چرا خواب برای سلامت روان بسیار قدرتمند است؟

در این جامعه پر سرعت غربی، ما دائماً در ارتباط هستیم و در دسترس هستیم ۲۴۷، اطلاعاتی داریم که به صورت روزانه به ما سرازیر می‌شود و انتظارات فزاینده‌ای برای پاسخگویی فوری وجود دارد. با توجه به همه اینها، نیاز روزافزونی برای ما وجود دارد که از نظر سلامت روانی خود نه فقط در سطوح «عادی» یا «قابل قبول»، بلکه در سطوح «بهینه» عمل کنیم یا کار کنیم.

بهینه به این معنی است که ما از نظر ذهنی، عاطفی، جسمی و روحی در بالاترین سطوح کار می کنیم، به طوری که می توانیم به خوبی با خواسته های زندگی کنار بیاییم. اگر ما در سطحی کمتر از حد مطلوب عمل کنیم، انجام کارهای اساسی زندگی برای ما بسیار دشوارتر است.

بنابراین چگونه اطمینان حاصل کنیم که سطح سلامت و تندرستی ما همان چیزی است که باید باشد؟

یکی از عوامل کلیدی در سلامت روان و تندرستی طولانی مدت این است که اطمینان حاصل کنیم که ۷ تا ۹ ساعت کیفیت خوب داریم. خواب شب

تعمیر

خواب بدن را ترمیم می کند. این تأثیر مثبتی بر عملکرد شناختی شما در روزهای بعد و بعد دارد. وقتی می‌خوابیم، در چرخه‌های ۶۰ تا ۹۰ دقیقه‌ای می‌خوابیم. در طول این مدت ما بین خواب عمیق (به اصطلاح دلتا) جایی که بدن خودش را ترمیم می کند و خواب سبک تر REM در نوسان هستیم.

به خاطر آوردن

خواب REM (حرکت سریع چشم) یا خواب سبک تر، اطلاعات را از حافظه کوتاه مدت به حافظه بلند مدت منتقل می کند. این به شما کمک می کند تا اطلاعاتی را که روزانه جذب می کنید بهتر به خاطر بیاورید. در طول این مرحله REM از خواب است که چشمان شما به سرعت از این طرف به سمت دیگر حرکت می کند (از این رو نام آن است) و خواب می بینید.

ریتم

خوابیدن در زمان مناسب (به طور ایده آل ساعت ۱۰ شب) و خواب مناسب هر شب، ریتم شبانه روزی شما را کنترل می کند. ریتم شبانه روزی شما ساعت طبیعی بدن شما است که به شما سیگنال می دهد که چه زمانی برای خوابیدن و چه زمانی برای بیدار شدن است. الگوهای شیفت کاری (مخصوصاً شیفت های شب) می تواند این تعادل را از بین ببرد که می تواند عواقب بزرگی نه تنها برای سلامت روحی و جسمی بلکه برای سلامت روده شما نیز داشته باشد.

نداشتن خواب با کیفیت خوب به این معنی است که به جای اینکه در طول روز کاملاً بیدار و پرانرژی باشید، ممکن است خود را خواب آلود، کند و برای مدت زمان قابل توجهی نتوانید تمرکز کنید. علاوه بر این، زمانی که شب در رختخواب هستید ممکن است احساس خستگی و خستگی کنید (به این معنی که بدن شما از نظر فیزیکی خسته است، اما ذهن شما کاملاً بیدار است و بنابراین نمی توانید بخوابید).

ملاتونین، هورمونی که بدن شما را برای خواب آماده می کند، و سروتونین (هورمون بیداری شما) باید در تعادل باشند تا بتوانید بهترین عملکرد خود را در روز داشته باشید. این بدان معناست که ملاتونین به طور طبیعی از حدود ساعت ۹ شب (برای کمک به خواب) تا حدود ساعت ۷ صبح که سروتونین ترشح می‌شود تا شما را در طول روز ببرد. هنگامی که این چرخه ملاتونین و سروتونین در تعادل باشد، در طول روز کاملاً بیدار هستید و در شب خواب‌آلود (زمانی که باید باشید). این به نوبه خود به این معنی است که خواب بهتری خواهید داشت.

تقویت کننده سیستم ایمنی

بنابراین اگر برای سلامتی و تندرستی خود ارزش قائل هستید، هرگز قدرت خواب را دست کم نگیرید. خواب با کیفیت خوب نه تنها به ما کمک می‌کند تا عملکرد بهتری داشته باشیم، بلکه سیستم ایمنی بدن را نیز تقویت می‌کند و به ما کمک می‌کند تا از ویروس‌ها و سایر عفونت‌هایی که با سطح و کیفیت پایین‌تر خواب راحت‌تر به آن مبتلا می‌شویم، جلوگیری کنیم.

بنابراین خواب یکی از ارکان اساسی سلامت و تندرستی شگفت انگیز است. بدون آن ممکن است در طول زمان مزمن خود را نه تنها در شرایطی مانند ME، سندرم خستگی مزمن یا فیبرومیالژیا باز کنیم. این شرایط می‌توانند ناتوان‌کننده باشند و اگر تحت کنترل نباشند، می‌توانند ما را در تخت یا ویلچر ببندند.

بنابراین یک راه کلیدی برای مراقبت از سلامت روان در دراز مدت این است که اطمینان حاصل کنید که نه تنها ۷ تا ۹ ساعت کار خود را انجام می دهید، بلکه اطمینان حاصل کنید که در زمان مناسب به رختخواب می روید تا شانس خود را برای داشتن شبی بسیار بهتر افزایش دهید. خواب.

رژیم آنلاین دکتر روشن ضمیر https://rdiet.ir/ رژیم کتوژنیک دکتر روشن ضمیر