رژیم لاغری سریع

چگونه تغذیه نامناسب می تواند اثرات افسردگی را تشدید کند

در حالی که افسردگی یک حالت ذهنی است، یک رژیم غذایی پر از تغذیه خوب می تواند در حل این مشکل به شما کمک کند. بدون تغذیه مناسب در رژیم غذایی، خطر ابتلا به بیماری و بیماری و همچنین افزایش علائم افسردگی را افزایش می دهیم.

افسردگی چیست؟

افسردگی یک اختلال خلقی است که با درماندگی، ناامیدی و بی ارزشی مشخص می شود. اگر این احساسات بیش از دو هفته ادامه داشته باشد، به احتمال زیاد شما افسرده هستید. نه تنها عوامل عاطفی و روانی با افسردگی مرتبط هستند، بلکه عوامل فیزیکی نیز وجود دارند. علاوه بر این، عوامل تغذیه ای وجود دارند که می توانند تأثیر قابل توجهی بر افسردگی و احساس شما نسبت به خود و زندگی خود داشته باشند.

چگونه تغذیه بر افسردگی تاثیر می گذارد؟

تغذیه می تواند با شروع یا تشدید افسردگی ارتباط زیادی داشته باشد. همه ما در مورد غذاهای راحت شنیده ایم. اینها غذاهایی هستند که وقتی احساس بدی داریم حالمان را بهتر می کنند.

ممکن است گرمای عاطفی را احساس نکنید، بنابراین برای احساس بهتر، یک جعبه بستنی مورد علاقه خود یا یک تخته شکلات بردارید. این کار را به اندازه کافی انجام دهید و شروع به افزایش وزن خواهید کرد. با افزایش وزن، عزت نفس و تصویر بدن شما از بین می رود که منجر به افزایش علائم افسردگی می شود. همانطور که افسردگی شما بدتر می شود، بیشتر به این غذاهای راحت روی می آورید و وضعیت همچنان رو به وخامت است.

حفاظت:

اگر قبلاً تشخیص داده شده است که افسردگی دارید، باید به مصرف دارو طبق تجویز ادامه دهید. همچنین می توانید تغییراتی در سبک زندگی ایجاد کنید که با مراقبت بهتر از خود به کاهش علائم افسردگی کمک می کند. بیایید با رژیم غذایی و تغذیه شروع کنیم.

تغذیه مناسب داشته باشید:

فواید خوردن یک رژیم غذایی متعادل به خوبی شناخته شده است. برای این کار باید بدانید که یک رژیم غذایی سالم حاوی چه غذاهایی است. یک رژیم غذایی غنی از مواد مغذی که ممکن است به کاهش علائم افسردگی کمک کند شامل موارد زیر است:

سبزیجات و میوه های تازه، خام یا بخارپز

گوشت های بدون چربی مانند مرغ، بوقلمون و ماهی

کربوهیدرات های غلات کامل مانند نان و پاستا.

– لوبیا، نخود و عدس

لبنیات کم چرب

از غذاهایی که کلسترول یا نمک بالایی دارند خودداری کنید

برای هیدراتاسیون مناسب و همچنین دفع ناخالصی ها از بدن، مایعات فراوان بنوشید.

ممکن است بخواهید با پزشک خود در مورد مکمل ها برای افزایش ویتامین ها و مواد معدنی در رژیم غذایی خود صحبت کنید. این به بهبود عملکرد بدن و همچنین کمک به مغز کمک می کند تا بهترین عملکرد خود را داشته باشد.

مغز شما زمانی بهترین عملکرد را دارد که با تغذیه مناسب تغذیه شود. اطمینان حاصل کنید که رژیم غذایی شما سالم است و به مغز خود کمک خواهید کرد تا با اثرات افسردگی مقابله کند.

رژیم آنلاین دکتر روشن ضمیر https://rdiet.ir/ رژیم کتوژنیک دکتر روشن ضمیر