کافئین برای شما بدتر از الکل یا تنباکو است

به همان اندازه اعتیاد آور است و یک ماده کنترل شده نیست. به نظر می رسد ما به زور آن را به بچه هایمان می دهیم. بسیاری از مردم تنها با استفاده از آن برای بیدار ماندن در مطالعه، دانشگاه را پشت سر می گذارند. اگر مصرف آن را متوقف کنید، علائم ترک را تجربه خواهید کرد. از آنجایی که به اندازه الکل و تنباکو تنظیم نمی شود، و در صورت استفاده بیش از حد می تواند عوارض مشابهی برای بدن شما داشته باشد، من آن را بدتر از هر دو طبقه بندی می کنم. من در اواخر دهه ۹۰ کافئین را از رژیم غذایی خود حذف کردم و برای آن بسیار خوشحال بودم.

وقتی بزرگ شدم، سردردهای میگرنی خوشه ای داشتم. بسیاری از داروهای مبارزه با سردرد میگرنی حاوی نوعی کافئین هستند، و تنها زمانی که این روزها کافئین مصرف می‌کنم این است که احساس می‌کنم میگرن شروع می‌شود و یکی از آن داروها را مصرف می‌کنم. در حالی که کافئین یک عنصر اصلی در مبارزه با میگرن بود، من همچنین متوجه شدم که یک عامل اصلی برای آنها نیز هست. استرس و کافئین هر دو می توانند باعث میگرن شوند. آنها را کنار هم قرار دادم و من یکی تضمین شده داشتم. به عنوان یک دانش آموز در دبیرستان، به مدت دو هفته نابینا شدم که یک سری طولانی میگرن به هم چسبیده بودم که باعث درجات مختلفی از توهم می شد.

در حالی که قدم های زیادی برداشتم و راه های زیادی را برای کنترل سردردهای میگرنی خود امتحان کردم، فکر می کنم حذف کافئین از رژیم غذایی من بیشترین تأثیر را داشت. من سم را از سیستمم خارج کرده بودم، به این معنی که مغز من نیازی به رفتن به هایپر درایو ندارد. علاوه بر این، سطح استرس من نیز کاهش یافت، زیرا من خیلی بهتر می‌خوابیدم و هر ساعت یک ساعت هوس نوشیدن نوشابه یا قهوه نداشتم. من هیچ مشکلی در حفظ وزن سالم در طول زندگی بزرگسالی خود نداشته ام، تا حدی به دلیل عدم تسلیم شدن به هوس نوشابه یا قهوه.

حذف کافئین از رژیم غذایی من راه حل اصلی برای همه مشکلات من نبود. این فقط یک تکه از پازل بود. فقط احساس می‌کنم که در نتیجه تغییر رژیم غذایی من هیچ چیز جز خوب اتفاق نیفتاده است، و فکر می‌کنم این بزرگترین بخش کنترل کردن مشکل میگرن من بوده است. به جای خوشه ای از ۶ تا ۳۰ میگرن در چند ماه که چند بار در سال باشد، اکنون ممکن است هر سال یک یا دو میگرن داشته باشم. وقتی میگرن در حال حاضر می‌گیرم، شدت آن‌ها بسیار کمتر از گذشته است و به ندرت از من می‌خواهد همه چیز را در زندگی‌ام برای یک یا دو روز متوقف کنم. در دانشگاه، از مشکل بیدار ماندن برای مطالعه با زود خوابیدن و خوابیدن به جای انباشته شدن برای امتحان اجتناب کردم.

وقتی در مورد این موضوع با افرادی که می شناسم صحبت می کنم، توصیه من همیشه این است که سعی کنید آن را به مدت ۳۰ روز از رژیم غذایی خود حذف کنید. متعهد شوید که به مدت ۳۰ روز کافئین نداشته باشید، و اگر احساس نمی کنید که اوضاع بهتر شده است، به مصرف آن برگردید. با متعهد شدن به ۳۰ روز، از قوز علائم ترک رد خواهید شد و متوجه مزایای عدم وجود دائمی آن در سیستم خود خواهید شد.

شما همچنین این عادت را حفظ خواهید کرد نه مصرف کافئین برای مدت زمان کافی برای حفظ آن در صورت تمایل. وقتی ۳۰ روز بسازید، بقیه کار آسان است. با داشتن مجموعه سخت ۳۰ روزه، می توانید به خودتان بگویید فقط ۲ هفته دیگر، فقط ۱۰ روز دیگر، و در نهایت، می توانید به خودتان بگویید که دیگر به آن نیاز ندارید.

رژیم آنلاین دکتر روشن ضمیر https://rdiet.ir/ رژیم کتوژنیک دکتر روشن ضمیر