۱۰ نکته برای سلامتی بهتر حتی زمانی که چاق هستید

۱. فهرستی از عادات غذایی خود تهیه کنید

بر اساس CDC، بهبود عادات غذایی یک عامل کلیدی در حفظ یا تقویت سلامت کلی و کاهش وزن شما است. برای بهبود عادات غذایی خود، باید بیشتر در مورد آنها بدانید. نگه داشتن یک دفترچه غذایی راه خوبی برای شناخت عادات غذایی خود و تعیین آنچه باید تغییر دهید است. مجله غذایی باید حاوی هر چیزی باشد که در طول روز می خورید و می نوشید. اکثر مردم متوجه می شوند که زمانی که استرس دارند، افسرده هستند یا زمانی که با احساسات پردازش نشده کنار می آیند تمایل به پرخوری دارند. همه این عادات تأثیر مستقیمی بر سلامت کلی و وزن شما دارند. علاوه بر نگه داشتن یک دفترچه غذایی، باید:

عادات بد را برجسته کنید

محرک هایی که باعث می شود آن عادات غذایی ناسالم و بد را انجام دهید

کارهای مختلفی را که می توانید برای جلوگیری از محرک ها انجام دهید، شناسایی کنید

عادات ناسالم را با جایگزین های سالم جایگزین کنید.

۲. به طور منظم غذا بخورید

افراد دارای اضافه وزن یا چاق و حتی افرادی که نمی خواهند وزن اضافه کنند، اشتباه مشابهی را مرتکب می شوند – وعده های غذایی خود را حذف می کنند. به هر حال، اگر وعده های غذایی خود را حذف کنید، نمی توانید وزن بیشتری اضافه کنید و به راحتی آن پوندهای اضافی را از دست خواهید داد. اشتباه! حذف وعده های غذایی باعث می شود بدن شما بدون توجه به اندازه آن، چربی را سریعتر ذخیره کند. به علاوه، بدن شما برای سالم ماندن به انواع مواد مغذی سالم در طول روز نیاز دارد.

۳. ورزش کنید

صرف نظر از وزن، اندازه یا سن، فعالیت بدنی برای سلامتی ضروری است. سبک زندگی بی تحرک با افزایش وزن بیش از حد، ضعیف شدن عضلات و مفاصل و همچنین افزایش خطر ابتلا به بیماری های متعدد همراه است. اگر اضافه وزن یا چاق هستید، معمولاً فکر می‌کنید که ورزش منظم چیزی است که هرگز نمی‌توانید انجام دهید، زیرا فکر می‌کنید به اندازه کافی برای انجام آن قوی نیستید. خوشبختانه، کارهای زیادی وجود دارد که می توانید انجام دهید تا از نظر بدنی فعال شوید. می‌توانید با پیاده‌روی‌های خوب هر روز شروع کنید، به جای آسانسور انتخاب کنید، یا با یک مربی شخصی مشورت کنید که می‌تواند فهرستی از تمرین‌ها را بر اساس شکل و وزن پله‌های شما ایجاد کند. سلامتی مطلوب نیاز به رژیم غذایی سالم و ورزش دارد و این دو جنبه از یک سبک زندگی سالم دست به دست هم می دهند.

۴. شیک کاهش وزن درست کنید

شیک های کاهش وزن ابزاری خوشمزه و سالم برای بهبود سلامتی و کاهش وزن هستند. این بمب‌های تغذیه‌ای سرشار از پروتئین، فیبر، ویتامین‌ها، مواد معدنی و آنتی‌اکسیدان‌هایی هستند که بدن شما برای عملکرد صحیح به آن‌ها نیاز دارد. این تکان ها متابولیسم شما را سرعت می بخشد و در نتیجه به کاهش وزن کمک می کند. به‌علاوه، ساختن آن‌ها آسان است، به این معنی که می‌توانید روز خود را به شیوه‌ای سالم شروع کنید و هنوز زمان زیادی برای آماده شدن برای کار داشته باشید. آیا به ایده هایی نیاز دارید؟ نگران نباشید، در اینجا ۳ دستور العمل آورده شده است که می توانید برای کاهش وزن از آنها استفاده کنید.

اسموتی شماره ۱ انبه

مکعب انبه – ¼ فنجان

آووکادوی رسیده (له شده) – ¼ فنجان

آب انبه – ½ فنجان

ماست وانیلی بدون چربی – ¼ فنجان

آب لیموترش تازه فشرده – ۱ قاشق غذاخوری

شکر – ۱ قاشق غذاخوری

تکه های یخ – ۶.

#۲ شیک بلوبری

شیر بدون چربی – ۱ فنجان

زغال اخته یخ زده شیرین نشده – ۱ فنجان

روغن دانه کتان ارگانیک فشرده سرد – ۱ قاشق غذاخوری.

اسموتی شماره ۳ هلو

شیر بدون چربی – ۱ فنجان

هلو یخ زده بدون شیرینی – ۱ فنجان

روغن بذر کتان ارگانیک فشرده سرد – ۲ قاشق چایخوری.

۵. آب بنوشید

اگر می خواهید سالم بمانید، نوشیدن آب در طول روز بسیار مهم است. آب نه تنها به عملکرد صحیح بدن شما کمک می کند. همچنین می تواند تلاش های کاهش وزن شما را بهبود بخشد. طبق گفته Authority Nutrition، نوشیدن آب متابولیسم شما را ۲۴ تا ۳۰ درصد در مدت ۱ تا ۱.۵ ساعت افزایش می دهد و در نتیجه به شما کمک می کند کالری بیشتری بسوزانید.

۶. از مکمل کاهش وزن قابل اعتماد استفاده کنید

مکمل های غذایی در تمامی داروخانه ها موجود است و می توانید آنها را به صورت آنلاین نیز خریداری کنید. آنها از مواد طبیعی ساخته شده اند و معمولاً حاوی گیاهانی هستند که قرن ها برای اهداف پزشکی استفاده می شده است. با توجه به آنچه گفته شد، باید به خاطر داشته باشید که همه مکمل های غذایی کاهش وزن یکسان ساخته نمی شوند. برخی از آنها موثر هستند در حالی که برخی دیگر شامل ادعاهای جسورانه بدون ارائه اثربخشی هستند. مکمل های غذایی موثر با ارائه لیست کاملی از مواد، قابلیت اطمینان خود را ثابت می کنند. قبل از خرید هر مکمل غذایی، ابتدا باید با پزشک خود مشورت کنید. به یاد داشته باشید، اگر لیستی از مواد تشکیل دهنده وجود ندارد. محصول را نادیده بگیرید و به محصول بعدی بروید.

۷. چای سبز بنوشید

سبز یکی از سالم‌ترین نوشیدنی‌های جهان است، به همین دلیل است که حتماً باید حداقل روزی یک فنجان از این چای بنوشید. این نوشیدنی سالم سرشار از آنتی اکسیدان های قوی است که سلامت کلی، حافظه و تمرکز شما را بهبود می بخشد و بدن شما را سم زدایی می کند. آیا می دانستید که بیشتر مکمل ها و چای های کاهش وزن حاوی چای سبز هستند؟ به نزدیکترین فروشگاه بروید و این چای را بخرید تا سبک زندگی سالم را از امروز شروع کنید.

۸. از بشقاب های کوچکتر استفاده کنید

پرخوری نه تنها باعث افزایش وزن با سرعت بیشتری نمی شود. همچنین با:

دیابت

افزایش خطر سکته مغزی

بیماری های قلبی عروقی

فشار خون بالا و غیره

وقتی از بشقاب های بزرگ استفاده می کنید، ذهن شما باعث می شود تا زمانی که بشقاب کاملا خالی شود، غذا بخورید. این باعث می شود فکر کنید هنوز سیر نشده اید. اکنون نوبت شماست که ذهن خود را فریب دهید و می توانید با استفاده از بشقاب های کوچکتر این کار را انجام دهید. به جای یک بشقاب بزرگ، بشقاب کوچکتر را انتخاب کنید و وعده های کوچکتری از صبحانه، ناهار یا شام خود را بخورید. این عمل می تواند با جلوگیری از پرخوری سلامت شما را بهبود بخشد و به کاهش وزن کمک کند. زنان فرانسوی به دلیل ظرافت خود مشهور هستند و میزان چاقی در این کشور به طور قابل توجهی کمتر از ایالات متحده است. راز آنها ساده است – آنها غذاهای مختلف را با استفاده از بشقاب های کوچکتر می خورند و پس از خالی شدن بشقاب از پر کردن مجدد اجتناب می کنند. این را هم باید امتحان کنید.

۹. میوه و سبزیجات بخورید

به جای پیتزا، همبرگر، سیب زمینی سرخ کرده و سایر غذاهای ناسالم، باید مطمئن شوید که رژیم غذایی شما حاوی میوه ها و سبزیجات بیشتری باشد. آنها سرشار از ویتامین ها، مواد معدنی و سایر مواد مغذی ضروری برای سلامتی شما هستند. به علاوه، آنها حاوی آنتی اکسیدان هایی هستند که رادیکال های آزاد را مهار می کنند و در نتیجه بدن شما را از آسیب اکسیداتیو محافظت می کنند.

۱۰. فیبر بیشتری بخورید

غذاهای غنی از فیبر برای سلامتی و کاهش وزن شما بسیار مهم هستند. چرا؟ به این دلیل که فیبر حرکات روده را تثبیت می کند و هضم شما را بهبود می بخشد. هضم منظم برای بهبود سلامت شما بسیار مهم است و بخش مهمی از کاهش وزن است. میوه ها و سبزیجات منابع عالی فیبر و همچنین محصولات غلات کامل هستند.

نتیجه

اضافه وزن یا چاقی شما را مستعد ابتلا به بیماری های مختلف از جمله شدیدترین آنها می کند. برای جلوگیری از این سناریوی ترسناک، کارهای زیادی وجود دارد که می توانید برای بهبود سلامت کلی خود و کاهش وزن همزمان انجام دهید. مهم است به یاد داشته باشید که تنها چیزی که برای سالمتر شدن نیاز دارید، اراده قوی و تنظیم سبک زندگی است.

رژیم آنلاین دکتر روشن ضمیر https://rdiet.ir/ رژیم کتوژنیک دکتر روشن ضمیر