پنج کلید برای سلامت روان

اول از همه، می خواهم بگویم که من یک متخصص بهداشت روان نیستم. من ۳۴ سال معلم مطالعات اجتماعی دبیرستان بودم و در آموزش و پرورش بودم و گواهینامه کمک های اولیه سلامت روان را دارم، اما با این حال، این پیشنهادات فقط نظر شخصی است و نشان دهنده توصیه حرفه ای نیست.

• اولین توصیه مربوط به خواب است. اکثر متخصصان هشت ساعت خواب در شب را برای بزرگسالان توصیه می کنند. بیش از هشت ساعت ممکن است منجر به افسردگی یا حداقل کندی شود. کمتر از هشت ساعت ممکن است منجر به اضطراب یا عصبی شود. با این حال، من معتقدم که لازم نیست خواب در یک زمان کامل شود. من شخصاً حدود سه ساعت می‌خوابم، یک یا دو ساعت روی پروژه‌ها کار می‌کنم، یک یا دو ساعت دیگر می‌خوابم. سپس یک یا دو بار در طول روز که خسته هستم چرت می زنم. گاهی چرت زدن یک ساعت طول می کشد، گاهی فقط ده دقیقه. من فکر می کنم کلید این است که زمانی بخوابید که بدنتان به شما می گوید به استراحت نیاز دارد. البته من نیمه بازنشسته هستم و ممکن است برنامه من برای اکثر حرفه ای ها جواب ندهد.

• رژیم غذایی با وجدان برای ثبات ذهنی مفید است. من رژیم غذایی سرشار از اسیدهای چرب امگا ۳ را توصیه می کنم. اینها می توانند شامل بیشتر مغزها و دانه ها باشند، اما مفیدترین آنها گردو، تخمه آفتابگردان، دانه کتان آسیاب شده و دانه های چیا خیس شده است. من دوست دارم دانه های چیا را یک شبه در شیر خیس کنم و این ترکیب شبیه به پودینگ تاپیوکا می شود. ماهی های آب سرد اسیدهای چرب امگا ۳ قابل توجهی را تامین می کنند – ساردین، سالمون، قزل آلا، زغال اخته و شاه ماهی در این منطقه رژه می روند. آووکادو یکی دیگر از مواد غذایی مفید در این زمینه است. پروتئین های کم چرب از جمله لوبیا، مرغ، ماهی و بوقلمون مفید هستند. البته رژیم غذایی مبتنی بر میوه ها و سبزیجات مهم است و در نهایت پروبیوتیک ها برای هضم غذا مفید هستند. اینها می توانند شامل ترشی، کلم ترش و ماست باشند.

• گام مهم دیگر شامل احترام است – به خود احترام بگذارید، با خود رفتار کنید و برای خود ارزش قائل شوید. یک سرگرمی مانند ماهیگیری پیدا کنید. ماهی یک بار به یک رستوران یا یک فیلم خوب بروید، یک دفتر خاطرات از افکار خود داشته باشید یا حتی به خرید بروید.

• ورزش جنبه مهم دیگری است که عزت نفس و سلامت روان کلی شما را تقویت می کند. پیاده روی در فضای باز، به خصوص در پارک یا جنگل – که هوای تازه، قدرت و نور خورشید را فراهم می کند می تواند ویتامین D بسیار مورد نیاز را برای جلوگیری از افسردگی فراهم کند.

• در نهایت، تعامل چهره به چهره با دیگران مفید است. مکالمه می تواند احساس ارزشمندی را ایجاد کند. این مفید است که تلفن هوشمند را کنار بگذارید و شخصاً با مردم برخورد کنید.

این پنج کلید سلامت روانی را تضمین نمی کنند، اما راه طولانی را به سمت این هدف خواهند برد.

رژیم آنلاین دکتر روشن ضمیر https://rdiet.ir/ رژیم کتوژنیک دکتر روشن ضمیر