چگونه از نظر ذهنی برای “زندگی با کووید” آماده شویم زیرا قوانین تغییر می کنند


در یکی از بزرگ‌ترین تغییرات از زمان شروع همه‌گیری، هر کسی در انگلیس که تست کرونای او مثبت باشد ممکن است از نظر قانونی مجبور به قرنطینه شدن نباشد.

این به عنوان بخشی از طرح نخست وزیر برای خروج از همه گیری است. او می گوید که این پیشنهاد درباره «در نهایت بازگرداندن آزادی مردم» پس از «یکی از سخت ترین دوره های تاریخ کشورمان» است.

به گزارش میل آن ساندی، الزام به خود انزوا تا پنجشنبه برداشته می شود. این یک تغییر بزرگ است، به ویژه به این دلیل که نزدیک به دو سال است که ما در تلاش برای جلوگیری از کووید-۱۹ بوده ایم – و برای برخی، تقریباً غیرقابل تصور است که بزودی بتوانید زندگی روزمره خود را انجام دهید، حتی اگر آلوده شده باشید.

روانشناس بالینی دکتر جو بورل از Ultimate Resilience درباره عدم اطمینانی که ممکن است در مورد تغییر محدودیت‌ها احساس کنیم صحبت می‌کند، و پیشنهاد می‌کند: «اضطراب احساس و مشکل اصلی است که با آن مواجه می‌شویم، اغلب زمانی که عدم اطمینان وجود دارد زیرا احساس می‌کنیم کنترل نداریم.»

اگر در مورد کاهش محدودیت‌ها استرس و اضطراب دارید، راه‌هایی وجود دارد که می‌توانید از نظر ذهنی خود را برای «زندگی با کووید» آماده کنید…

با خود و دیگران صبور باشید

بورل می‌گوید: «در این مواقع، واقعاً مهم است که با خود صبور باشیم و به خودمان زمان و مکان بدهیم. او توصیه نمی کند که “فشار زیادی به خودمان وارد کنیم تا با عجله در یک راه جدید زندگی کنیم” – زیرا ممکن است منجر به آشفتگی عاطفی بیشتر شود.

بورل پیشنهاد می کند که این مهربانی را به افراد دیگر نیز بسط دهید. بورل با استناد به گروه‌هایی مانند آنهایی که آسیب‌پذیری‌های بهداشتی بیشتری دارند، می‌گوید: «اگرچه ما با هم این بیماری همه‌گیر را پشت سر گذاشته‌ایم، همه ما با شرایط بسیار خاصی روبرو هستیم، و برخی افراد دلیل بسیار خوبی برای احساس نگرانی خاص در مورد تغییرات دارند. .

واقعاً مهم است که با خودمان صبور باشیم، اما با دیگران نیز صبور باشیم.

افراد می توانند در مراحل مختلفی در رابطه با تغییر باشند – برخی افراد ممکن است در حال انکار باشند، در حالی که برخی دیگر جونگ هو هستند و واقعاً در مورد تغییر هیجان زده هستند. این می تواند درگیری ایجاد کند، زیرا همه ما در مکان های مختلفی هستیم.

برای همه، بورل می‌گوید: «انطباق با تغییر زمان می‌برد. این یکی از چیزهایی است که من فکر می‌کنم مردم واقعاً فضای ذهنی کافی را برای آن قائل نیستند – زمانی که ما از طریق گذارهای بزرگ در زندگی می‌رویم، زمان می‌برد تا بتوانیم وفق دهیم و با اندازه‌گیری واقعیت جدید سازگار شویم.

در آن زمان، ممکن است استرس داشته باشیم، ممکن است عصبانی باشیم، ممکن است در حال انکار باشیم، ممکن است هیجان زده باشیم – ممکن است طیف وسیعی از احساسات مختلف را تجربه کنیم. و این به خودی خود می تواند بسیار نگران کننده باشد.”

سعی کن فاجعه نکنی

Bella Thorne Writing GIF by Midnight Sun - پیدا کردن و اشتراک گذاری در GIPHY

اگر نسبت به تغییرات آتی عصبی هستید، ممکن است متوجه شوید که در الگوهای فکری منفی فرو می روید. بورل توضیح می‌دهد: «وقتی مضطرب هستیم، اغلب می‌توانیم بیش از حد فکر کنیم – و می‌توانیم فاجعه‌سازی کنیم و در مورد آینده پیش‌بینی‌های منفی انجام دهیم».

در این مواقع، روان‌شناس از شما می‌خواهد که «در مورد آنچه اکنون اتفاق می‌افتد واقع‌بین باشید» زیرا «می‌تواند مفید باشد، زیرا ما را از ورود به آن چرخه تفکر منفی باز می‌دارد – که می‌تواند منجر به افزایش اضطراب شود».

او می‌گوید: اولین کاری که باید انجام دهید این است که متوجه شوید که «آن افکار را دارید». و واقعاً سعی می کنم از آنها عقب نشینی کنم. وقتی می‌توانیم در مورد آن افکار کمی عینی‌تر باشیم، می‌تواند به ما کمک کند تا به روش‌های منطقی‌تری رفتار کنیم.»

بورل توصیه می کند افکاری را که وقتی احساس می کنید شروع به فاجعه سازی کرده اید را یادداشت کنید. عقب بایستید و واقعاً سعی کنید ارزیابی کنید: آیا این درست است؟ آیا شواهدی برای این فکر وجود دارد؟ یا راه دیگری برای نگاه کردن به این وضعیت وجود دارد؟ زیرا هر موقعیتی را می توان به طرق مختلف تفسیر کرد.»

او پیشنهاد می کند که پس از این، ممکن است در موقعیت بهتری باشید تا ببینید آیا دیدگاه شما شما را مضطرب تر می کند یا به استرس شما کمک می کند.

با افراد دیگر صحبت کنید

دو زن در حال صحبت کردن
صحبت کردن ممکن است به شما کمک کند دیدگاهی به دست آورید (Alamy/PA)

بورل می گوید: «گاهی اوقات، صحبت با شخص دیگری مفید است. وقتی افکار منفی بیشتری را با افراد دیگر به اشتراک می گذاریم، آنها معمولاً می توانند عینی باشند.

آنها می گویند یک مشکل مشترک، یک مشکل نصف شده است، و بورل پیشنهاد می کند که دیدگاه شخص دیگری در مورد یک موقعیت می تواند “در بازگرداندن ما به واقعیت واقعا مفید باشد”.

نه تنها این، بلکه ممکن است باعث شود شما متوجه شوید که تنها نیستید – و شاید شخص دیگری نیز در حال گذراندن همین موضوع باشد. او می‌گوید: «وقتی می‌توانیم بپذیریم و تشخیص دهیم که افراد دیگر نیز این را تجربه می‌کنند، احساس طبیعی‌تر می‌کنیم، و به نظر نمی‌رسد که ما تنها هستیم».



رژیم آنلاین دکتر روشن ضمیر https://rdiet.ir/