدرات ها را به درستی و سالم ترین شیوه مصرف کنید تا برای شما مفید باشد و قطعاً به شما آسیب نرساند.

۲) شما به انرژی نیاز دارید!

شمارش کنید که چند بار شنیده اید که افرادی که از رژیم های کم کربوهیدرات استفاده می کنند از خستگی، بی حالی و غیره شکایت می کنند… اکنون شمارش کنید که چند بار شنیده اید که مردم هیجان زده و پر انرژی هستند، همه اینها به دلیل سبک زندگی شگفت انگیز کم کربوهیدرات آنها است. .. دقیقا. این را بدانید: پروتئین هایی که می خورید می توانند برای انرژی استفاده شوند، اما آنها در درجه اول برای حفظ بدن شما، کمک به عضله سازی، بهبودی پس از ورزش و غیره وجود دارند… چربی های سالمی که می خورید برای مبارزه با چربی های بد استفاده می شود. شما غذا می خورید و همچنین به عنوان انرژی در شدت های کم استفاده می شود، مانند زمانی که در خواب هستید. این ما را به کربوهیدرات ها و آنچه که آنها ارائه می کنند می رساند.

کربوهیدرات‌ها برای انرژی با شدت متوسط ​​تا بالاتر استفاده می‌شوند که بسته به سطح فعالیت روزانه شما می‌تواند بیشتر روز باشد… آنها همچنین وجود دارند تا به بدن شما پیام‌های مهمی مانند “تمرین شما تمام شده است، پس از شکست خوردن خودداری کنید”. عضله” یا “هی من اینجا هستم، پس به جای پروتئین های خود از من برای انرژی استفاده کنید… آنها باید بدن شما را بسازند و بازیابی کنند”. این موارد مهم هستند و در بسیاری از موارد از طریق سطوح انسولین اتفاق می‌افتند، که کربوهیدرات‌ها بسته به نوع آن‌ها تأثیر زیادی روی آن دارند.

از بین بردن این فرصت برای کربوهیدرات ها این است که فکر کنید می توانید بدن خود را “فریب دهید” و فکر کنید که این اشتباه است. به محض مراجعه به من، چندین مشتری داشتم کمترین پیش دیابتی و صرفاً از طریق توجه بیشتر به انواع کربوهیدرات هایی که می خورند و زمانی که … این وضعیت برای آنها کاملاً کاهش یافته است و این حتی هدف اولیه برای آنها نبوده است!

آیا برای اهدافتان مقدار درستی می خورید؟ از یک متخصص توصیه کنید تا بهترین انتخاب های غذایی را برای خود بدانید.

۳) این فقط (برای بدن شما) منطقی است!

به وسایل نقلیه ای که می رانیم فکر کنید. من مطمئن هستم که برای مدتی مناسب، خودروها می توانند با مایعات کم یا حتی کم کار کنند، اما آیا این کار را عمداً فقط به این دلیل انجام می دهید که کسی به شما گفته است که مسافت پیموده شده بنزین شما ممکن است در نتیجه افزایش یابد؟ نه، شما نمی خواهید. مردم کربوهیدرات ها را کاهش می دهند، زیرا به دنبال کاهش وزن سریع هستند و کسی به آنها می گوید که این راه رسیدن به آن است. نه تنها کاهش کربوهیدرات ها یک فرآیند بد است، بلکه یک فرآیند سالم نیست.

من یک مشتری دارم که پزشک است، و او یک روز داستان جالبی داشت که “فقط مجبور شد آن را به اشتراک بگذارد”. یک زن با عوارض داخلی، به ویژه در دستگاه روده، وارد اورژانس می شود. با آزمایش بیشتر، اسکن و غیره مشکل پیدا شد… و اساساً یک ترافیک در داخل معده او بود. دلیل؟ پس از بازجویی های بیشتر مشخص شد که او کربوهیدرات ها را در یک رژیم غذایی کتوژنیک خاص کاهش داده است تا بدن خود را در حالت کتوز قرار دهد و “به سرعت چربی از دست بدهد”. پس از موقعیتی مانند این، فرد باید دوباره با کربوهیدرات ها آشنا شود تا بدن او بتواند نحوه استفاده/فرآوری آنها را دوباره بیاموزد و مسیر بازگشت به حالت عادی و در نهایت سلامتی را آغاز کند. این به این دلیل اتفاق می افتد که کاهش کربوهیدرات ها برای بدن شما منطقی نیست، به خصوص برای مدت طولانی.

اخلاقیات داستان این است: حذف کامل چیزی از رژیم غذایی خود، به خصوص کل گروه غذایی، هرگز عاقلانه یا واقعاً سرگرم کننده نیست! این یک ایده عالی به نظر می رسد به لطف بازاریابی عالی و اطلاعات وحشتناک، اما مردم … شما باید خود را آموزش دهید! این یک مشکل است، و اگر مراقب نباشید، چه موفقیتی در کاهش وزن امروز جشن می گیرید، می تواند سخت ترین مشکل سلامتی شما باشد که در آینده با آن مواجه شده اید.

لطفاً در مورد کربوهیدرات ها و کارهایی که می توانند برای شما انجام دهند سؤال بپرسید، و اگر به مسیری نیاز دارید که باید دنبال کنید، ممکن است یک طرح غذایی سفارشی شده بلیط شما باشد، حداقل برای اینکه شما را در مسیر درست حرکت دهد! نکته اصلی که باید به خاطر بسپارید این است که هدف مهم نیست، این زندگی شماست و شرایطی که بر روی بدن خود ایجاد می کنید نه تنها باید سالم، بلکه قابل حفظ نیز باشند! تمرین کنید و باهوش تر بخورید… از امروز شروع کنید، سوال بپرسید، در مسیر درست قرار بگیرید و بروید کمی بلغور جو دوسر بخورید… شاید حتی مقداری شکر در استارباکس yoca-java-malta-lotta-calafriggin-mochachino خود بیاورید!

رژیم آنلاین دکتر روشن ضمیر https://rdiet.ir/ رژیم کتوژنیک دکتر روشن ضمیر