کاهش وزن در حالی که از پرخوابی رنج می برید

پرخوابی یک بیماری است که با خواب زیاد مشخص می شود. افرادی که از این بیماری رنج می‌برند معمولاً با خواب زیاد مواجه می‌شوند. فردی که از این بیماری رنج می برد می تواند هنگام انجام هر فعالیتی بخوابد. به عنوان مثال، فرد می تواند هنگام صحبت کردن، غذا خوردن یا کار کردن به خواب رود. این بیماری بسیار خطرناک است زیرا حتی ممکن است در هنگام رانندگی یک وسیله به خواب برود. این امر جان راننده و سایر رانندگان را به خطر می اندازد. با وجود تمام مدت زمانی که برای خواب سپری می شود، فرد معمولاً با احساس خستگی از خواب بیدار می شود که انگار اصلاً استراحت نکرده است.

کشف شده است که پرخوابی در نوجوانی و در جوانی شروع می شود. علائم این بیماری عبارتند از: اضطراب، تحریک پذیری، تفکر آهسته، کمبود انرژی، از دست دادن حافظه و فعالیت بیش از حد از دیگر علائم است. این بیماری معمولاً در نتیجه عوامل زیادی ایجاد می شود که می تواند شامل موارد زیر باشد:

• آسیب مغزی، آسیب سر یا تومور در سر

• افسردگی

• سوء مصرف الکل و سایر مواد

• مصرف دارو برای بیماری هایی مانند افسردگی و اضطراب

• اضافه وزن داشتن

• ابتلا به بیماری هایی مانند مولتیپل اسکلروزیس یا صرع

پرخوابی باعث افزایش وزن می شود زیرا فرد حداقل انرژی را برای سوزاندن چربی مصرف می کند و میزان متابولیسم او کاهش می یابد. برخی از افرادی که از پرخوابی مکرر رنج می برند، شناخته شده است که بیش از حد غذا می خورند. این، همراه با ورزش نکردن باعث اضافه وزن آنها می شود و مشکل بیش از حد خوابیدن را بیشتر می کند. بنابراین لازم است فردی که از این بیماری رنج می برد اطمینان حاصل کند که حداقل سی دقیقه در روز را به انجام تمرینات اختصاص دهد. این به افزایش سرعت متابولیسم آنها و همچنین به سوزاندن چربی به منظور کاهش وزن کمک می کند.

این بیماری معمولاً با استفاده از داروهای تجویزی درمان می شود. این داروها معمولاً پس از اینکه فرد علائم را برای مدت یک ماه یا بیشتر نشان داد، تجویز می شود. پزشک دارو را تجویز می کند و در عین حال سعی می کند با علل زمینه ای مقابله کند. با این حال، فرد باید عادات غذایی خود را نیز کنترل کند. آنها باید غذاهای سالم تری بخورند که باعث اضافه وزن بدن نشود. آنها همچنین نیاز به خوردن مقادیر مورد نیاز بدن دارند. آنها همچنین باید یک برنامه خواب منظم داشته باشند تا بدن آنها بداند چه زمانی زمان خواب است و چه زمانی بیدار باشد. این تغییرات به اطمینان از اینکه فرد ساعات کمتری می‌خوابد و زمانی برای درگیر شدن در فعالیت‌های روزانه دارد، کمک می‌کند. ورزش، تغذیه سالم و همچنین الگوهای خواب منظم به حل مشکل کم تحرکی و در نتیجه به کاهش وزن کمک می کند.

رژیم آنلاین دکتر روشن ضمیر https://rdiet.ir/ رژیم کتوژنیک دکتر روشن ضمیر