چگونه یک روتین آرامش بخش بعد از تمرین ایجاد کنیم


زن مناسب بعد از تمرین

داشتن یک برنامه ورزشی منظم بهترین راه برای حفظ اندام است. این به ویژه اگر از تمرینی که انتخاب کرده اید لذت می برید صادق است.

با جریان خون و پمپاژ آدرنالین، اغلب احساس می کنید که در دوره پس از تمرین غیرقابل توقف هستید. در حالی که ورزش عالی است، بدن شما اثراتی را تجربه خواهد کرد که می تواند آرامش را دشوار کند.

مبارزه با این پدیده کاملاً طبیعی است. هر ورزشکاری از این طریق عبور می کند، بنابراین توصیه های کافی برای کمک به پایین آمدن پس از ورزش شدید در آنجا پیدا خواهید کرد.

در ادامه بخوانید تا بدانید که چگونه می توانید یک برنامه آرام بخش بعد از تمرین ایجاد کنید.

کشش

اولین کاری که باید پس از پایان تمرین انجام دهید این است که به آرامی عضلات خود را از حالت فعال خارج کنید.

بدن شما هنگام ورزش چیزی به نام اسید لاکتیک تولید می کند. این اسید برای بهبود تمرکز شما و دادن سوخت مورد نیاز بدن برای کار کردن ضروری است.

با این حال، این اسید لاکتیک فقط با توقف تمرین ناپدید نمی شود. این می تواند برای مدت طولانی در عضلات شما بچسبد و علت اصلی گرفتگی یا درد است.

اجازه ندهید این واقعیت شما را از ورزش منصرف کند. می توانید آن را با کشش دقیق هر ماهیچه ای که استفاده کرده اید بردارید.

تجمع اسید لاکتیک می تواند باعث درد و زخم شود و احتمال اینکه بخواهید دوباره ورزش کنید را کاهش می دهد.

علاوه بر این، کشش می تواند بدن شما را تقویت کرده و انعطاف پذیری را بهبود بخشد. سعی کنید از توقف ناگهانی در برنامه ورزشی خود اجتناب کنید.

در عوض، سعی کنید زمان را در رژیم خود لحاظ کنید. بسته به شدت تمرینی که انجام می دهید فقط ده دقیقه بیشتر طول می کشد.

دوش آب سرد

برخی از افراد می توانند بعد از تمرین به درستی کشش دهند و همچنان از درد رنج می برند. جای نگرانی برای این موضوع وجود ندارد.

تمام معنی آن این است که خون شما برای رسیدن به ماهیچه هایی که استفاده کرده اید به کمک بیشتری نیاز دارد. کمبود جریان خون در ماهیچه ها می تواند باعث گرفتگی عضلات شود که یک عارضه جانبی دردناک ورزش منظم است.

پس از اتمام حرکات کششی، وارد دوش شوید و آن را در یک محیط سردتر قرار دهید. تماس آب با پوست شما باید به اندازه ای باشد که خون شما در تلاش برای گرم کردن بدن شما جریان یابد.

این فرآیند همچنین می‌تواند فشار وارده بر مفاصل شما را کاهش دهد، مشکلی رایج برای ورزشکاران. بعلاوه، هیچ چیز شاداب تر از دوش گرفتن نیست که عرق ناشی از تمرین را از بین ببرد.

هیدراته بمانید

بدن شما در حین ورزش از عناصر زیادی استفاده می کند. هر کسی که در مورد روتین خود جدی است، اهمیت خوردن یک رژیم غذایی متعادل را می داند.

متعادل کردن بار کربوهیدرات انرژی مورد نیاز را به شما می دهد: با این حال، حفظ سطح مایعات به همان اندازه مهم است.

انسان ها ۶۰ درصد آب هستند و شما می توانید تا یک لیتر از آن را در ساعت در هنگام ورزش از دست بدهید.

ممکن است فوراً اثرات آن را احساس نکنید، اما این از دست دادن مایعات می‌تواند باعث سردرد، خشکی پوست و حتی جلوگیری از خواب مناسب شود.

بدن شما بعد از ورزش تشنه خواهد شد، بنابراین مطمئن شوید که تمرین خود را با چیزی که هیدراته نگه می دارد شروع کرده و پایان دهید.

همچنین، باید از مصرف موادی مانند نوشابه های گازدار، قهوه و الکل خودداری کنید، زیرا این مواد فقط به کم آبی بدن شما کمک می کنند.

لازم نیست آنها را به طور کامل از رژیم غذایی خود حذف کنید، اما سعی کنید چند ساعت صبر کنید تا از این خوراکی ها لذت ببرید.

آب بهترین راه حل برای کسانی است که می خواهند ورزش کنند، پس مطمئن شوید که به اندازه کافی مصرف می کنید.

مکمل مصرف کنید

همانطور که احتمالاً تا به حال می دانید، بخش بزرگی از روتین بعد از تمرین شما جایگزین کردن موادی است که در حین ورزش از دست داده اید.

مهم است که اینها را در اسرع وقت پس از این واقعیت جایگزین کنید تا اثرات عدم وجود آنها کاهش یابد. هر فرد متفاوت است، به این معنی که سطوح ویتامین و مواد شیمیایی آنها متفاوت است.

مهم است که مکمل های مناسب را برای خود مصرف کنید، بنابراین سعی کنید در مورد عوارض جانبی احتمالی که تجربه می کنید تحقیق کنید تا متوجه شوید چه چیزهای کلیدی در بدن شما کم است.

با این حال، هر درد یا تورمی که دارید نتیجه از دست دادن نیست. گاهی لازم است به بدن خود دست اضافی بدهید تا به حالت عادی بازگردد.

در این مثال، ممکن است بخواهید مرهم CBD بخرید. این راه حل از NaturallyCBD را می توان در مناطق دردناک اعمال کرد تا اثرات منفی تمرین شما را کاهش دهد.

علاوه بر این، شیک های ویتامین و پروتئین می توانند خستگی را کاهش داده و سطح انرژی را افزایش دهند.

هر آنچه بدن شما به آن نیاز دارد، مطمئن شوید که آن را بلافاصله در طول روتین بعد از تمرین در اختیار داشته باشید. زمان در چنین موقعیت هایی بسیار مهم است.

تمرینات تنفسی

پمپاژ بیش از حد آدرنالین از طریق سیستم شما یک اتفاق رایج برای اکثر ورزشکاران است.

این آدرنالین برای دادن آب ماهیچه های شما برای مقابله با فعالیت های شدید مورد نیاز است.

این یک بخش حیاتی از پاسخ مبارزه یا فرار است، اما آدرنالین بیش از حد باقی مانده در سیستم می تواند در دراز مدت برای شما مضر باشد.

حرکات کششی مناسب راهی عالی برای سیگنال دادن به بدن شماست که دیگر به این آدرنالین اضافی نیازی نیست. با این حال، برخی از افراط ها ممکن است باقی بماند.

این ماده شیمیایی می‌تواند آرامش مناسب را دشوار کند و شما را بی‌دلیل در شرایط سخت نگه دارد. به جای نگرانی در مورد این فرآیند، باید سعی کنید زمانی را از محیط ورزشی خود دور کرده و بر تنفس خود تمرکز کنید.

بازگشت به یک الگوی تنفسی منظم می تواند استرس بدن شما را کاهش دهد. نفس های طولانی و عمیق از طریق بینی بکشید و از طریق دهان بیرون دهید.

روی فرآیند آرامش متمرکز بمانید و باید آماده باشید تا دوباره با فعالیت دیگری درگیر شوید.

علاوه بر این، این دوره خنک‌سازی اضافی به هر مکملی که زمان می‌گذارید اجازه می‌دهد تا اثر خود را بگذارد.

کمی بخواب

بدن ما با گذشت زمان تغییر می کند. این تغییر به طور خودکار اتفاق نمی افتد و فقط در حالت آرامش عمیق رخ می دهد. به عبارت دیگر، شما فقط با یک خواب شبانه مناسب از رژیم تمرینی خود بهره کامل خواهید برد.

الگوی خواب انسان از سه مرحله تشکیل شده است. ابتدا به خواب سبک می روید، سپس به خواب REM (حرکت سریع چشم) می روید، و سپس قبل از اینکه آماده بیدار شوید، دوباره به خواب سبک می روید.

بدن شما اثر کامل یک استراحت شبانه را در طول دوره REM دریافت می کند. این جایی است که عضلات شما می توانند خود را ترمیم کنند، بدن شما خود را تقویت می کند و ذهن شما آرام می شود.

یک شب خواب سالم دلیلی است که شما باید تمام مراحل ذکر شده در بالا را انجام دهید. ۷ تا ۱۰ ساعت خواب کامل بسیار مهم است و اثرات ماندگار رژیم شما می تواند این الگو را مختل کند.

مراحل بالا را دنبال کنید تا از مزایای کامل تمرین خود بهره مند شوید. سپس، می توانید دوباره با انرژی و انگیزه بیدار شوید تا به اهداف تناسب اندام خود ادامه دهید.

بنابراین در نتیجه گیری

روال بعد از تمرین شما به اندازه خود ورزش مهم است. نادیده گرفتن هر یک از مراحل بالا می تواند تأثیر عمیقی بر توانایی شما برای تناسب اندام داشته باشد، بنابراین مطمئن شوید که مراقب خود هستید.

زندگی شلوغ است، به این معنی که شما برای مقابله با دردها و دردها وقت ندارید. این برنامه روتین بعد از تمرین را امتحان کنید تا ناپدید شدن این بیماری ها را مشاهده کنید.

رژیم آنلاین دکتر روشن ضمیر https://rdiet.ir/