وقتی غذایی که دوست دارید شما را دوست ندارد

قبل از دوره دکتری ام – که از من انتظار داشت به ادعای شهرت (تثبیت قند) بسنده کنم – به تعصبات رزق و روزی فکر می کردم.

کتاب‌های متعددی در مورد این موضوع با پاسخ‌های تغذیه شروع می‌شوند، در آن نقطه به ترکیبات مصنوعی در خانه‌ها و محل‌های کار ما منتقل می‌شوند، اگزوز گاز، و آسمان از آنجا محدود است. هر چند آن چیزها بحرانی به نظر می رسد، آنها در مورد رزق و روزی نیستند.

اشتیاق من به تعصبات رزق و روزی ارتباط آنها با تثبیت است.

در اواخر، من به یک کلاس آنلاین توسط جی جی ویرجین رفتم، که اولین کتابش (من قبول دارم) در مورد تعصبات رزق و روزی و چگونگی کنار گذاشتن آن مواد غذایی برای افزایش تندرستی و کاهش وزن بود. کلاس آنلاین دوباره اشتیاق من به تعصب و اجبار تغذیه را آغاز کرد.

محرک های منظم تعصب رزق و روزی شامل شکلات، ذرت، سویا، گندم (یا سایر مواد مغذی حاوی گلوتن)، بادام زمینی، لبنیات، تخم مرغ، قندها و شیرین کننده های مختلف است.

عدم تحمل غذایی چگونه است؟

علائم و نشانه ها می تواند شامل درد/سردرد مغزی، عذاب مفاصل، خستگی، بی حالی، تپش قلب، ناامیدی، خرچنگ، عذاب معده، تورم و برخی موارد دیگر باشد.

از آنجایی که غذای فرآوری شده از طریق سیستم گردش خون حرکت می کند، تأثیرات تنگ نظری می تواند برای همه مقاصد و اهداف در هر نقطه از بدن ظاهر شود.

پاسخ های تغذیه ممکن است هر بار که رزق خورده می شود یکسان باشد، برای مثال، راش.

یا از سوی دیگر ممکن است پاسخ‌ها تغییر کند – مثلاً یک‌بار بثورات غیر تحریک‌کننده و دفعه‌ای دیگر بدون بی‌احتیاطی گزگز.

پاسخ ممکن است ترکیب شود. شاید بخش کوچکی از غذا باعث عدم پاسخگویی شود، با این حال بخشی که دوباره در آن روز یا چند روز متوالی خورده می‌شود، باعث بروز این مشکل می‌شود.

عادت پاسخ قابل تصور دیگری است که ممکن است پس از مدتی ایجاد شود.

چه چیزی باعث عدم تحمل غذایی می شود؟

دلایل زیادی وجود دارد، با این حال ما باید آن را اساسی نگه داریم.

یکی از دلایل آن تعصب ارثی یا منفعت نسبت به آن است.

ما می‌توانیم به غذایی که به طور منظم یا در مقادیر زیاد می‌خوریم محدود شویم. غرق کردن یک غذا از طریق ترکیبات مخصوصاً برای پردازش آن رزق انجام می شود، بنابراین از جذب کامل جلوگیری می شود.

این ممکن است باعث ایجاد ذرات غذایی فرآوری شده به طرز نفرت انگیزی شود که از طریق دستگاه مربوط به معده و سیستم گردش خون حرکت می کنند و پاسخ مقاومی را ایجاد می کنند. غذای هضم نشده و جذب نشده هیچ مکملی نمی دهد.

ما نیز می‌توانیم به غذایی که همراه با رزق فعال دیگری می‌خوریم پاسخگو باشیم. بنابراین خلاصه مواد غذایی فعال ممکن است ایجاد شود که به طور اجتناب ناپذیری در ناسالم ایجاد می شود.

واکنش های رزق ممکن است در طول زمان تغییر کند

استاندارد کنترل کننده بدن انسان هموستاز است.

در نقطه ای که برای اولین بار رزق محرک خورده می شود، بدن تلاش می کند تا با رهایی از غذای مقصر، هموستاز را دوباره برقرار کند. این ماده با افزودن آنتی بادی ها به مواد غذایی تا حدی پردازش شده در حالی که در دستگاه گوارش است، با احتباس مقابله می کند. این ممکن است به طور مؤثری از رزق و روزی قبل از ورود به سیستم گردش خون صرف نظر کند.

در صورتی که رزق وارد سیستم گردش خون شود، می تواند باعث تحریک شود. پاسخ شدید ممکن است کوتاه باشد و بدن ممکن است به سرعت به هموستاز بازگردد.

در صورتی که فردی پس از مدتی به خوردن یک ماده غذایی فعال کننده ادامه دهد، بدن یک تنظیم را تجربه می کند. ممکن است چارچوب مقاوم در واکنش کندتر (یا کمتر توانایی) داشته باشد. اکنون ممکن است پاسخ به تدریج نسبت به پاسخ شدید نشان داده شود. علائم یا عوارض جانبی ممکن است بیشتر طول بکشد، برخی از ساعات یا روزها.

با چه روشی می تواند به یک اعتیاد غذایی تبدیل شود؟

واکنش غیر حساس به یک ماده غذایی فعال کننده شامل ورود هورمون های استرس، مواد افیونی، به عنوان مثال، اندورفین (بتا اندورفین) و ترکیبی مانند سروتونین است. این ترکیب می‌تواند تجلی مختصری از تسکین درد را از طریق فعالیت تسکین درد اندورفین و سروتونین، علاوه بر افزایش ارتفاع و احساس آرامش ایجاد کند.

به این ترتیب، خوردن رزق فعال ممکن است احساس فرد را خیلی سریع بهبود بخشد و حتی فکر کند که این غذا مفید است.

ترشح اندورفین به طور منظم شامل ورود دوپامین همراه است. ترکیب این دو ماده مصنوعی مغز و سروتونین چیزی را شکل می دهد که من به طور کلی آن را “بسته اعتیاد آور” می نامم. اجتناب از تغذیه می تواند باعث کناره گیری شود.

پس از استفاده طولانی مدت، ممکن است کسی رزق فعال کننده را بخورد تا با لذت “بالا” مصنوعی روبرو نشود، اما دردسر و کناره گیری را بدون آن تسکین دهد. این دوره نسبتاً بردگی کتاب است.

عدم تحمل/اعتیاد چگونه بر سلامتی تأثیر می گذارد؟

از آنجایی که فردی وابسته به یک ماده غذایی فعال کننده به خوردن مقدار بیشتری از آن ادامه می دهد، چارچوب ایمن باید به تنظیم خود ادامه دهد و ممکن است به سمت تیز شدن بیش از حد پیشرفت کند و به تعداد روزافزونی از رزق پاسخ دهد – به ویژه آنهایی که همراه با رزق های فعال کننده پاسخ خورده می شوند. یا با شکر

درخواست ثابت در چارچوب مقاوم می تواند باعث خستگی ایمن و پاسخ های دژنراتیو شود، مشروط به کاستی های ارثی. علائم و عوارض جانبی ثبت شده در بالا فقط یک شروع است.

شکر می تواند نقش مهمی در این امر داشته باشد زیرا باعث تحریک بدن می شود و آن را نسبت به پاسخ های تغذیه ای درمانده تر می کند. خوردن رزق های فعال کننده علاوه بر شکر می تواند احتمال بروز واکنش های جدید را افزایش دهد.

من کتابی از نانسی اپلتون را مرور می‌کنم، که توصیه می‌کند تخم‌مرغ‌ها ممکن است در افراد زیادی واکنش نشان دهند، زیرا بیشتر اوقات در صبحانه با پرتقال فشرده می‌خورند. کیک مورد دیگری است: شکر علاوه بر گندم، تخم مرغ، آبکش.

همانطور که اعتیاد ادامه می یابد، اشتیاق اتفاق می افتد و باعث افزایش استفاده می شود. همانطور که قبلاً توضیح داده شد، از آنجایی که تعداد روزافزون روزافزون باعث ایجاد واکنش مقاوم می شود، نتیجه ممکن است سلامتی بیمار باشد.

جزئیات می‌گویند که نرخ تغذیه محدود در حال افزایش است. فرضیه من این است که در هر صورت تا حدودی به دلیل قند موجود در رژیم های غذایی ما است – از جمله قندهای لغزنده که اغلب به عنوان محرک دیده می شوند، برای مثال آگاو، محصول طبیعی، آب محصول ارگانیک و شیرین کننده ها.

توقف چرخه

بدون شک هر رزق و روزی را که فکر می کنید ممکن است منجر به هر گونه پاسخی شود را تسلیم کنید – صرف نظر از اینکه آنها را گرامی می دارید یا خیر. غذاهایی را که همیشه با آنهایی که رزق و روزی را فعال می کنند می خورید در نظر بگیرید و کشتن آنها را نیز در نظر بگیرید. مهمتر از همه، حفظ فاصله استراتژیک از شکر.

رژیم آنلاین دکتر روشن ضمیر https://rdiet.ir/ رژیم کتوژنیک دکتر روشن ضمیر