ونوس ویلیامز در مورد “Gymtimidation” صحبت می کند: چیست و چگونه می توانید بر آن غلبه کنید؟


ونوس ویلیامز فاش کرده است که حتی او – برنده هفت دوره گرند اسلم و بازیکن سابق تنیس شماره یک جهان – گاهی اوقات اعتماد به نفس نداشته است.

این ورزشکار ستاره به People گفت: “لحظاتی بوده است که شاید وزنم افزایش یافته است.” مهم نیست در چه سطحی هستید، شما در این لحظات مختلف باید اعتماد به نفس خود را تقویت کنید. من بسیار خوشحالم که آن را در معرض دید عموم قرار دادم.»

این زن ۴۱ ساله با StitchFix همکاری کرده است و تحقیقات نشان می‌دهد که ۶۷ درصد از زنان آمریکایی پس از یک رویداد مهم زندگی مانند زایمان از «ترس ورزشی» رنج می‌برند – احساس ترس از ایده ورزش کردن در مقابل دیگران. یا بیماری همه گیر

این احتمالاً چیزی است که بسیاری از ما می توانیم در هر کجای دنیا که زندگی می کنید با آن ارتباط برقرار کنیم.

و صحبت کردن ویلیامز در مورد آن نشان می دهد که واقعاً چگونه می تواند بر کسی تأثیر بگذارد – هیچ کس از آن لحظات اعتماد به نفس متزلزل مصون نیست.

اما چه به دلیل مشکل اعتماد به نفس عمیق‌تر باشد یا محیطی که در آن ورزش می‌کنید، راه‌هایی وجود دارد که به شما کمک می‌کند بر ترس از ورزش غلبه کنید…

از پیش برنامه ریزی

زنی که از وزنه های دستی در باشگاه استفاده می کند
(Alamy/PA)

لوک هیوز، مربی شخصی سطح ۴ در Origym می گوید: “بخشی از اضطراب ورزشگاه می تواند از ناشناخته ها ناشی شود.”

“رفتن به یک روال می تواند به کاهش این امر کمک کند. اگر تصمیم گرفته‌اید چه تمرین‌هایی انجام دهید و به چه ترتیبی برنامه‌ریزی کنید، می‌توانید فقط روی تمرین خود تمرکز کنید و نه بر عدم اطمینان از اینکه چه کاری باید انجام دهید.»

برنامه‌ها و وب‌سایت‌های زیادی با راهنمای تمرین برای سطوح مبتدی و متوسط ​​وجود دارد.

هیوز می‌گوید: «یک برنامه تمرینی آنلاین پیدا کنید که با آن احساس راحتی کنید، یا با یک مربی شخصی صحبت کنید که می‌تواند یک برنامه تمرینی مناسب ارائه دهد.»

خودت را راحت کن

افرادی که از تجهیزات در باشگاه شلوغ استفاده می کنند
(Alamy/PA)

برای شروع مجبور نیستید به یک برنامه هفتگی سخت متعهد شوید. همانطور که ویلیامز به People گفت: «من فکر می‌کنم مردم وارد این موضوع می‌شوند [exercising] و فکر کنید، “اوه خدای من، من باید پنج روز در هفته به مدت دو ساعت تمرین کنم”.

خیر، دو تا سه روز در هفته حداقل نیم ساعت تمرین کنید. و شما چیزی دارید و شروع به ایجاد عادت کرده اید.»

هیوز موافق است که آسان کردن آن برای خود می تواند ایده خوبی باشد، و پیشنهاد می کند: «با تمرینات ساده ای شروع کنید که با آنها کاملاً راحت هستید، یا فکر کنید که می توانید به سرعت بر آنها مسلط شوید.

برای چند جلسه اول، فقط فضای و تجهیزات ارائه شده را احساس کنید.

همانطور که جلسات شما ادامه دارد، به تدریج خود را از منطقه راحتی خود خارج کنید و هر بار چند کار دیگر را امتحان کنید تا اعتماد به نفس خود را تقویت کنید.

عوامل حواس پرتی را تنظیم کنید

موسیقی یک انگیزه قوی است، و گوش دادن به هدفون و پخش آهنگ‌های شاد می‌تواند به حذف حواس‌پرتی‌های مزاحم کمک کند و شما را بر لذت بردن از تمرین خود متمرکز کند – بدون نگرانی در مورد افراد دیگر.

هیوز می‌گوید: «یک لیست پخش باشگاه ایجاد کنید که بتوانید به مرور زمان به آن اضافه کنید.

“این واقعاً قدرتمند است که با آهنگ های مورد علاقه خود تمرین کنید، و کوک کردن دیگران در باشگاه به شما حباب خود را می دهد تا فقط روی خود تمرکز کنید.”

روی اهداف خود تمرکز کنید

زن با استفاده از دستگاه وزنه برداری در باشگاه
(Alamy/PA)

یکی از مانتراهای مربی تناسب اندام کورتنی بلک این است: “به یاد بیاور که چرا شروع کردی”. اگر قبل از رفتن به باشگاه، در شکم خود پروانه‌ها احساس می‌کنید یا به کاهش تمرین فکر می‌کنید، سعی کنید روی اهداف تناسب اندام و سلامتی خود تمرکز کنید.

هیوز توصیه می‌کند: «تمامی راه‌هایی که از تمرینی که می‌خواهید انجام دهید سود می‌برید را یادداشت کنید – و در طول جلسه آن را در دسترس نگه دارید».

هر بار قبل از رفتن به باشگاه، فهرست را بخوانید – این به شما انگیزه و تقویت می‌کند تا ترس را از بین ببرید و از مزایای آن بهره ببرید.»

با دیگران تمرین کنید

GIF تمرین تمرینی توسط Openfit - پیدا کنید و در GIPHY به اشتراک بگذارید

هیوز می‌گوید: «اگر سفرهای انفرادی به باشگاه باعث اضطراب می‌شود، یک شریک، دوست، همکار یا هم‌خانه انتخاب کنید.

“شما نه تنها می توانید از یکدیگر حمایت کنید و شبکه ایمنی یکدیگر باشید، بلکه سرگرم کننده تر است.”

اگر دوستی در باشگاه ورزشی ندارید، به جای آن یک کلاس گروهی را امتحان کنید.

هیوز می افزاید: «به کلاسی بپیوندید که برای سطح تناسب اندام شما مناسب است. بودن در کنار دیگران با همین توانایی می تواند به شما کمک کند تا احساس اعتماد به نفس بیشتری داشته باشید و کمتر مضطرب شوید – و اگر به طور منظم بروید، شروع به دیدن چهره های آشنا خواهید کرد.

رژیم آنلاین دکتر روشن ضمیر https://rdiet.ir/