چگونه یک رژیم غذایی ذهنی می تواند تفکر شما را سازماندهی کند و زندگی شما را بهبود بخشد

منفی گرایی را مجدداً تنظیم کنید یا خودگویی را کاهش دهید

من می خواهم به شما ایده ای بدهم که ممکن است زندگی شما را بهبود بخشد. می دانم که دارم ادعای بزرگی می کنم که ممکن است در ابتدا غیر واقعی به نظر برسد. تنها چیزی که من می خواهم این است که مقاله را بخوانید و آنچه را که من شرح داده ام را حداقل برای هفت روز تمرین کنید. این وظیفه شماست که آزمایش کنید که آیا این ایده کار می کند یا خیر. این کلمات را به سادگی نخوانید و بدون هیچ اقدامی زندگی روزمره خود را شروع کنید. از این گذشته، من یک تعهد هفت روزه می خواهم که این قدرت را دارد که زندگی شما را بهبود بخشد. فقط شما می دانید که آیا این تمرین برای شما مفید است یا خیر. آیا می توانید این تعهد را انجام دهید و در ایمان جهش کنید؟ اگر چنین است، به خواندن ادامه دهید.

می‌خواهم از شما بپرسم: آیا اغلب در طول روز با خود در مورد افراد یا شرایط دیگر گفتگوهای درونی می‌کنید؟ به عنوان مثال، اگر با شریک زندگی، هم اتاقی، همکار، رئیس یا هر کس دیگری مشاجره داشته باشید، آیا آن مکالمه را در ذهن خود تکرار می کنید؟ آیا در مورد عزت نفس، شغل، سلامت، امور مالی یا چیز دیگری گفتگوهای درونی دارید؟ منظور من از خودگویی همین است. گفتگوهای درونی که با خودمان درباره تجربیات منفی داریم. این مکالمات واقعیت ما را همانطور که می دانیم ایجاد می کند. بیشتر مردم می خواهند زندگی هدفمندی داشته باشند. شاید بخواهید رابطه بهتری را جذب کنید یا شغل، سلامت یا امور مالی خود را بهبود بخشید؟ شاید شما شکست ها و شکست های مکرر را تجربه کرده اید؟

تجربه من این است که گفتگوهای درونی ما شرایط را برای زندگی ما ایجاد می کند. اگر به قانون جذب اعتقاد دارید، باید در مورد آنچه فکر می کنید عمدی باشید. به همین دلیل از شما دعوت می کنم به مدت هفت روز یک رژیم غذایی ذهنی داشته باشید و تغییراتی که در این مدت ایجاد می شود را یادداشت کنید. اجازه دهید منظورم از رژیم غذایی ذهنی را تعریف کنم، زیرا این مهم است. رژیم ذهنی به معنای اصلاح مجدد صحبت های منفی یا محدود کردن صحبت با خود است. این شامل اجتناب از اخبار منفی و رسانه های اجتماعی است. این به معنای اجتناب از هر چیزی است که بر سلامت روان شما تأثیر منفی می گذارد. به عنوان مثال، اگر می خواهید در یک رابطه عاشقانه باشید و به آهنگ های عاشقانه غمگین گوش دهید. بس کن! این می تواند بر ضمیر ناخودآگاه شما تأثیر بگذارد و واقعیتی را ایجاد کند که شما نمی خواهید.

آنچه من در اینجا پیشنهاد می کنم مفهوم جدیدی نیست، در واقع توسط نویسندگان New Thought مانند نویل گودارد، امت فاکس و دکتر جوزف مورفی آموزش داده شده است. فرض در اینجا این است که کائنات مکالمات شما را با خودتان استراق سمع می کند و واقعیت شما را پیرامون آن ایجاد می کند. خودگویی منفی در مورد دیگران اعتیاد آور است و ما می توانیم در این حلقه گیر کنیم زیرا احساس بسیار خوبی دارد. بنابراین، اگر با شریک زندگی خود مشاجره دارید، می توانید مکالمه را برگردانید و بخشی از ذهن خود را به او بدهید (کلمات را ببخشید). شما هر روز مکالمه را از سر می گیرید و متوجه می شوید که رابطه شما بهبود نیافته است. بدتر میشود. این به این دلیل است که ما این شرایط را ایجاد می کنیم. ناآگاه از گفتگوهای درونی خود، واقعیت ما را حول آن می سازد. نویل گدارد نویسنده اندیشه جدید آمریکایی می نویسد: “همه چیز جلوه ای از گفتگوهای ذهنی است که بدون آگاهی از آنها در ما جریان دارد. اما به عنوان موجودات متمدن، باید از آنها آگاه باشیم و هدفمند عمل کنیم.” هنوز با من هستی؟ آیا حاضرید بپذیرید که آنچه فکر می کنید قدرت ایجاد واقعیت شما را دارد؟

واقعیت خود را همانطور که می خواهید بسازید

به همین ترتیب، از طریق خود گفتاری، ممکن است بدون دلیل خود را در یک روحیه تاریک ببینیم. آیا این چیزی است که شما تست کرده اید؟ من می دانم که دارم. متوجه شدم که صحبت های درونی من باعث ایجاد این روحیه بد شده است. انگار با این شخص ارتباط فیزیکی داشتم اما در ذهنم بود که به بدخلقی من کمک کرد. وقتی این گفتگوهای درونی را متوقف کردم، شرایطم به طرز چشمگیری تغییر کرد. پیشنهاد من این است که تا هفت روز آینده یک دفترچه یادداشت داشته باشید یا یک برنامه ردیاب عادت ها را در تلفن خود دانلود کنید و مکالمات منفی درونی خود را پیگیری کنید.

  1. اگر فکر منفی به ذهنتان خطور کرد، فقط به ذهن خود بگویید، توقف کنید!

  2. از ذهن خود تشکر کنید (بگویید، “ممنونم، من خوبم” و توجه خود را به لحظه حال برگردانید).

  3. افکار خود را با گفتن این جمله زیر نظر بگیرید: «متوجه شدم که با این ایده دست و پنجه نرم می کنم که…

  4. افکار خود را طبقه بندی کنید (مثلاً غیر مفید، قضاوت کننده، ترسناک، مضطرب). شما همچنین می توانید این کار را از طریق احساسات انجام دهید (مثلاً احساس گناه در اینجا).

با این تمرین هوشیار باشید زیرا افکار منفی که هفته ها، ماه ها یا حتی سال ها تکرار می کنید به خودی خود فروکش نمی کنند. این نیاز به منحرف کردن توجه شما و شکستن چرخه تفکر منفی دارد. این فرآیند تحریف شناختی نامیده می شود و تمرین CBT برای خارج کردن ذهن از افکار دشوار است. هنگامی که چهار مرحله را پشت سر گذاشتید، ایجاد ایده های توانمند برای پر کردن خلاء مهم است. بنابراین، اگر دوباره با شریک خود بحثی را مطرح می کنید، مراحل بالا را طی کنید و با گفتگوی جالب با او، تعامل را تصور یا مرور کنید. روش تعامل خود را احساس کنید و تکرار کنید، بنابراین طعم واقعی بودن را به خود می گیرد. فایده واقعی ورزش این است که ضمیر ناخودآگاه خود را آماده می کنید تا واقعیت را همانطور که می خواهید جذب کند.

من از شما دعوت می کنم این تمرین را حداقل به مدت هفت روز انجام دهید و ارزیابی کنید که آیا این تمرین برای زندگی به یک عادت تبدیل می شود یا خیر. اگر علاقه مند به کسب اطلاعات بیشتر در مورد این ایده هستید، من شما را به جستجوی آنلاین “گفتگوی درونی” نویل گودارد یا امت فاکس تشویق می کنم. به همین ترتیب، من از شما می‌خواهم که کتاب محبوب روان‌شناس انگیزشی دکتر شاد هلمستتر را بخوانید. وقتی با خودت حرف میزنی چی میگی. می‌دانم که آنچه در اینجا پیشنهاد می‌کنم ممکن است غیرممکن به نظر برسد، اما با قدم‌های کوچک، می‌توانید گفتگوی درونی خود را تغییر دهید و روی زندگی‌تان برای بهتر شدن تأثیر بگذارید. با هفت روز شروع کنید و افکار خود را یادداشت کنید، سپس وضعیت را در پایان آن دوره ارزیابی کنید. از این گذشته، آنچه را که به آن فکر می کنیم به آن می رسیم و رژیم غذایی ذهنی راهی مؤثر برای سازماندهی مجدد تفکر و بهبود زندگی شما است.

رژیم آنلاین دکتر روشن ضمیر https://rdiet.ir/ رژیم کتوژنیک دکتر روشن ضمیر