۱۰ دلیل اصلی کمبود مواد مغذی – و چه باید کرد در مورد آن


منابع غذایی مدرن ما به شدت از نظر مواد مغذی، به ویژه مواد معدنی کمبود دارد. در واقع، یک کله گل کلم که امروزه رشد می‌کند، ۲۰ درصد از محتوای معدنی آن در دهه ۱۹۲۰ را دارد.

اما چرا این است؟ این موضوع مقاله امروز است!

زیرا برای حل این مشکل، ابتدا باید بار سمی دنیای مدرن خود را درک کنیم و اینکه چرا همه ما در وهله اول از کمبود شدید مواد مغذی رنج می بریم. بخوانید تا یاد بگیرید ۱۰ دلیل اصلی کمبود مواد مغذی – و آنچه می توانید در مورد آن انجام دهید.

دلایلی که شما به مکمل نیاز دارید به چندین عامل بستگی دارد:

۱) مواد مغذی ضعیف و سمی تولید کرده است. مهم نیست که سبک زندگی ما چقدر سالم است، ما با کمبودهای تغذیه ای، فلزات سنگین و سموم شیمیایی برای مادران خود به دنیا می آییم. این سموم در رحم به راحتی از مادر به جنین منتقل می شوند.

۲) خاک خالی شده است. بسیاری از خاک ها دارای روی، منگنز، کروم، مولیبدن، کلسیم و منیزیم کم هستند. مهم نیست از چه رژیم غذایی می خورید، نمی توانید تمام مواد مغذی مورد نیاز خود را از غذا دریافت کنید.

۳) محصولات پرمحصول از نظر برخی مواد مغذی کمبود دارند. خاک، حتی در مزارع ارگانیک، سال ها پس از کاشت از ویتامین ها و مواد معدنی تهی می شود. مثلاً ده برابر ۱۰۰ سال پیش در همان زمین گندم کشت می شود. گندم امروزی حاوی حدود ۶ درصد پروتئین است در حالی که ۱۰۰ سال پیش حاوی ۱۲-۱۴ درصد بود. به همین ترتیب، سطوح مواد معدنی کمیاب به دلیل روش‌های کشاورزی پرمحصول بسیار کمتر است.

۴) کودهای مدرن مواد معدنی کمیاب کافی را فراهم نمی کنند. صد سال پیش از کود دامی به عنوان کود استفاده می شد. امروزه از کودهای شیمیایی استفاده می شود اما عمدتاً حاوی نیتروژن، پتاسیم و فسفر هستند، اما فاقد عناصر کمیاب موجود در کود هستند. این امر تا حد زیادی به تخلیه خاک و مواد معدنی محصول کمک کرده است. غذاهای ارگانیک به طور کلی غنی از مواد مغذی هستند زیرا در خاک با کیفیت بهتر با روش های کشت و کوددهی مناسب رشد می کنند، اما همیشه اینطور نیست. تقریباً تمام محصولاتی که در بازار کشاورزان لس آنجلس رشد می کنند با استفاده از کودهای شیمیایی کشت می شوند. می دانم – از هر فروشنده ای پرسیده ام.

۵) آفت کش ها خاک را تخلیه می کنند. آفت کش ها میکروارگانیسم های موجود در خاک را که برای تامین مواد معدنی و سایر مواد مغذی برای گیاهان مورد نیاز هستند، از بین می برند. نتیجه محتوای مواد مغذی کمتری است. بسیاری از آفت کش ها مواد شیمیایی کشنده ای هستند که به شدت بر سیستم انسان فشار وارد می کنند. بسیاری از آنها حاوی سرب، آرسنیک و سایر فلزات سمی هستند که به آرامی در بدن تجمع می یابند مگر اینکه سموم دفع شوند. قوانین ما در حال حاضر اجازه می دهد که فاضلاب و لجن کارخانه به عنوان کود حاوی مقادیر زیادی فلزات سمی فروخته شود. این مواد به میزان قابل توجهی بر بار فلزات سمی می افزایند و به مواد مغذی بیشتری برای حذف آنها از بدن نیاز دارند. علاوه بر این، بسیاری از آفت کش ها با حذف مواد معدنی از علف های هرز برای از بین بردن آنها کار می کنند. آنها از سوء تغذیه می میرند. وقتی باقیمانده‌های آفت‌کش‌ها را می‌خورید، همین اثر در داخل بدن شما کار می‌کند.

۶) حمل و نقل از راه دور. با توجه به زمانی که طول می کشد تا غذاهای تازه از مزرعه به سفره شما برسد، ۵۷ درصد یا بیشتر از ارزش غذایی آن از بین می رود. بسیاری از غذاها هزاران مایل دورتر از جایی که خریداری می شوند رشد می کنند. برخی در آن سوی کره زمین رشد می کنند! آنها به طور متوسط ​​یک هفته را در حمل و نقل می گذرانند تا به شما برسند. به همین دلیل محصول قبل از رسیدن کامل برداشت می شود که از حداکثر پتانسیل مواد مغذی جلوگیری می کند. سطوح ریز مغذی های غذایی که انتخاب می شود شروع به کاهش می کند. باغ خود را پرورش دهید و تا زمانی که هنوز زنده هستند سبزیجات بخورید!

۷) فرآوری غذا باعث کاهش محتوای مواد مغذی می شود. تصفیه گندم برای تهیه آرد سفید ۸۰ درصد منیزیم، ۷۰ تا ۸۰ درصد روی، ۸۷ درصد کروم، ۸۸ درصد منگنز و ۵۰ درصد کبالت را حذف می کند. تصفیه نیشکر برای تولید شکر سفید ۹۹ درصد منیزیم و ۹۳ درصد کروم موجود در آن را حذف می کند. پولیش برنج ۷۵ درصد روی و کروم را از بین می برد. حتی غذاهای سبوس دار نیز اگر آسیاب شوند، به آرد تبدیل شوند، فرآوری شوند، بسته بندی شوند، ارسال شوند و برای مدت طولانی نگهداری شوند، ممکن است از کمبود مواد مغذی رنج ببرند. غذاهای منجمد از نظر تغذیه ای بهتر هستند اما به خوبی سبزیجات تازه نیستند. همیشه بهترین کار این است که غذاها را تا حد امکان نزدیک به شکل اصلی خود مصرف کنید و تا حد امکان آنها را به حداقل برسانید. مثلا توت فرنگی تازه بخورید نه توت فرنگی خشک.

۸) افزودنی های غذایی می توانند کاهش مواد مغذی را افزایش دهند. هزاران طعم دهنده مصنوعی، رنگ، تقویت کننده طعم، نرم کننده خمیر و مواد نگهدارنده به غذاها اضافه می شود. در حالی که برخی بی ضرر هستند، بسیاری از آنها سمی هستند و بدن را از مواد مغذی تخلیه می کنند. به عنوان مثال، EDTA به برخی از سبزیجات منجمد اضافه شده است تا رنگ سبزیجات را با حذف مواد معدنی از سبزیجات حفظ کند تا آنها “کدر” نشوند.

۹) هضم ضعیف یکی از پیامدهای خوردن غذاهای تصفیه شده با کیفیت پایین با صدها افزودنی غذایی، هضم ضعیف برای اکثر مردم است. این امر جذب مواد مغذی را مختل می کند و نیازهای غذایی را افزایش می دهد. این یک چرخه معیوب است که تا زمانی که فرد رژیم غذایی بی کیفیتی داشته باشد ادامه دارد. علاوه بر این، مصرف زیاد شکر و آرد گندم، ویتامین ها و مواد معدنی بدن را تخلیه می کند. برای پردازش یک مولکول قند به ۵۶ مولکول منیزیم نیاز است.

۱۰) سبک زندگی پر استرس باعث کاهش بسیاری از مواد مغذی از جمله کلسیم، منیزیم و روی می شود. روی در عرض چند دقیقه پس از موقعیت های استرس زا شروع به حذف از بدن می کند. استرس باعث فعالیت بیش از حد سیستم عصبی سمپاتیک می شود که باعث کاهش قدرت دستگاه گوارش می شود. این به نوبه خود باعث کاهش بیشتر جذب مواد مغذی می شود. بنابراین، هرکسی که تحت استرس است، نسبت به هرکسی که زندگی بسیار آرامی دارد، به مواد مغذی بیشتری نیاز دارد.

در مورد کمبود مواد مغذی چه باید کرد؟

به دلیل تخلیه صنعتی، صنعتی شدن، آلودگی هوا، آلودگی آب، آلودگی خاک و کاهش مواد مغذی در خاک ما، اکثر مردم از کمبود مواد مغذی در رژیم غذایی خود رنج می برند (غیر از ذکر این واقعیت که ما روزانه در معرض سطوح خطرناک مواد معدنی مضر هستیم. اساس…).

اما پاسخ به این و کمبود مواد معدنی ما به اندازه کافی ساده به نظر می رسد – مصرف برخی مکمل ها. آسان درست است؟

متاسفانه نه. زیرا در حالی که نمی توانم به اندازه کافی استرس داشته باشم که برای سالم ماندن باید مکمل ویتامین و مواد معدنی مصرف کنید، اما همه مکمل ها یکسان ساخته نمی شوند.

آیا می دانستید…

از ۵۴۰۰۰ محصول مکمل غذایی فروخته شده امروز، فقط یک سوم سطح خاصی از ایمنی و کارایی دارد که توسط شواهد علمی تأیید شده است. بسیاری از مکمل ها، حتی مکمل های آلی، با فلزات سمی مانند سرب، کادمیوم و آرسنیک آلوده هستند. شما می توانید مکمل هایی مصرف کنید که بیشتر از اینکه مفید باشند ضرر دارند!

چیزی که خیلی ها متوجه نمی شوند این است که مکمل های ما کمتر از ما قربانی آلودگی فلزات سمی نیستند. فلزات سمی باعث بیماری می شوند – اما چگونه می توانید از آنها در چیزی که به نظر می رسد به اندازه یک مکمل خوب است اجتناب کنید؟

چگونه مصرف مکمل های اشتباه به شما آسیب می رساند

اغلب می پرسند: “چه مکمل هایی باید مصرف کنم؟” برخی دیگر از سوالات متداول عبارتند از: چگونه می دانید چه چیزی را مصرف کنید؟ چه چیزی امن است؟ از چه چیزی باید اجتناب کرد؟ ضایعات دلاری چیست؟

خب، اینها سوالات بزرگی هستند. اما من اینجا هستم تا به شما کمک کنم پاسخ دهید!

در دنیای مکمل‌های غذایی، اطلاعات زیادی وجود دارد و می‌توانید چیزهای زیادی برای خودتان پیدا کنید. شما باید بدانید که کدام مکمل ها برای شما و ترکیب شیمیایی بدن شما مناسب هستند، بدن شما واقعا کدام مکمل ها را جذب می کند (و بدن شما جذب نمی کند)، چگونه آنها را مصرف کنید، کدام مکمل ها حاوی مواد مضر هستند و کدام آزمایش به شما کمک می کند تا مکمل هایی برای نیازهای فردی و مسائل سلامتی شما …. لیست ادامه دارد و ادامه دارد. . می تواند طاقت فرسا باشد.

علاوه بر این، انتخاب یک مکمل غذایی نادرست پیامدهای جدی دارد، از جمله:

  1. ایجاد عدم تعادل یا حتی مسمومیت در بدن شما، زیرا آن چیزی نیست که شما نیاز دارید
  2. هدر دادن پول با ارزش (می تواند صدها در ماه یا هزاران نفر در سال باشد)
  3. زمان خود را بدزدید (بدون احتساب زمانی که برای جستجو در گوگل صرف کردید!)
  4. زمانی فریب می خورید که واقعاً هیچ اتفاقی نمی افتد

مصرف مکمل های اشتباه نه فقط هر ماه تا صدها و سالی هزاران هزینه دارد… آنها می توانند یک دهه نتایج مثبت را از شما بدزدند.

دلخراش است

برای همین ساختم تعمیر نقصتا در نهایت به شما در انتخاب مکمل مناسب کمک کند.

در مورد مکمل ها گیج شده اید؟

بیاموزید که چگونه مکمل ها را با توجه به نگرانی های بدن و سلامت خود سفارشی کنید! تعمیر نقص پاسخ ها:

  • کدام مکمل ها برای شما و مشکلات سلامتی شما مناسب هستند
  • نحوه مصرف مکمل ها به روش صحیح
  • از مکمل های ارزان قیمت که جذب نمی شوند اجتناب کنید
  • از مکمل های حاوی مواد مضر خودداری کنید
  • بهترین تست ها برای سفارشی کردن مکمل ها بر اساس نیازهای بدن شما
  • بهترین شکل هر مکمل برای مصرف
  • برندهای برتر پیشنهاد شده توسط بهترین متخصصان بهداشت جهان
  • چه مکمل های غذایی مصرف کنم؟

سخت است که بدانید چه چیزی خوب است… به چه چیزی نیاز دارید… و چگونه می توان مزایای هر محصول و پروتکل مکمل را به حداکثر رساند.

اینجا بود که تیم متخصص را جمع کردم تعمیر نقص وارد.

آنها باهوش ترین افرادی هستند که می توانم در این صنعت پیدا کنم. رهبران و پیشگامانی که می توانند به شما کمک کنند از محصولات بد (یا محصولات نامناسب برای شما) دوری کنید.

بنابراین می توانید با مصرف مکمل های نادرست سلامت خود را به خطر نیندازید، پول را هدر دهید و در نهایت به نتایجی که شایسته آن هستید، برسید.

چه مکمل‌هایی را برای سم‌زدایی، انرژی، اضطراب، خواب، درد، ایمنی، زیبایی یا چیز دیگری مصرف می‌کنید… باید یاد بگیرید که کدام مکمل‌ها را برای بدن و نگرانی‌های سلامتی خود مصرف کنید.

تعمیر نقص این به شما کمک می کند تا این کار را انجام دهید، از امروز شروع کنید.



رژیم آنلاین دکتر روشن ضمیر https://rdiet.ir/