کاهش وزن با کاهش اعتیاد به نمک

نمک، در مقادیر محدود، بخشی ضروری از یک رژیم غذایی سالم است. با این حال، مصرف بیش از حد آن، می تواند فشار خون شما را افزایش دهد و شما را چاق تر نشان دهد، زیرا بدن شما آب بیشتری را برای متعادل کردن مقدار بیشتر سدیم موجود نگه می دارد. در اینجا چند نکته برای کاهش مصرف نمک برای لاغری سریع آورده شده است.

میوه و سبزیجات بیشتری بخورید

غذاهای گیاهی به طور کلی سرشار از پتاسیم هستند که با متعادل کردن اثر سدیم در بدن، نفخ را کاهش می دهد. برخی از بزرگترین منابع پتاسیم پرتقال، میوه های استوایی، موز و سیب زمینی هستند. مکمل های پتاسیم نیز در دسترس هستند، اما استفاده از آنها اغلب با نظارت پزشک انجام می شود زیرا مصرف بیش از حد آن به طور بالقوه خطرناک است.

غذاهای فرآوری شده کمتر بخورید

در تلاش برای اعتیاد آور کردن غذاهای ناسالم فرآوری شده، تولیدکنندگان بسیاری از محصولات مانند چیپس سیب زمینی و هات داگ را با مقادیر باورنکردنی نمک پر کرده اند. پرهیز از این غذاهای ناسالم و خوردن بیشتر غذاهایی که از ابتدا تهیه شده اند باعث مصرف بسیار کمتر سدیم می شود.

بیشتر آب یا آبمیوه بنوشید

ممکن است غیر شهودی به نظر برسد، اما برای مبارزه با احتباس آب باید آب بیشتری بنوشید. برای دفع سدیم بیش از حد و بازگرداندن سطح نمک به جایی که باید باشد، آب فراوان لازم است. اگر بعد از خوردن یک غذای نمکی مانند یک بادکنک آب منفجر می شوید، آب اضافی بنوشید تا سریع وزن کم کنید و به اندازه طبیعی خود بازگردید.

نمک دریایی را جایگزین نمک خوراکی کنید

نمک خوراکی که سدیم خالص است باعث عدم تعادل مواد معدنی و در نتیجه فشار خون بالا و نفخ می شود. اگر نمک دریایی تصفیه نشده را که حاوی مواد معدنی زیادی از جمله پتاسیم است که به تعادل اثر نفخ‌آور سدیم کمک می‌کند، جایگزین کنید، بسیار سالم‌تر خواهید بود.

ادویه جات را آزادانه استفاده کنید

به جای نمک زدن زیاد غذا، سعی کنید ادویه جات ترشی جات به آن اضافه کنید. ممکن است متوجه شوید که غذاهای زیادی را با نمک کمتر ترجیح می دهید. خارج از ذائقه معمول خود را گسترش دهید و ادویه جات را از سراسر جهان امتحان کنید. طعم های عجیب و غریب جدیدی که با آنها روبرو می شوید ممکن است جایگزین اعتیاد قدیمی شما به نمک شوند.

کاهش نمک در رژیم غذایی یک راه عالی و قابل اعتماد برای کاهش وزن سریع است. فقط به یاد داشته باشید که مقداری نمک برای سلامتی لازم است. پرهیز از نمک اضافی در زمان برنامه‌ریزی وعده‌های غذایی، قطعاً به کاهش وزن سریع کمک می‌کند و می‌توانید با حفظ عادت مصرف تنها مقادیر سالم نمک، از آن جلوگیری کنید.

متشکرم.

رژیم آنلاین دکتر روشن ضمیر https://rdiet.ir/ رژیم کتوژنیک دکتر روشن ضمیر