هوس ها و کاهش وزن – یک دکتر ۴ راز برای ارضای هوس ها و کاهش وزن را به شما نشان می دهد

«هوس‌ها» به امیال یا میل شدید به یک ماده خاص – دارو، الکل یا غذا، حتی در غیاب گرسنگی اشاره دارد. افراد چاق در مقایسه با افراد لاغر، آگاهی بیشتری نسبت به غذا دارند. گرسنگی رشد در معده زمانی است که دوره های طولانی بدون غذا سپری شود.

اگرچه، رنگ، شکل و بوی برخی غذاها اغلب تجربه های ذخیره شده لذت و نیاز به پاداش را به شما باز می گرداند. نمی توان از هوس ها اجتناب کرد زیرا این رفتار ممکن است برای ۲۰ یا ۳۰ سال ادامه داشته باشد. کنترل هوس یک مسئله اصلی برای بسیاری از رژیم‌های غذایی است.

وقتی مواد مخدر و الکل در میان باشد، هوس می تواند بسیار مخرب باشد. میل به غذا می تواند یکی از عوامل اصلی چاقی باشد. علل ولع غذا به اندازه ماده ای که میل می شود متفاوت است: کمبودهای تغذیه ای، تغییرات هورمونی، تغییرات متابولیک، اضطراب و افسردگی از جمله عوامل ایجاد کننده آن هستند.

The Crave-rs چه کسانی هستند؟

۲۸ درصد از زنان و ۱۳ درصد از مردان هوس کرده اند. افرادی که رژیم دارند سطوح بسیار بیشتری از هوس غذایی را نسبت به افراد غیر رژیمی گزارش می دهند

آیا هوس یک اعتیاد است؟

آیا هوس غذا، معتاد هستند؟ دکتر. ریچارد سورویت از مرکز پزشکی دانشگاه دوک می گوید: “مردم شکر می خورند زیرا طعم خوبی دارد. اینکه آنها را معتاد بنامیم مضحک است.” اعتیاد زمانی اتفاق می افتد که علائم فیزیکی قابل پیش بینی پس از قطع مصرف وجود داشته باشد. این مورد با شکر یا هیچ غذای دیگری گزارش نشده است.

هوس ها در مقابل گرسنگی در مقابل قند خون پایین در مقابل احساسات:

نباید قند خون پایین و گرسنگی را با هوس اشتباه گرفت. احساس لرزش، بد خلقی و خوابیدن پس از گذراندن دوره های زمانی طولانی بدون غذا که به سرعت با خوردن پروتئین یا کربوهیدرات از بین می رود، قند خون پایین است. آنها قابل پیش بینی هستند و تحت تأثیر هیچ عامل بیرونی نیستند. رشد معده ما گرسنگی است. بیشتر هوس‌ها زمانی اتفاق می‌افتد که گرسنه نیستیم و با چیزهایی که می‌بینیم، بو می‌کنیم و حتی فکر می‌کنیم تحریک می‌شوند.

هوس ها و شیمی در مغز:

در مطالعه ای که در فوریه ۲۰۰۱ در مجله The Lancet منتشر شد، دکتر. ژن جک وانگ دریافت که افراد چاق نسبت به افراد با وزن طبیعی گیرنده های دوپامین کمتری در مغز خود دارند وانگ دریافت که هر چه موضوع سنگین تر باشد، تعداد گیرنده های دوپامین کمتر است.

The Look-A-Like’s:

کیسه های کم کالری – ۱۰۰ کالری از میان وعده ها و سایر بخش های کنترل شده، غذاها و نوشیدنی هایی که مغز را فریب می دهند و فکر می کنند در حال خوردن اصل هستند. من این تنقلات کم کالری، کم کربوهیدرات یا کم چرب را که شبیه غذاهای اصلی پرکالری واقعی هستند، می نامم – “ممکن است کم کربوهیدرات، کم چربی و/یا کم کالری باشند، این بسته بندی است که کلید: آنها با استفاده از الیافی ساخته می شوند که جذب نمی شوند و با اسپلندا یا آسپارتام شیرین می شوند.

فریب دادن مغز ما:

مغز ما خیلی باهوش نیست و می‌توان به راحتی فریب خورد و فکر کرد که بسیاری از محصولات کم کالری و کم کربوهیدرات، تقریباً به خوبی محصولات واقعی هستند. این غذاها می توانند مغز ما را فریب دهند زیرا بسته بندی، ظاهر فیزیکی، بوها، احساسات دهانی، بافت ها و مزه های اصلی آنها دارای کالری بالاتری است. هنگامی که خورده می شوند به سرعت وارد مغز می شوند و به همان گیرنده های اصلی متصل می شوند و همان مواد شیمیایی تولید کننده لذت را آزاد می کنند.

از آنجایی که آنها تأثیر کمتری بر قند خون دارند و کالری کمتری دارند، خوردن آنها پیامدهای متابولیکی کمتری دارد. کیسه های کنترل شده کنترل بخش را آسان تر می کند.

خوردن اینها باعث افزایش هوس یا گرسنگی نمی شود:

برخی از نویسندگان برنامه رژیم غذایی پیشنهاد می کنند که فقط به رژیم گیرنده مجوز برای خوردن کیسه های بیشتر بدهند یا واقعاً هوس خود را افزایش می دهند. هرکسی که با هوس مبارزه کرده است می‌داند که یک بسته ۱۰۰ کالری چیپس یا کوکی‌ها چیزی را افزایش نمی‌دهد – آنها به فردی که سعی می‌کند حداقل تا حدودی وزن کم کند، کنترل می‌کند، هرچند ممکن است ناقص باشد.

دوست داشتنی در نوشیدنی ها:

نوشابه های رژیمی بهترین نمونه برای استفاده از ظاهری شبیه به ظاهر هستند. کک رژیمی جایگزین خوبی برای

کک معمولی، اما برای برخی افراد این طعم مانند نوشابه معمولی نیست. کک صفر زوج است

نزدیک به کک معمولی و برای بسیاری از افرادی که نوشابه های رژیمی را دوست ندارند انتخاب خوبی است.

رژیم غذایی هوشمند:

برای آن دسته از افراد دارای اضافه وزن یا چاقی که در تلاش برای کاهش وزن هستند، پاسخ به هوس ها ساده است: از تلاش برای مبارزه با آنها دست بکشید، یک دسته چوب هویج هرگز کسی را که میل به شکلات یا چیپس شور است راضی نمی کند. بیایید در مورد آن فکر کنیم، هیچ کس در جهان اهمیت نمی دهد که شما آن تخته شکلات یا ۱/۲ پیمانه از جاده راکی ​​را داشته باشید.

در ساعت ۱۰ شب در حالی که در رایانه خود هستید یا به غیر از خود تلویزیون تماشا می کنید. انگ اجتماعی برای خوردن وجود ندارد

اینها. آن را با تلاش برای کشیدن سیگار حتی در یک رستوران در فضای باز یا نوشیدن الکل زیاد مقایسه کنید.

فشار اجتماعی زیاد به ما کمک می کند تا این تمایلات را کنترل کنیم.

بدون اینکه خود را دیوانه کنید، در مورد هوس چه باید کرد:

  • دفتر، خانه و حتی ماشین را تمیز کنید: دیدن یا بوییدن آن سیگنال را خاموش می کند
  • مطمئن شوید که میل به تشنگی، گرسنگی یا قند خون پایین نیست
  • بسته های میان وعده ۱۰۰ کالری یا سایر غذاهای کم کالری کنترل شده در اطراف داشته باشید و اجازه دهید مغز شما را فریب دهند. آنها واقعاً “تقریبا” به خوبی نسخه های اصلی هستند.
  • وعده های غذایی منظم بخورید تا از قند خونتان جلوگیری کنید
  • تلاش برای مبارزه با هوس ها را رها کنید، در پایان هر بار شکست خواهید خورد.

رژیم آنلاین دکتر روشن ضمیر https://rdiet.ir/ رژیم کتوژنیک دکتر روشن ضمیر