۱۵ نکته مفید برای جلوگیری از فروپاشی عصبی در طول امتحانات

دانش‌آموزانی که عصبی و مضطرب هستند، به خصوص در سالن امتحان، آنچه را که مطالعه کرده‌اند فراموش می‌کنند. آنها صرفاً به دلیل استرس چیزی را که مطالعه کرده اند به خاطر نمی آورند. بنابراین، سوال اینجاست که چگونه دانش‌آموزان می‌توانند در هنگام امتحانات، در شرایطی که فشار زیادی از تحصیل وجود دارد، از فروپاشی عصبی جلوگیری کنند. بنابراین، در اینجا لیستی از نکات برای جلوگیری از فروپاشی عصبی در طول امتحانات وجود دارد.

۱. به طور منظم در کلاس ها شرکت کنید

اگر واقعاً مایلید از استرس در طول امتحانات دوری کنید و در امتحان خود موفق شوید، مطمئن شوید که در هر کلاس با صمیمیت و بدون صرف نظر از آن شرکت کنید. شرکت در سخنرانی ها با صمیمیت و فداکاری به شما کمک می کند تا سطح استرس در طول امتحانات را کاهش دهید و موضوع را بهتر درک کنید. این باعث می شود که مطالعه شما در طول امتحانات لذت بخش باشد، اما سنگین نیست.

۲. به سخنرانی ها توجه کنید

حضور منظم در سخنرانان کافی نیست. درعوض، شما همچنین باید نکات مهمی را که مدرس در طول سخنرانی گفته است یادداشت کنید. هر اتفاقی که مربی به شما می‌گوید را یادداشت کنید، نمودارها را با دقت بسازید تا وقتی چیزی را فراموش کردید بتوانید به سادگی کتاب را باز کنید و به راحتی آن را حفظ کنید.

۳. آماده باشید

شما باید خود را برای امتحان آماده کنید و مطمئن شوید که به خوبی از آموخته های خود آگاه هستید. مطمئن شوید که تمام مقالات، کتاب ها و یادداشت ها را همراه خود دارید. اگر نمی‌دانید که نمره‌ها از چه فرمتی اطلاع دارند، با معلمان خود پرس و جو کنید یا برای درک بهتر به وب‌سایت هیئت امتحان مراجعه کنید.

۴. برنامه ریزی کنید

برنامه ریزی زمانی که برای بازنگری نیاز دارید و اینکه چگونه می توانید با تنظیم جدول زمانی از آن به بهترین شکل ممکن استفاده کنید، می تواند سطح استرس در طول امتحانات را تا حد زیادی کاهش دهد و به شما در جلوگیری از فروپاشی عصبی کمک کند. بهترین ترفند پیشنهاد شده توسط کارشناسان مدیریت این است که کار طاقت فرسا را ​​به عنوان یک چالش در نظر بگیرید و به سادگی آن را به قطعات مفید برای مدیریت آسان تقسیم کنید. احتمالاً ممکن است نیاز داشته باشید که زمان بیشتری را نسبت به موضوعات دیگر صرف کنید. بنابراین پیشنهاد می‌شود جدول زمانی و روال خود را تغییر دهید تا از خواندن یک موضوع خاص خسته نشوید. می توانید برنامه را به طور منظم یا در صورت لزوم به روز کنید.

۵. بدانید چه زمانی و کجا بهترین کار را می کنید

بهتر است بگوییم که فقط زمانی باید کار کرد که بسیار هوشیار هستند. دانش آموزان مختلف ساعت های بدن متفاوتی دارند. برخی مطالعه در شب را ترجیح می دهند، در حالی که برخی سحر می خورند و مطالعه در طول روز را ترجیح می دهند. سبک های تجدید نظر نیز متفاوت است زیرا برخی از دانش آموزان دوست دارند در یک میز کتابخانه مرتب مطالعه کنند، در حالی که برخی ترجیح می دهند زیر لحاف همراه با وسایل خود مطالعه کنند. پس هر جا دانش آموزان احساس آرامش، آرامش و کنترل داشته باشند، بهترین مکان برای مقابله با استرس امتحان است.

۶. مطالعه گروهی

چند دانش آموز یا به دلیل نزدیک شدن به امتحانات یا به دلیل طولانی بودن دوره ها کاملاً عصبی هستند و در نتیجه نمی توانند دروس را به درستی حفظ کنند. ممکن است موضوعات مختلفی وجود داشته باشد که در کلاس های خود نتوانید آنها را درک کنید. بنابراین، برای چنین موقعیت‌هایی می‌توانید از دانش‌آموزان خود که دانش کافی در مورد موضوعات خاص دارند کمک بگیرید. این گروه در حال مطالعه است نه تنها به دانش آموزان کمک می کند تا مسائل را به راحتی روشن کنند، بلکه باعث می شود مطالعه بسیار لذت بخش و راحت تر به خاطر بسپارند.

۷. با استراحت کردن سرحال باشید

به گفته روانشناسان، یک فرد فقط می تواند به مدت ۴۵ دقیقه روی چیزها تمرکز کند. برخی از دانشمندان علوم اعصاب نشان داده اند که هر چه یک فرد بیشتر سعی کند روی چیزها تمرکز کند، مغز او کمتر می تواند به طور موثر با چیزها برخورد کند. بنابراین، مهم است که با استراحت در بین مطالعات خود سرحال بمانید. به جای انباشته کردن بیشتر در مورد تجدید نظر و استرس برای مقابله با امتحانات، توصیه می شود برای جلوگیری از فروپاشی عصبی در طول امتحانات استراحت کنید و کاری متفاوت انجام دهید.

۸. سالم بخورید

تغذیه سالم بسیار مهم است و با ثابت نگه داشتن سطح قند خون دانش آموزان می توانند از کاهش انرژی در طول روز جلوگیری کنند و می توانند از خواب سالم در طول شب لذت ببرند، که برای مقابله با استرس امتحان بسیار مهم است. اگر در طول امتحانات همچنان عصبی هستید، قطعا از خوردن غذاها اجتناب می کنید، اما نوشیدن آب زیاد را فراموش نکنید. می توانید برای یافتن یک برنامه غذایی مناسب برای کاهش سطح استرس در طول امتحانات به اینترنت مراجعه کنید.

۹. سعی کنید از محرک ها دوری کنید

دانش‌آموزان گاهی اوقات شروع به مصرف مواد مخدر، الکل، سیگار و کافئین می‌کنند، زیرا بر این باورند که این محرک آنهاست که به آنها کمک می‌کند تا بدون آگاهی از اثرات نامطلوب آن، با استرس امتحان مقابله کنند. همه این چیزها در واقع باعث می‌شود که آنها ولع بیشتری پیدا کنند و استفاده بیش از حد ممکن است حتی آنها را کند یا کاهش دهد یا بیش از حد آنها را تحریک کند.

۱۰. ورزش کنید

احتمالاً این بهترین تکنیک برای دانش آموزان برای مقابله با استرس امتحان است. دوچرخه سواری، شنا و پیاده روی با سگ به طور قابل توجهی تنش فیزیکی را کاهش می دهد و در نتیجه بدن درد و درد ایجاد می کند که مواد شیمیایی طبیعی مغز را آزاد می کند.

۱۱. خوب بخوابید

این یک واقعیت غیرقابل انکار است که دانش آموزان اغلب تمام شب قبل از امتحانات خود را می چرخانند و پرت می کنند و در نتیجه بدن آنها با کمبود خواب مقابله می کند و روز بعد در نوشتن برگه های امتحانی خود با مشکل مواجه می شوند. اگر شب ها قبل از امتحانات به دلیل استرس به سختی می خوابید، سعی کنید کاری را تکراری انجام دهید. خوابیدن قبل از امتحان کاملا ضروری است زیرا به شما کمک می کند روز بعد با ذهنی شاداب بیدار شوید تا بتوانید خود را برای امتحان آماده کنید.

۱۲. آرامش لازم است

دانش آموزانی که در مورد امتحانات خود مضطرب هستند باید همیشه سعی کنند خود را آرام نگه دارند و مکانی ساکت و آرام پیدا کنند که بتوانند در آن نفس عمیق بکشند و ذهن خود را بر روی چیزها یا خاطرات خوشایند متمرکز کنند. آنها ممکن است سعی کنند کاری انجام دهند که به آنها کمک می کند تا آرام شوند.

۱۳. بحث در مورد امتحانات با کسی

تقریباً هر دانش آموز امتحانات خود را یک کار استرس زا می داند، بنابراین شما واقعاً تنها نیستید. درمورد نگرانی های خود با یکی از اعضای خانواده، دوست، مشاور دانش آموز یا معلم مدرسه به شما کمک می کند تا نگرانی ها را از سیستم دور کنید.

۱۴. تجدید نظر کنید

خوب می گویند تمرین همیشه یک مرد را کامل می کند! هنگامی که مطالعات خود را کامل کردید، زمان آن است که دروس را تا زمانی که به آنها تسلط پیدا کنید، تجدید نظر کنید. حتی ممکن است از اعضای خانواده یا دوستان خود بخواهید که تستی برای بررسی سطح دقت انجام دهند.

۱۵. آن را در چشم انداز نگه دارید

اگر فکر می کنید امتحان خود را به هم ریخته اید، و بعد نترسید، تا زمانی که نتایج خود را نگیرید نمی توانید کاری انجام دهید. صرفاً نگران شدن به شما کمکی نمی کند. حتی ممکن است شانس موفقیت در امتحانات باقیمانده را کاهش دهد. بنابراین، بهتر است آن را در چشم انداز نگه دارید.

این ۱۵ نکته مفید برای جلوگیری از حمله عصبی در طول امتحانات بود. دانش‌آموزانی که فکر می‌کنند درس خواندن به‌عنوان یک بار سنگین است و اغلب در طول امتحانات نگران و استرس می‌شوند، ممکن است این نکات را برای کاهش سطح استرس امتحان کنند و در امتحانات خود موفق شوند.

رژیم آنلاین دکتر روشن ضمیر https://rdiet.ir/ رژیم کتوژنیک دکتر روشن ضمیر