چه نوع سبزیجاتی را می توانم در رژیم کاندیدا مصرف کنم؟

مصرف سبزیجات یک استراتژی رژیم غذایی فوق العاده است. سبزیجات مملو از ویتامین‌ها و مواد مغذی ضروری هستند و انتخابی عالی برای هر رژیم غذایی سالمی هستند، اما آیا همه سبزیجات برابر هستند؟ باور کنید یا نه برخی از سبزیجات ممکن است برای انواع خاصی از رژیم غذایی مناسب نباشند. رژیم کاندیدا یکی از این رژیم‌هاست که در آن باید توجه ویژه‌ای به نوع و مقدار سبزیجاتی که می‌خورید داشته باشید. برای درک اینکه چه نوع و چرا باید سبزیجات خاصی را حذف یا کاهش دهید، ابتدا باید هدف رژیم کاندیدا را بدانید.

رژیم کاندیدا سنگ بنای درمان بیماری کاندیدیازیس است. کاندیدیاز وضعیتی است که در آن کاندیدا آلبیکنس، یک نوع معمولی مخمری خوش خیم و ارگانیسم فرصت طلب در سیستم روده می شود. کاندیدا آلبیکنس بخشی ذاتی از میکرو فلور سیستم روده است که به طور ایده آل با انواع باکتری های “دوست” برای حفظ سلامت بدن کار می کند. متأسفانه، عوامل خارجی مانند استفاده بیش از حد از آنتی بیوتیک ها، استروئیدها، داروهای ضد بارداری خوراکی، استرس و رژیم غذایی سرشار از غذاهای فرآوری شده/غذاهای قندی اغلب باعث رشد بیش از حد کاندیدا آلبیکنس می شوند. هنگامی که این اتفاق می افتد، مقدار زیادی از سموم در بدن ترشح می شود و باعث ایجاد انواع مشکلات سلامتی به ظاهر نامرتبط می شود. علائم کاندیدیازیس شامل عفونت‌های مزمن قارچی، عفونت‌های مزمن سینوسی، سندرم روده تحریک‌پذیر، اضطراب، افسردگی و خستگی می‌شود. رژیم غذایی کاندیدا با حذف مواد غذایی که رشد آن را تشویق می کند، به دنبال قطع منبع غذایی کاندیدا آلبیکنس است. در حالی که مقصر اصلی شکر، سرکه، غذاهای تخمیری، غلات چسبناک و کربوهیدرات‌های سریع الاثر هستند، غذاهای دیگری نیز وجود دارند که دستورالعمل‌های رژیم کاندیدا مصرف آن‌ها را در حد اعتدال توصیه می‌کند. غلات پیچیده و سبزیجات با نشاسته بالا در این دسته قرار می گیرند، زیرا اگرچه به سرعت کربوهیدرات های ساده به قند تجزیه نمی شوند، اما در واقع به قند تجزیه می شوند و کاندیدا را تغذیه می کنند. بنابراین کدام سبزیجات را می توانیم آزادانه مصرف کنیم و کدام یک را در رژیم غذایی کاندیدا در حد اعتدال مصرف کنیم؟

سبزیجات برای خوردن آزادانه

سبزیجات پیاز مانند پیازچه، سیر، تره فرنگی، پیاز، پیازچه، موسیر و شاه بلوط آبی همگی گزینه های عالی برای رژیم کاندیدا هستند. این گروه از سبزیجات را می توان برای افزودن طعم و بافت به وعده های غذایی استفاده کرد و به ویژه پیاز و سیر دارای خواص ضد قارچی هستند که به مبارزه با کاندیدا آلبیکنس کمک می کند. سبزیجات گل آذین مانند کنگر فرنگی، کلم بروکلی، کلم بروکلی و گل کلم غذاهای جانبی عالی را تشکیل می دهند. استفاده کنید سبزیجات برگ مانند آروگولا، کلم بروکسل، کلم، کاسنی، کولارد، اندیو، کاهو، کلم پیچ و اسفناج برای تکمیل غذاهای اصلی و ایجاد سالادهای لذیذ.

سبزیجات میوه ای، که شامل آووکادو، خیار، بادمجان، بامیه، فلفل و کدو حلوایی می شود به شما کمک می کند تا وعده های غذایی لذیذی بدون مخمر درست کنید. سبزیجات ساقه ای مانند مارچوبه، کرفس، شاتوت، رازیانه و سرمه نیز کاربردهای بسیار متنوعی در رژیم غذایی دارند.

سبزیجاتی که باید در حد اعتدال مصرف شوند

دو نوع سبزیجاتی که باید در رژیم کاندیدا با احتیاط مصرف کنید عبارتند از سبزیجات ریشه ای و سبزیجات غده ای. چغندر، هویج، ازگیل، تربچه، روتاباگا، کاساوا، سیب زمینی، سیب زمینی شیرین و سیب زمینی سیب زمینی شیرین و سیب زمینی به این گروه تعلق دارند. شما هنوز هم می توانید از این سبزیجات در رژیم غذایی کاندیدا لذت ببرید، اما وعده های غذایی خود را طوری برنامه ریزی کنید که در مصرف این نوع سبزیجات زیاده روی نکنید.

برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد زندگی بدون مخمر با پیروی از رژیم غذایی کاندیدا، از Yeast Free Living دیدن کنید.

رژیم آنلاین دکتر روشن ضمیر https://rdiet.ir/ رژیم کتوژنیک دکتر روشن ضمیر