رژیم لاغری سریع

چرا تغذیه خوب و تناسب اندام برای سلامتی حیاتی است؟

سلامت، تغذیه و تناسب اندام سه حوزه مرتبط با هم هستند که احساس شادی و خوشبختی را در یک فرد تعیین می کنند.

سلامت

سلامتی شامل سطوح جسمی، روانی و روحی یک فرد است. یک فرد سالم از نظر جسمی فردی است که می تواند فعالیت های بدنی عادی روزانه را انجام دهد و بدون پسرفت از خستگی یا درد به شرایط اضطراری پاسخ دهد. جنبه سالم سلامت، تغذیه و تناسب اندام از طریق برنامه متعادل تغذیه خوب، فعالیت بدنی سالم، آموزش مداوم، فعالیت های ذهنی، فعالیت های اجتماعی و معنوی به دست می آید. انتخاب های شما در مورد غذایی که می خورید و فعالیت های بدنی شما در کوتاه مدت و بلند مدت بر سلامت شما تأثیر می گذارد (احساس شما در حال حاضر و آینده). شما ممکن است مقدار زیادی غذا دریافت کنید، اما اگر تعادل مناسبی بین انتخاب‌های هر پنج گروه غذایی ضروری نباشد، ممکن است بدون تولید انرژی برای سوزاندن کالری و انرژی مورد نیاز سلول‌ها برای انجام وظایف خود، به بدن خود چربی اضافه کنید. فعالیت بدنی سالم به سوزاندن هر گونه کالری اضافی که مصرف می کنید کمک می کند و ماهیچه ها و مفاصل شما را انعطاف پذیر و قوی نگه می دارد. تلاش شما در ادامه تحصیل (مطالعه، شرکت در سمینارها و همچنین شرکت در کلاس های آموزشی رسمی) و فعالیت های معنوی (فعالیت های اجتماعی، شرکت در خدمات عبادی، مراقبه و غیره) به شما احساس موفقیت و رفاه می دهد. بخش مهمی از سلامتی، آمادگی جسمانی و حفظ وزن مناسب است. حفظ سلامتی مستلزم رژیم غذایی و ورزش برای ساخت و حفظ عضلات و سوزاندن هر گونه کالری اضافی است.

خوراک

بخش سلامت تغذیه ای سلامت، تغذیه و تناسب اندام به مواد غذایی می پردازد که برای حفظ سلامت خود و تامین انرژی برای ادامه زندگی روزانه خود مصرف می کنیم. تغذیه فرآیند تغذیه یا تغذیه است. مجموع تمام فرآیندهایی که یک گیاه یا حیوان برای جذب و پردازش مواد مغذی برای حفظ یک زندگی سالم استفاده می کند. یک سبک زندگی تغذیه سالم مستلزم یک رژیم غذایی متعادل از مواد غذایی انتخاب شده از پنج گروه اصلی غذایی، میوه ها، سبزیجات، لبنیات غنی از کلسیم به طور طبیعی یا محصولات غنی از کلسیم، غلات کامل و پروتئین (گوشت بدون چربی، نخود و لوبیا) است. سایر عوامل تغذیه ای نیز باید در نظر گرفته شود. بیشتر میوه ها و سبزیجات اگر خام مصرف شوند بهتر هستند زیرا حرارت دادن برخی از مواد مغذی سالم را از بین می برد. بخارپز کردن و کبابی کردن غذا بهتر از آب پز یا سرخ کردن غذاست. تهیه میوه ها و سبزیجات تازه بهتر از غذاهای آماده یا فرآوری شده است.

غذاهای آماده معمولاً حاوی نمک (سدیم) و سایر مواد تقویت کننده طعم هستند. برخی از این افزودنی ها هیچ ارزش غذایی به غذا اضافه نمی کنند و ممکن است برای سلامتی شما مضر باشند. فاکتورهای تغذیه ای بیشتری که باید در نظر بگیریم، تنوع میوه ها و سبزیجات در رژیم غذایی ما است. داده های تغذیه ای نشان می دهد که سبزیجات سبز تیره (کاهو، کلم پیچ، کلم بروکلی و غیره) و سبزیجات نارنجی (هویج، سیب زمینی شیرین، کدو تنبل و کدو تابستانی) ارزش غذایی بیشتری نسبت به برخی سبزیجات کم رنگ دارند. در اینجا حقایق تغذیه ای بیشتری وجود دارد. برخی از غذاها به چربی سوزی کمک می کنند. چای سبز با افزایش متابولیسم بدن و افزایش سطح انرژی به چربی سوزی کمک می کند. غذاهایی که پروتئین بالایی دارند به سختی هضم می شوند، بنابراین در فرآیند هضم به کالری بیشتری نیاز دارند. اقدامات تغذیه ای خوب ممکن است برای برخی افراد کافی نباشد، آنها ممکن است به یک مکمل منحصر به فرد مانند CoEnzimeQ10 یا دیگران نیاز داشته باشند.

تناسب اندام

بخش تناسب اندام، تناسب اندام، سلامت و تغذیه توانایی انجام فعالیت های روزانه، لذت بردن از فعالیت های تفریحی و داشتن سیستم ایمنی سالم برای مبارزه با بیماری ها و عفونت ها است. توسعه و حفظ آمادگی جسمانی خوب مستلزم تعادل بین تغذیه خوب و تمرینات بدنی متنوع است. مولفه های تناسب اندام عبارتند از: تناسب اندام خاص، توانایی انجام وظایف روزانه مرتبط با کار یا اوقات فراغت، تناسب اندام عمومی، توانایی لذت بردن از اوقات فراغت و احساس آرامش با محیط، تمایل و توانایی برای آمدن یا اجتناب از موارد اضطراری.

همچنین سه عامل برای دستیابی به آمادگی جسمانی خوب، تغذیه خوب، ورزش و استراحت (خواب) وجود دارد. تغذیه سلول ها را سالم نگه می دارد و انرژی لازم برای ورزش را تامین می کند. ورزش بدنی را می توان برای انجام کار برای زندگی، شرکت در رویدادهای ورزشی، توسعه و حفظ یک سیستم قلبی عروقی سالم، یا کنترل وزن بدن مورد استفاده قرار داد. آمادگی جسمانی و نحوه دستیابی به آمادگی جسمانی در افراد مختلف متفاوت است. اگر فردی به شغلی مشغول است که نیاز به فعالیت شدید دارد و تغذیه مناسبی دارد، شاید برای حفظ اندام مناسب به ورزش دیگری نیاز نباشد.

با این حال، حتی افرادی که در حرفه خود بسیار سخت کار می کنند، ممکن است به تمرینات قلبی عروقی اضافی نیاز داشته باشند تا قلب و عروق خونی را در شرایط عالی نگه دارند. افرادی که شغل آنها به ورزش شدید بدنی نیاز ندارد تلاش ویژه ای برای دستیابی و حفظ آمادگی جسمانی لازم است. یک رژیم غذایی خوب نقطه شروع آشکار است. برخی از چیزهای آسان عبارتند از: استفاده از پله ها به جای آسانسور، پارک کردن ماشین کمی دورتر از ورودی دفتر یا فروشگاه، خلاص شدن از شر کنترل تلویزیون، تغییر کانال به روش قدیمی و نزدیک تر شدن به ادارات یا همسایگان به جای آن. استفاده از تلفن این تلاش‌ها کمک خواهد کرد، اما برای دستیابی به آمادگی جسمانی خوب به تمرینات بدنی شدیدتر نیاز است.

برای سلامت قلب و عروق، انجام تمرینات بدنی روتین به مدت حداقل ۲۰ دقیقه، سه بار در هفته لازم است. پیاده روی به طور کلی بهترین و مناسب ترین ورزش قلبی عروقی در نظر گرفته می شود. شنا یکی دیگر از تمرینات خوب قلبی عروقی است. شنا همچنین به ساخت و تقویت عضلات کمک می کند. یکی دیگر از عوامل در توسعه و حفظ آمادگی جسمانی، تمرینات قدرتی برای ساخت و تقویت عضلات و سوزاندن چربی است. تمرینات قدرتی برای کنترل وزن مفید هستند زیرا حتی پس از اتمام تمرین رشد عضلانی را تحریک می کنند. این بدان معناست که بدن برای مدت طولانی به سوزاندن چربی ادامه می دهد.

سلامت روانی

سلامت روان، همانطور که در مورد تغذیه سالم و تناسب اندام صدق می کند، روشی است که ما در تعامل با محیط اطراف خود فکر، احساس و عمل می کنیم. سلامت روان ما به روابط ما با دیگران، نحوه تصمیم گیری، انتخاب و نحوه برخورد با استرس کمک می کند. افرادی که از سلامت روانی خوبی برخوردار هستند، می توانند عواطف، احساسات و رفتار خود را کنترل کنند. فعال نگه داشتن ذهن از طریق مطالعه، بازی و یک زندگی اجتماعی فعال به سلامت روان کمک می کند.

سلامت معنوی معنویت را می توان به عنوان حساسیت یا دلبستگی به دین یا به عنوان یک وضعیت معنوی تعریف کرد. برخی از افراد اهمیت معنویت را در رابطه با تغذیه سالم و تناسب اندام نادیده می گیرند یا نادیده می گیرند، زیرا معنویت را فقط با دین مرتبط می دانند. در طول تاریخ، انسان با مفهوم معنویت مبارزه کرده است. اساساً معنویت مبارزه برای تبدیل شدن به کامل ترین فرد یا فرد است. راه رسیدن به این هدف ممکن است از طریق کمک گرفتن از بیرون از طریق دین به شکلی باشد یا درونی از طریق مراقبه و مطالعه تعاملات انسانی در حال و گذشته باشد. موارد فوق بر اساس مطالعه شخصی، تجربیات و مشاهدات در طول زندگی من است.

رژیم آنلاین دکتر روشن ضمیر https://rdiet.ir/ رژیم کتوژنیک دکتر روشن ضمیر