پنج ماده‌ای که بدنی پرانرژی و گاومیش می‌سازد!

به دنبال انرژی یک روزه هستید؟ آیا می خواهید آن سوراخ معده خود را با کربوهیدرات پر کنید؟ شما آن را نمی دانید، اما ممکن است با خوردن انواع نادرست غذا، انرژی را از بدن خود بمکید!

اگر تا به حال برای انجام کاری تلاش کرده اید، به سرعت متوجه شده اید که بیست و چهار ساعت در روز کافی نیست. بنابراین یاد می گیرید که گوشه ها را کوتاه کنید، لیست کارهایتان را کم کنید و چند مورد را در تقویم ماهانه خود پاک کنید. هنگامی که این نیز بیش از حد از روز شما را می گیرد، از رژیم غذایی خود کم می کنید. با قهوه صبحتون یه مافین میخورید. برای ناهار یک ماسه حیوانی سرخ شده بردارید، با کناری از آن که زمانی سبزی بود. بنابراین روز بعد کمی احساس خستگی می کنید. مشکلی نیست، می توانید یک قهوه با اندازه بزرگتر تهیه کنید!

اشتباه، اشتباه، اشتباه! بسیاری از شما بیش از ده سال پیش این تصمیم را گرفتید! رژیم غذایی از آن زمان به پایین تپه سقوط کرده است. نگران نباش! این علم مورد تحقیق قرار گرفته است، و در اینجا پنج ویتامین و ترفند ساده وجود دارد که می تواند به شما آنقدر که قبلاً داشتید، کمک کند!

اول، رژیم غذایی شما ممکن است کمبود داشته باشد b12 حوزه. ویتامین b12 با متابولیسم هر سلول در بدن انسان درگیر است. بیش از پنجاه تریلیون سلول در بدن انسان عادی وجود دارد. این عدد به این شکل است، ۵۰,۰۰۰,۰۰۰,۰۰۰,۰۰۰. این یک ویتامین بدون نسخه است و باید با غذا مصرف شود.

چگونه می توانید متوجه شوید که آیا شما فاقد آن هستید b12 ویتامین؟ افرادی که به اندازه کافی مصرف نمی کنند ممکن است تغییرات شدیدی را در خلق و خوی خود تجربه کنند، از جمله خستگی، افسردگی، از دست دادن اشتها و ضعف حافظه. آشنا بنظر رسیدن؟

دوم، آهن می آید. آهن شماره دو است زیرا تقریباً به همان اندازه مهم است b12. آهن در تشکیل گلبول‌های قرمز خون که اکسیژن را به بافت‌های بدن می‌رسانند، بسیار مهم است. هر زمان که خون از بدن خود را از دست دادید، برای جایگزینی آن به آهن نیاز دارید! بنابراین اگر شما در میان میلیاردها نفر در سراسر جهان هستید که دچار کمبود آهن هستند، تقریباً مانند این است که در تمام روز و هر روز نفس‌های کوچک و کم عمق می‌کشید. اصولاً خودت را خفه می کنی.

منابع غیر حیوانی آهن عبارتند از اسفناج، گوجه فرنگی، لوبیا لیما، سویا، زردآلو، کلم پیچ و بلغور جو دوسر. با این حال، اینها اشکال غیر هِم آهن هستند، به این معنی که بدن شما آنها را به اندازه آهن هِم غذاهای حیوانی جذب نمی کند. برای دوستداران استیک عجله کنید! نه اینکه به دلیل دیگری برای دوست داشتن استیک نیاز داشته باشید.

بعد، هیدراته بمانید! بسیاری از مردم تأثیر هیدراتاسیون بر بدن و سلامت عمومی را نادیده می گیرند. سطوح کم‌آبی بدن به اندازه دو درصد می‌تواند بر سطح انرژی روزانه، سطح غلظت و سرعت متابولیسم تأثیر بگذارد. همچنین، زمانی که فکر می کنید، با استفاده از مغزتان، آب اضافی بدن خود را نیز می مکید. درست است، می توانید فکر کنید که آب بدنتان کم شده است. تنها یک قانون هیدراتاسیون وجود دارد. اگر احساس تشنگی می کنید، در حال حاضر دچار کم آبی شده اید.

کربوهیدرات های مورد علاقه شخصی من. اکنون می دانم که در مورد کربوهیدرات ها سر و صدای زیادی وجود دارد. آنها شیطان هستند، آنها شما را خواهند کشت، و چیزهای بیهوده دیگر. حقیقتی که در پشت کربوهیدرات وجود دارد این است که مصرف زیاد آن سالم نیست، کم بودن آن نیز سالم نیست. علم موشک، می دانم. اما اگر در نظر دارید کربوهیدرات ها را تقریباً به طور کامل حذف کنید، ۲۰ تا ۴۰ گرم یا کمتر در روز، با احتیاط حرکت کنید. این به قدری کم است که شما را وارد حالتی کند کتوز، جایی که ممکن است با عادت کردن بدن به سوزاندن چربی به جای گلیکوژن، انرژی و وضوح ذهنی موقت اما شدید را تجربه کنید. اگر این احساسات ناخوشایند بیش از دو هفته طول کشید، مصرف کربوهیدرات خود را افزایش دهید.

بر خوردن کربوهیدرات های پیچیده که به آرامی در بدن تجزیه و هضم می شوند تمرکز کنید. اینها آنهایی هستند که سطح انرژی شما را در دوره های طولانی حفظ می کنند و باعث اوج و به دنبال آن افت نمی شوند.

بالاخره شماره پنج! داروی رژیمی! اگر برای مدت طولانی به شدت ورزش می کنید، احتمالاً پتاسیم زیادی عرق می کنید. داروهای ادرار آور می توانند باعث شوند پتاسیم بیشتری از دست بدهید. شما همچنین آن را از طریق استفراغ و اسهال که همراه با بیماری های فصلی مانند آنفولانزا است، از دست می دهید. این عوامل چه به صورت ترکیبی و چه به تنهایی، می توانند ضربه بزرگی به انرژی و قدرت عضلانی شما وارد کنند.

خوب، پس چگونه پتاسیم بیشتری دریافت کنیم؟ آووکادو در مورد پتاسیم، مانند شکلات تلخ، میوه های خشک، پسته و سایر مغزها، یک ستاره تمام عیار است. ادویه هایی مانند پاپریکا، پودر فلفل قرمز، گشنیز و ریحان نیز حاوی پتاسیم هستند، بنابراین از مصرف ادویه خودداری کنید.

رژیم آنلاین دکتر روشن ضمیر https://rdiet.ir/ رژیم کتوژنیک دکتر روشن ضمیر