چرا من عاشق زغال اخته هستم

در طول ۳۵ سال تمرین کایروپراکتیک من همیشه به تغذیه علاقه مند بوده ام. زغال اخته در فهرست من قرار دارد تا در منوی همه گنجانده شود. این مقاله توضیح می دهد که چرا بلوبری می تواند برای سلامتی ما مهم باشد. در این گزارش، تعدادی از مطالعات تحقیقاتی که فواید این غذای شگفت انگیز را نشان می دهد، گنجانده شده است.

انواع مختلفی از رژیم های غذایی توصیه شده وجود داشته و رفته اند. من تحقیقات زیادی در مورد اینکه چه رژیم غذایی بهتر عمل می کند، انجام داده ام. بر اساس مطالعات و تجربیات علمی، رویکرد شخصی من مصرف یک برنامه کم کربوهیدرات، پرچرب و پروتئین است. این همچنین باید شامل مقدار زیادی سبزیجات باشد. سبزیجات چلیپایی مانند کلم بروکلی، گل کلم، کلم بروکسل، کلم سبز، کلم پیچ و کلم باید بخش عمده ای از سبزیجات را تشکیل دهند.

من طرفدار زیاد خوردن میوه ها و توت ها نیستم زیرا بسیاری از آنها حاوی قند میوه هستند که کربوهیدرات است. خوردن کربوهیدرات های زیاد بر جنبه کم کربوهیدرات این رویکرد تغذیه ای خاص تأثیر منفی می گذارد.

با این حال، زغال اخته در دسته کربوهیدرات، میوه یا توت مضر قرار نمی گیرد. بر خلاف سایر انواع توت ها که ممکن است باعث افزایش مضر گلوکز خون و تولید بالای انسولین برای کنترل قند خون بالا شوند، زغال اخته اثر معکوس دارد. زغال اخته می تواند حساسیت به انسولین و متابولیسم گلوکز را بهبود بخشد. این ممکن است خطر ابتلا به دیابت و احتمالاً حتی افراد دیابتی را کاهش دهد.

تحقیقات همچنین نشان می دهد که زغال اخته ممکن است فشار خون را کاهش دهد و خطر حمله قلبی را کاهش دهد. ماده معدنی، منگنز، در غلظت بالایی در زغال اخته یافت می شود. منگنز در کمک به پردازش کلسترول به بدن مهم است و می تواند به ما کمک کند تا میزان بیشتری از “کلسترول خوب” در مقابل “کلسترول بد” داشته باشیم.

اکنون که ۶۵ ساله هستم و به عنوان یک “شهروند سالخورده” شناخته می شوم، نگران سلامت مغز هستم. نشان داده شده است که زغال اخته در این زمینه مفید است. در سال ۲۰۱۸ مطالعه ای بر روی ۲۱۵ سالمند با اختلالات شناختی انجام شد. این افراد روزانه یک عصاره زغال اخته و انگور را به مدت شش ماه مصرف کردند و حافظه اپیزودیک آنها بهبود چشمگیری داشت.

بلوبری همچنین سرشار از آنتی اکسیدان است. آنتی اکسیدان ها از بدن در برابر رادیکال های آزاد محافظت می کنند. رادیکال‌های آزاد می‌توانند به سلول‌ها آسیب بزنند که به پیری کمک می‌کند و می‌تواند باعث بیماری‌هایی مانند سرطان شود.

زغال اخته، بسیار شبیه به زغال اخته، حاوی مواد ضد چسب است که می تواند به جلوگیری از تجمع باکتری ها در مثانه و ایجاد عفونت های مجاری ادراری کمک کند.

در حالی که بسیاری از کارشناسان خوردن یک فنجان زغال اخته در روز را پیشنهاد می کنند، این ممکن است برای اکثر افراد دشوار یا غیرعملی باشد. افزودن یک دوجین یا بیشتر زغال اخته روزانه به رژیم غذایی فوایدی را که در بالا توضیح داده شد، به همراه خواهد داشت.

خوردن زغال اخته را به شدت توصیه می کنم. آنها خوشمزه، مغذی هستند، به راحتی در اکثر فروشگاه های مواد غذایی قابل دسترسی هستند و برای شما فوق العاده خوب هستند!

رژیم آنلاین دکتر روشن ضمیر https://rdiet.ir/ رژیم کتوژنیک دکتر روشن ضمیر