کاهش فاجعه لبنیات – عدم تحمل لاکتوز و پنیر

اگر تا به حال بعد از خوردن برخی از محصولات لبنی احساس نفخ، گاز گرفتگی یا بیماری کردید، تنها نیستید. از قضا، مدت کوتاهی پس از شروع این تجارت پنیر لذیذ، متوجه شدم که به لاکتوز عدم تحمل دارم. مطمئناً دستی ظالمانه از دست سرنوشت، یا اینطور فکر می کردم. هراس، افسردگی و اضطراب با این تصور ایجاد می‌شود که هرگز نمی‌توانیم برخی از نفیس‌ترین غذاها را مصرف کنیم. پنیر زندگی و امرار معاش من شده بود. اما پس از انجام برخی تحقیقات، متوجه شدم که همه محصولات لبنی از نظر سطح لاکتوز برابر نیستند و پنیر لذیذ می تواند جایگاه واقعی خود را در رژیم غذایی روزانه من از سر بگیرد (فو!).

عدم تحمل لاکتوز یک بیماری ارثی است که تا ۷۰ درصد از جمعیت جهان را تحت تأثیر قرار می دهد. جمعیت های اروپای جنوبی، آسیایی و آفریقایی بیشترین آسیب را دارند. لاکتوز نوعی قند است که به طور طبیعی در شیر و محصولات لبنی یافت می شود. عدم تحمل لاکتوز زمانی رخ می دهد که روده کوچک به اندازه کافی آنزیم هضم لاکتوز به نام لاکتاز تولید نمی کند. بنابراین هنگامی که محصولات شیر ​​مصرف می شود، روده بزرگ نمی تواند به راحتی لاکتوز را هضم کند و در نتیجه معده درد ایجاد می شود. گرفتگی، نفخ، گاز و درد شکم برخی از علائم (کمتر شدید) مرتبط با عدم تحمل لاکتوز هستند. بخش مشکل در مدیریت عدم تحمل لاکتوز این است که افراد را به طور متفاوتی تحت تأثیر قرار می دهد، زیرا برخی از انواع لبنیات به راحتی مدیریت می شوند (مانند ماست با کشت زنده) و در مقادیر متفاوت. برای کمک به تعیین ترکیب مناسب لبنیات که بدن شما می تواند بدون ناراحتی از آن استفاده کند، دانستن اینکه کدام غذاهای مبتنی بر شیر دارای سطوح پایین تری لاکتوز هستند کمک می کند.

شیر، بستنی و ماست سرشار از لاکتوز هستند (۱۰ گرم در هر وعده). وقتی صحبت از پنیر لذیذ می شود، میزان لاکتوز موجود بر اساس فرآیند تولید و پیری به جای نوع شیر مورد استفاده برای تولید پنیر تعیین می شود. معلوم شد که شیر گاو، گوسفند و بز همگی تقریباً به همان میزان لاکتوز دارند. پنیرهای سفت، نرم و بلوری کمتر از ۱ گرم در هر وعده دارند. و بیشتر پنیرهای کهنه عملاً لاکتوز ندارند. اگر پنیر واقعی با شیر درست شود چطور ممکن است این اتفاق بیفتد؟ با بالا رفتن سن پنیر در فرآیند ساخت پنیر، لاکتوز به اسید لاکتیک تبدیل می شود.

بنابراین، غذاهای مبتلا به عدم تحمل لاکتوز، دوستدار پنیر، خوشحال می شوند! اگر پنیر لذیذ را سرد می کنید، آن را به زندگی خود دعوت کنید. اگر مطمئن نیستید که دعوتنامه را برای کدام پنیرها گسترش دهید (به این معنی که پنیر چقدر قدیمی شده است)، به این لیست نگاهی بیندازید که پنیرهای تازه را از پنیرهای قدیمی متمایز می کند، که به ترتیب سطوح لاکتوز از کم به بالا فهرست شده است.

پنیر سخت (تقریبا بدون لاکتوز در هر وعده)

کنت

جک خشک

پارمیجانو-رجیانو

پیاوه

پنیر سفت (کمتر از ۱ گرم لاکتوز در هر وعده)

آسیاگو

چدار (مانند چدار ۳ ساله ما)

گودا (مانند گودای پیر ما)

گرویر

منچگو

سیار

پکورینو رومانو

پروولون

سوئیس

پنیر آبی (کمتر از ۱ گرم لاکتوز در هر وعده)

غار-آبی ما

گورگونزولا

روکوفور

استیلتون

پنیر نیمه نرم (کمتر از ۱ گرم لاکتوز در هر وعده)

فونتینا

بز تیپسی

پنیر نرم رسیده (کمتر از ۱ گرم لاکتوز در هر وعده)

بری

پنیر نرم فرانسوی

پیر رابرت

پنیر تازه (میزان لاکتوز بالاتر) – با احتیاط ادامه دهید

بوراتا

Chevre (پنیر بز تازه)

فتا

موزارلا (از جمله بوفالو و دودی)

ریکوتا

پنیر پوست شسته (میزان لاکتوز بالاتر) – با احتیاط ادامه دهید

حماسه ها

Taleggio

رژیم آنلاین دکتر روشن ضمیر https://rdiet.ir/ رژیم کتوژنیک دکتر روشن ضمیر