ورزش و رژیم غذایی متعادل برای یک زندگی سالم

ترکیبی از یک رژیم ورزشی خوب و یک رژیم غذایی متعادل نتایج پایدار زندگی سالم را به همراه خواهد داشت. ورزش نه تنها فرد را تناسب اندام می کند، بلکه باعث می شود احساس خوبی نسبت به خود داشته باشد. همانطور که گفته می شود، “یک بدن سالم ذهن سالمی دارد” و “شما همان چیزی هستید که می خورید”. ورزش منظم مغز را برای تولید اندورفین تحریک می کند، ماده ای شیمیایی که به فرد کمک می کند احساس آرامش و آرامش بیشتری داشته باشد. یک رژیم غذایی متعادل برای حفظ وزن سالم ضروری است. ورزش و تغذیه دست به دست هم می دهند.

مطالعات نشان داده اند که تمرینات ایروبیک می تواند استخوان های شما را قوی کند که به نوبه خود به شما کمک می کند که سن بهتری داشته باشید. خوردن یک رژیم غذایی کم چرب، کم کربوهیدرات و پروتئین بالا می تواند در دستیابی سریعتر به اهداف مفید باشد. ورزش منظم از خطر ابتلا به بیماری های قلبی، دیابت و انواع خاصی از سرطان ها جلوگیری می کند. برای اطمینان از اینکه به اندازه کافی سخت و بدون فشار به قلب خود ورزش می کنید، ضربان قلب را با استفاده از ماشین حساب ضربان قلب محاسبه کنید. برای تمرین بهینه نیاز است که ضربان قلب تا ۷۵ درصد ضربان قلب افزایش یابد که در مدت زمان کمی کالری زیادی می سوزاند.

تمرینات اساسی برای شروع:

سه مولفه اساسی برای همه برنامه های ورزشی وجود دارد. ایروبیک، تمرینات قدرتی و انعطاف پذیری یا کششی.

ورزش ایروبیک: پیاده روی، پریدن و شنا بهترین اشکال ورزش هوازی هستند. طناب زدن ضربان قلب را بسیار سریعتر از راه رفتن افزایش می دهد. از این رو، ده دقیقه طناب زدن، معادل بیست دقیقه پیاده روی است. شنا به عنوان تنها تمرینی در نظر گرفته می شود که به همه گروه های عضلانی اجازه می دهد تا به طور همزمان با هم کار کنند تا حداکثر کالری را بسوزانند.

تمرینات قدرتی: وزنه ها و پیلاتس به عنوان تمرینات تقویت کننده و تقویت کننده عضلات شناخته می شوند. تمرین با وزنه باید حداقل سه بار در هفته انجام شود. پیلاتس امروزه به خصوص در کشورهای غربی بسیار محبوب شده است. کنترل ذهن و بدن را آموزش می دهد و به تقویت عضلات مرکزی کمک می کند.

تمرینات انعطاف پذیری: یوگا و کشش. یوگا برای آرامش شناخته شده است. اضطراب را آرام می کند و رویکردی جامع به زندگی به ارمغان می آورد. انجام حرکات کششی بعد از هر تمرین به شدت توصیه می شود. راه خوبی برای جلوگیری از صدمات و تسکین عضلات خسته و دردناک است.

فواید ورزش:

فواید ورزش بی شمار است که می توان به چند مورد اشاره کرد:

• افزایش عملکرد مغز

• احساس انرژی بیشتری کنید

• استرس را رها کنید

• بیماری ها را دور نگه می دارد

• قلب را قوی تر می کند

• اضطراب و افسردگی را از بین می برد

اهمیت یک رژیم غذایی متعادل:

یک رژیم غذایی متعادل انرژی مورد نیاز بدن را برای عملکرد صحیح در اختیار شما قرار می دهد. حفظ عادات غذایی سالم بسیار مهم است تا سیستم ایمنی شما به اندازه کافی قوی باشد تا با بیماری ها مبارزه کند. رژیم غذایی نامناسب می تواند مانع رشد و نمو در کودکان شود. کودکانی که عادات بد غذایی دارند بیشتر احتمال دارد که این عادت غذایی را تا آخر عمر ادامه دهند.

نکات آسان برای دنبال کردن:

یک رژیم غذایی سالم ترکیبی از میوه ها و سبزیجات تازه، پروتئین های بدون چربی، لبنیات و غلات کامل است. در اینجا بایدها و نبایدهای ساده برای شروع کار آورده شده است.

• خود را با کالری های خالی مانند کیک و کلوچه و غیره پر نکنید.

• سعی کنید هر کالری را با به دست آوردن آنها از چهار گروه اصلی غذایی محاسبه کنید.

• میوه های تازه را به آب میوه های خریداری شده از فروشگاه ترجیح دهید.

• سعی کنید به جای سه وعده غذایی بزرگ، شش وعده غذایی کوچک بخورید.

• همیشه بین صبحانه و ناهار و بین ناهار و شام یک میان وعده سالم بخورید.

• در نهایت یک میان وعده کوچک درست قبل از خواب میل کنید. به این ترتیب در نهایت در هر وعده غذایی، بخش های زیادی مصرف نمی کنید.

هنگام شروع یک سبک زندگی سالم، چند تکلیف در مورد نحوه محاسبه ضربان قلب برای تمرین بهینه انجام دهید، کالری دریافتی مورد نیاز برای سن خود را بیابید و سعی کنید در ابتدا یک دفترچه غذایی داشته باشید. فقط خود را از طریق ورزش منظم نگه دارید، یک رژیم غذایی متعادل را حفظ کنید، و می توانید برای سال های طولانی از زندگی شاد لذت ببرید. ایجاد تغییر را از امروز با زندگی سالم آغاز کنید.

رژیم آنلاین دکتر روشن ضمیر https://rdiet.ir/ رژیم کتوژنیک دکتر روشن ضمیر