چگونه درست غذا بخوریم و وزن کم کنیم

یک قانون ساده و غیرقابل تغییر در مورد بدن انسان وجود دارد: اگر درست غذا بخورید، وزن کم خواهید کرد. یک دوره. اما موفقیت عمده در کاهش وزن نباید ناشی از تغییرات گسترده در سبک زندگی یا رژیم غذایی شما باشد. برای افرادی که از تغییر سبک زندگی می ترسند، ممکن است در درازمدت به چیزهای کوچک پایبند باشند و این به معنای اثربخشی است. پس از همه، اگر به آن پایبند نباشید، هیچ چیز کار نمی کند!

یکی از تغییرات کوچکی که می‌توانید برای شروع مسیر درست غذا خوردن و کاهش وزن ایجاد کنید، کاهش میزان کربوهیدرات‌های بسیار فرآوری شده‌ای است که هر روز می‌خورید. مصرف ماکارونی، نان و سایر غذاها را کاهش دهید و مقدار غذاهایی را که معنی دارند افزایش دهید: گوشت، سبزیجات و میوه ها.

فرآوری مواد مغذی با ارزش را از غذای شما حذف می کند، و این یکی از دلایلی است که کل حرکت غذا کار می کند: این یک بخش ضروری از یادگیری نحوه صحیح غذا خوردن است. کاهش وزن واقعاً می تواند به آسانی ایجاد این تغییر ساده در رژیم غذایی شما باشد! کاهش وزن ممکن است زیاد (یا به طور چشمگیری سریع) نباشد، اما تا زمانی که به تغییری که ایجاد کرده اید پایبند باشید، دائمی خواهد بود.

آشکار

اگر تصمیم به داشتن رابطه جنسی بزرگ گرفته‌اید و تصمیم گرفته‌اید یاد بگیرید که چگونه درست غذا بخورید و وزن کم کنید، این را در نظر داشته باشید: دلیلی وجود دارد که مردم می‌ترسند وارد یک رژیم غذایی کم کربوهیدرات جدی شوند. اولین بخش از هر رژیم کم کربوهیدرات به عنوان دوره القایی شناخته می شود و شامل خوردن تقریباً هیچ کربوهیدراتی برای چند روز (گاهی تا دو هفته) است. این بدان معناست که میوه، انتخاب محدودی از سبزیجات و پروتئین فراوان است. این می تواند برای فردی که به کربوهیدرات اعتیاد دارد (تقریبا همه) بسیار دشوار باشد.

هدف دستیابی به یک حالت هموستاتیک به نام کتوز است که به سادگی به این معنی است که بدن شما کربوهیدرات ها را به عنوان منبع انرژی رها می کند و تصمیم می گیرد به جای آن چربی بسوزاند. این برای افرادی که سعی در کاهش وزن دارند بسیار خوب است! متأسفانه، کاهش وزن شما پس از مدتی تثبیت می شود و تنها راه برای شکستن این وضعیت این است که مصرف کربوهیدرات خود را افزایش دهید (مگه نه؟) برای یک یا سه روز، و سپس دوباره محدود کنید. مصرف کربوهیدرات که می تواند منجر به علائم ترک شود.

مشکلات کم کربوهیدرات

در حال حاضر، بسیاری از مردم اخیرا رژیم های کم کربوهیدرات را رد کرده اند و ادعا می کنند که نخوردن کربوهیدرات بی خطر است و باعث کلسترول بالا و مشکلات دیگر می شود. حقایق اثبات شده: بدن شما برای زنده ماندن به کربوهیدرات نیاز ندارد، می تواند هر نوع کربوهیدرات مورد نیاز خود را در هر زمان با تامین کافی پروتئین و چربی تولید کند.

بحث برانگیزترین، اما هنوز هم قابل اثبات است: کلسترول بالا خطری برای سلامتی ندارد. اینطور نیست. تنها ادعا در مورد کلسترول بالا این است که با بیماری قلبی مرتبط است، اما این مثل این است که بگوییم قد بلند با بازی بسکتبال مرتبط است. مطمئنا تعداد بازیکنان بسکتبال قد بلندتر از افراد کوتاه قد است، اما این ربطی به این ایده ندارد که قد شما را وادار به بازی بسکتبال می کند. تفاوت را ببین؟ کلسترول یک ماده حیاتی است که بدن شما برای اهداف زیادی در سراسر بدن از آن استفاده می کند، یکی از آنها حفظ سلامت عروق است، بنابراین با تلاش برای پایین نگه داشتن کلسترول و جلوگیری از بیماری قلبی، در واقع شانس سکته مغزی خود را افزایش می دهید!

بحث در مورد رژیم‌های کم کربوهیدرات در ظاهر احمقانه است، به یک دلیل اساسی: انسان‌ها صدها هزار سال قبل از اینکه ما به کشاورزی و آسیاب غلات اختراع کنیم، با رژیم غذایی کم کربوهیدرات زندگی می‌کردند. انسان ها برای خوردن گوشتی که شکار می کردند، میوه ها و سبزیجاتی که جمع آوری می کردند و چیزهای بسیار کمی دیگر تکامل یافتند. ما فکر می کنیم در تاریخ خود با چه کسی بحث می کنیم؟

این برای شماست

بنابراین، چه قصد دارید آن را به آرامی مصرف کنید و تغییرات دائمی در عادات غذایی خود ایجاد کنید، یا اینکه سفت شوید و با هر دو پا بپرید، بدانید که رژیم کم کربوهیدرات بهترین رژیم برای کاهش وزن طولانی مدت و دائمی بدون از دست دادن سلامتی است. این قانون اساسی مطلق در مورد نحوه صحیح غذا خوردن و کاهش وزن است.

رژیم آنلاین دکتر روشن ضمیر https://rdiet.ir/ رژیم کتوژنیک دکتر روشن ضمیر