رژیم لاغری سریع

کتاب جدید ابزارهایی برای دستیابی ارائه می دهد "خوب" – سلامت و تندرستی کامل

گلن الکس زندگی خود را صرف حمایت از سلامتی بهتر برای مردم کرده است، و اکنون، در کتاب جدید خود، زندگی در سلامت کامل، سفری متعادل و گاه شگفت‌انگیز به معنای سالم، ثروتمند و عاقل بودن ارائه می‌کند. در جامعه سلامت و تندرستی به عنوان “سلامت” شناخته می شود. گلن این اصطلاح جدید را اینگونه تعریف می‌کند: “مجموع ثروت و رفاهی که در سلامتی خوب یافت می‌شود. رفاه به معنای ثروتمند بودن از نظر سلامتی است – اینکه فرد محدوده‌های تشخیص فیزیکی خاصی را رعایت کرده باشد و زندگی معنادار یا شادی داشته باشد. تعادل.”

این تعادل در این کتاب مشهود است زیرا فقط ورزش یا تغذیه نیست. در عوض، گلن کتاب را به سه بخش تقسیم می‌کند: سلامت جسمانی، سلامت عاطفی و سلامت روانی. سپس هر بخش به چهار فصل تقسیم می‌شود، از جمله “حرکت بدن” (سلامت جسمانی)، “حضور بودن” (سلامت عاطفی) و “استرس کمتر” (سلامت ذهنی). هر بخش و فصل مملو از بحث، داستان‌های شخصی برای نشان دادن نکات گلن، و تمرین‌هایی است تا خواننده بیشتر از موضوع مورد نظر آگاه شود و تمرین کند. گلن در مقدمه هدف خود را با این جمله روشن می کند: “هدف این کتاب ارائه دیدگاهی متفاوت در مورد سلامتی است، نه بازگرداندن اطلاعات موجود در مورد رژیم غذایی، ورزش و غیره. هدف از زندگی در سلامت کامل این است که اگر به اهداف خود نرسیده اید، استدلال انتقادی خود را فعال کنید و رویکرد اتخاذ شده خود را در مورد سلامت به چالش بکشید.”

یکی از جنبه‌های زندگی در سلامت کامل که به‌ویژه از آن قدردانی کردم این بود که گلن پیوسته به ما یادآوری می‌کند که تمام چیزی که نیاز داریم از قبل در درون ماست. او از ما نمی خواهد که معجزه ای انجام دهیم، بلکه صرفاً کاری را که به طور طبیعی برای انجام آن متولد شده ایم انجام دهیم. او به جای اینکه به ما بگوید تمرینات سخت در باشگاه انجام دهیم، ورزش را به عنوان هر نوع فعالیتی که نیاز به حرکتی مانند پیاده روی، یوگا یا حتی شستن لباس یا شستن ظروف دارد، دوباره تعریف می کند. چالش این است که فعال شوید. مطمئناً، برخی از افراد ممکن است تصمیم بگیرند که کارهای بیشتری انجام دهند – و این عالی است – اما برای اکثر ما، سخنان خردمندانه گلن یادآوری بسیار مورد نیاز است که چگونه می توانیم شروع کنیم.

گلن همچنین به وضوح نشان می دهد که ما مجبور نیستیم با جمعیت بهداشتی همراه شویم زیرا یک اندازه برای همه مناسب نیست. هر یک از ما بدن فردی خود را داریم، و در نتیجه، نیازهای غذایی فردی ما بسیار بیشتر از “یک برنامه غذایی ثبت شده” است. او ما را تشویق می‌کند تا دریابیم بدن ما به کدام غذاها واکنش خوبی نشان می‌دهد و تعادل تغذیه‌ای را در مورد آنچه می‌توانیم لذت ببریم و چه چیزی بدن ما را ناراحت یا ملتهب نمی‌کند، پیدا کنیم. دیگر جنبه‌های فیزیکی کلیدی که او روی آن تمرکز می‌کند عبارتند از اهمیت کشش، از جمله زمان و نحوه انجام آن، و مزایای ماساژ، از جمله نکات ایمنی ماساژ، بنابراین می‌توانید مطمئن شوید که یک ماساژدرمان قابل اعتماد و قابل اعتماد پیدا می‌کنید.

در بخش سلامت عاطفی، گلن تفاوت بین احساسات و عواطف را توضیح می‌دهد و اینکه چگونه آنها پیام‌هایی برای ما دارند. شاید قوی ترین بحث ها در این بخش مربوط به جداسازی احساسات ما از احساسات دیگران باشد. گلن در مورد اهمیت تعیین مرزها با افراد، از جمله مرزهای احساسی بحث می کند. گاهی اوقات ممکن است مجبور شویم با کسی در مورد نحوه رفتار با ما خط و نشان بکشیم، اما ممکن است مجبور باشیم یک مرز عاطفی نیز ترسیم کنیم که در هنگام رسیدگی به مشکلات دیگران، اجازه ندهیم از آن عبور کنیم. در حالی که می‌توانیم با مردم همدردی کنیم، گلن به ما هشدار می‌دهد که به طور استعاری کفش‌های دیگران را که مال ما نیستند بپوشیم – به عبارت دیگر، بار عاطفی دیگران را به دوش نکشیم.

در میان این بحث‌های مرزی، گلن موضوع خشونت خانگی را مطرح می‌کند، و فکر می‌کنم او در اینجا به نقطه قوتی درباره تفاوت بین انتخاب آگاهانه و بدون فکر اشاره می‌کند. بسیاری از کتک زنندگان مرد ادعا می کنند که رفتار یک زن باعث شده است که او را کتک بزنند، اما اگر این درست است، چرا آن مردها زنان را ترک نمی کنند تا ناامیدی را در زندگی خود از بین ببرند؟ این مردان نیز قادر به مهار خشم خود نیستند، زیرا کتک زنندگان در ملاء عام رفتار توهین آمیز نخواهند داشت، بلکه فقط در خانه رفتار می کنند، که دلیلی بر این است که مردم آگاهانه انتخاب می کنند.

در بخش آخر سلامت روانی، گلن بر این تمرکز دارد که چگونه انباشته شدن انتخاب های ناسالم زندگی معمولاً بر سلامت روان و ثبات اکثریت ما تأثیر می گذارد. در خط مقدم مسائل ذهنی این است که استرس چگونه بر ما تأثیر می گذارد و گلن نکاتی را برای کاهش آن ارائه می دهد. او همچنین به ما کمک می‌کند تا در سیستم‌های پشتیبانی خود تجدید نظر کنیم، و او مفهوم ایجاد یک Ecomap از سیستم پشتیبانی شما را به عنوان تمرینی مؤثر برای به دست آوردن سلامت روانی بیشتر در زندگی‌تان معرفی می‌کند.

زندگی در سلامت کامل شامل خیلی بیشتر از آن چیزی است که من می توانم در این بررسی کوتاه به آن بپردازم، و گلن در سراسر صفحات کتاب، آن را همانطور که هست، به شیوه ای مهربان و در عین حال ساده، مانند مربی خوبی که هست، به ما می گوید. در پایان کتاب، او طرز فکر خود را در مورد هدف خود در زندگی توضیح می دهد که از نوشتن این کتاب به او اطلاع داده است: “من تلاش می کنم تا هدف خود را از بودن در این زمین محقق کنم، هدیه های درونی خود را بالفعل کنم و با دیگران به اشتراک بگذارم. حقیقت من و حالت همیشگی عشق، پایه‌ای را فراهم می‌کند که من برای رسیدن به هدفم برای تبدیل شدن به بهترین نسخه گلن و بازتاب خالقم که قادر به بودنم هستم، نیاز دارم.»

همه ما باید برای یک هدف مشابه تلاش کنیم و می توانیم به آن برسیم. خواندن و تمرین اصول زندگی در سلامت کامل گام خوبی به سوی این دستاورد و احساس شادی و رفاه بیشتر در اطراف است.

رژیم آنلاین دکتر روشن ضمیر https://rdiet.ir/ رژیم کتوژنیک دکتر روشن ضمیر