گام های دکتر کن کوپر برای سلامتی بسیار مورد نیاز است

معرفی

کنت اچ کوپر، MD، که اکنون در ۸۶ سالگی است، مشهورترین گورو زنده در زمینه تناسب اندام است. او پدر جنبش ایروبیک است که کتاب‌ها، کلینیک‌های پزشکی، تحقیقات و سخنرانی‌هایش احتمالاً یک میلیون یا بیشتر سیب زمینی کاناپه را به ورزشکاران معمولی تبدیل کرده‌اند. اولین کتاب کوپر، با عنوان ایروبیک، برخی از خرد شوپنهاور را یادآوری می کند، او خاطرنشان کرد که همه اصلاحات دارای سه مرحله هستند: ابتدا نادیده گرفته می شوند، سپس به شدت مخالفت می کنند و در نهایت به عنوان بدیهی پذیرفته می شوند.

من دکتر رو میشناسم کوپر او و همسرش میلی به طور گسترده مورد تحسین قرار می گیرند. فقط یک میل لنگ در مورد کارش غرغر می‌کند، هول می‌کند، قلاب می‌کند یا از کارش بد می‌کند. به راستی – چه کسی جرات دارد یک ارزیابی منفی در مورد هر توصیه ای از این استاد برجسته ورزش ارائه دهد؟ خوب، من.

من از دوازده قدم به سوی سلامتی که بسیار تبلیغ شده است، استثنا قائل هستم. ۱۲ گام کوپر را نباید با ۱۲ گام الکل گمنام، ۱۲ قدم برای تقویت سلامتی شما برای زندگی نوشته جاشوا روزنتال یا کتاب دوازده قدم برای سلامت روانی و آرامش اثر گابریل ام.آی سگال اشتباه گرفت. من هم شیفته این رویکردهای ۱۲ گامی نیستم، اما این نقد فقط در مورد دکتر است. توصیه های متمایز ۱۲ مرحله ای کوپر.

قبل از اینکه نگرانی‌هایم را شرح دهم، نگاهی به دوازده قدم کوپر برای سلامتی بیندازید.

۱. مصرف همه دخانیات و مواد مخدر را متوقف کنید.

۲. الکل را به بیش از ۱۰ نوشیدنی در هفته محدود کنید.

۳. ورزش را شروع کنید.

۴. از نمک کمتر استفاده کنید، چربی کمتری بخورید، به خصوص چربی حیوانی.

۵. سبزیجات تازه بیشتری بخورید.

۶. از چاقی دوری کنید.

۷. مکمل های غذایی مناسب شامل کلسیم و ویتامین های آنتی اکسیدانی C، E و A مصرف کنید.

۸. کمربند ایمنی خود را سریعتر کنید.

۹. از قرار گرفتن در معرض نور خورشید خودداری کنید.

۱۰. واکسن های ایمن سازی دریافت کنید.

۱۱. مراقبت های دوران بارداری کافی را دریافت کنید.

۱۲. معاینات پزشکی منظم را انجام دهید.

این مراحل کاملاً واضح است (اجتناب از سیگار و چاقی)، بیش از حد کلی (چقدر از چیزهای خوب بیشتر، چقدر از موارد بد؟)، قابل بحث (مصرف مکمل ها) و در یک مورد، برای نیمی از جمعیت غیرقابل اجرا هستند ( مراقبت های دوران بارداری)

به طور خلاصه، آنها مقدار زیادی ندارند. از چنین متخصص تناسب اندام برجسته ای، من فکر می کنم که باید انتظار ۱۲ نکته ورزشی ابتکاری و خاص را داشته باشیم که قبلاً نمی دانیم، همه به طور منطقی خاص.

البته، ۱۲ نکته واقعی سلامتی بهتر است.

گام های کوپر بازنگری شد

در اینجا به نقد هر مرحله می پردازیم.

۱. مصرف دخانیات و مواد مخدر را متوقف کنید؟ شوخی می کنی؟ این برای اکثر مردم غیرممکن است، زیرا آنها مرده یا زنده با محصولات تنباکو دستگیر نمی شوند. (در مورد مواد مخدر، خوب، این بستگی به داروها دارد.) به هر حال، اکثر مردم سیگار نمی کشند یا مواد مخدر را نادرست مصرف نمی کنند، اگرچه داروهای مسکن (افیونی) یک مشکل جدی هستند! یک گام جایگزین برای کسانی که این جنبه فاحش خود تخریبی را تمرین نمی کنند: سعی کنید روزانه حداقل ۲۳ خنده خوب را تجربه کنید، در صورت امکان بیشتر.

۲. ده نوشیدنی الکلی در هفته؟ خیلی زیاده! الکل چاق کننده، گران و اغلب حاوی قند است. نوشیدن زیاد الکل اغلب باعث می شود که فرد احمق به نظر برسد. یک مرحله جایگزین: روزانه حداقل هشت لیوان آب بنوشید.

۳. شروع به ورزش کنید؟ کجا بودی؟ در ماه؟ هیچ کس بدون ورزش منظم و بیماری زودرس نمی تواند خوب باشد و بدون آن مرگ تضمین شده است، مگر اینکه ابتدا بر اثر تصادف یا چیزی بمیرید. بدون آن وارد میانسالی نشوید! یک مرحله جایگزین: رژیم ورزشی خود را افزایش دهید! بیش از حداقل نیاز روزانه برای اجتناب از بیماری انجام دهید. به توصیه های مرحوم دکتر عمل کنید. جورج شیهان – حیوان خوبی باشید و اغلب با لطف و قدرت حرکت کنید.

۴. نمک کمتر، چربی کمتر؟ شما می توانید خیلی بهتر انجام دهید. وگان شدن را در نظر بگیرید. حتی یک گیاهخوار نیمه الاغ، یا وگان پاره وقت، گیاهخوار AKA. در صورت نیاز به کاهش وزن، انجام این کار به کاهش ظلم به حیوانات و احتمالاً کاهش وزن کمک می کند.

۵. سبزیجات تازه بیشتر؟ بستگی دارد. بستگی به این دارد که الان چقدر می خورید. یک مرحله جایگزین: تمرکز کمتری روی غذا و بیشتر روی افزودن معنا و هیجان به زندگی داشته باشید. اشتیاق خود را پرورش دهید.

۶. اجتناب از چاقی؟ البته. ایده خوبی است. تا زمانی که در حال انجام آن هستید، حتماً از قرار گرفتن در معرض تشعشعات، خزندگان گرسنه، حزب جمهوری خواه و طاعون بوبونیک نیز اجتناب کنید. یک مرحله جایگزین: متعهد به دستیابی و حفظ اندامی متناسب از طریق ورزش مادام العمر و عادات صحیح غذایی باشید.

۷. مکمل های غذایی؟ تعداد کمی به آنها نیاز دارند. نامه سلامت هاروارد خاطرنشان می کند که اگر مکمل ها واقعاً مؤثر باشند (برای اکثر آنها مشکوک است)، خطرات عوارض جانبی و همچنین فوایدی را به همراه خواهند داشت. هیچ دارویی کاملاً ایمن نیست، حتی اگر طبق دستور مصرف شود.

۸. کمربند ایمنی را ببندید؟ شما به دکتر نیاز دارید. کوپر این را به شما بگویم؟ خیلی جلوتر بروید: مطمئن شوید که کیسه های هوای خودروتان در حال فراخوانی نیستند، کمتر رانندگی کنید و زمانی که رانندگی می کنید، هرگز تحت هیچ شرایطی با تلفنی که در دست دارید پیامک یا صحبت نکنید. و با فرض اینکه سایر رانندگان در داخل و اطراف شما دچار مشکل ذهنی هستند و به احتمال زیاد رانندگی معقولی ندارند، رانندگی تدافعی کنید.

۹. از قرار گرفتن در معرض نور خورشید اجتناب کنید؟ در حال حاضر در کدام سیاره ساکن هستید؟ اگر زمین، حداقل می گویند این مرحله چالش برانگیز خواهد بود. همه ما به کمی نور ستاره نیاز داریم، اما هر زمان که ممکن است، زودتر یا دیرتر در طول روز نور ستاره را دریافت کنیم. هرگز آفتاب نگیرید یا از اتاق برنزه کننده استفاده نکنید و تا آنجایی که عمل می کنید بپوشانید.

۱۰. ایمن سازی؟ مطمئناً – واکسن سالانه آنفولانزا، واکسیناسیون برای کودکان و در صورت لزوم برای سفر به محیط های خطرناک. اما، یک چرخش واقعی سلامتی را در این مورد انجام دهید – خود را در برابر بدتر شدن ایمن سازی کنید. یعنی سعی کنید از معاشرت با افراد منفی گرا پرهیز کنید، محیط خود را طوری طراحی کنید که از رشد و توسعه حمایت کند و کارهایی را انجام دهید که به طور طبیعی احساس مثبت و نشاط در شما ایجاد می کند.

۱۱. مراقبت های دوران بارداری؟ اگر باردار هستید ایده خوبی است. ممکن است یک گام گسترده تر برای دکتر رخ داده باشد. کوپر در مورد اینکه در محیطی که با همکاران مثبت معاشرت می کنید، به دنبال کاری باشید که چالش برانگیز و معنادار باشد. همچنین، تلاش کنید تا در کاری که دوست دارید انجام دهید، بسیار بسیار خوب شوید، با این ایده که در نهایت ممکن است کسی یا افراد زیادی بخواهند آن را به شما جبران کنند. مثال: نوشتن یک وبلاگ معمولی برای SeekWellness! (من هنوز منتظرم – باید صبور باشید.)

۱۲. معاینات پزشکی منظم؟ آه، انسانیت، وحشت. آزمایش های پزشکی در آمریکا بسیار زیاد است. یک مرحله جایگزین: بیشتر متکی به خود باشید. با خودمراقبتی پزشکی آشنا باشید – تشخیص دهید چه زمانی باید به یک متخصص پزشکی مراجعه کنید.

خلاصه

دکتر. به نظر می رسد اقدامات کوپر این گونه فرض می شود که اکثر آمریکایی ها و دیگران دارای سبک زندگی خدایی وحشتناک و خود ویرانگر هستند و نمی توانند یا نمی خواهند به روش هایی فکر کنند و عمل کنند که بهترین امکانات را برای یک زندگی خوب افزایش دهد. هوم

فکرش را بکن دکتر کوپر ممکن است به دنبال چیزی باشد. اکثر مردم می توانند از برخی از ۱۲ مرحله توصیه شده او برای به حداقل رساندن سلامتی بهره ببرند. با این حال، به منظور فراتر رفتن از پیشگیری و عملکرد به روش‌های پرشور، مجموعه‌ای از مراحل یا توصیه‌های متفاوت مورد نیاز است.

گام‌های اصلاح‌شده ارائه‌شده در بالا بر موارد مثبت تأکید می‌کنند – استفاده از عقل و بهره‌مندی از آزادی‌های شخصی برای رویکردی پرشور به زندگی. علائم هشداردهنده، مانند شرح داده شده در آخرین AWR مربوط به بیماری ها و گروه های ذینفع اعضای بدن (DOIGs)، هرگز حالت های بالاتری از زنده بودن واقعی مرتبط با رفاه ذهنی و جسمی مطلوب را ارائه نمی دهند.

رژیم آنلاین دکتر روشن ضمیر https://rdiet.ir/ رژیم کتوژنیک دکتر روشن ضمیر