رژیم لاغری سریع

نکات و افسانه های تناسب اندام | DigitalMuscle.com


نوشته جیجی آمورائو

دندان های آمورائو

به عنوان یک متخصص تناسب اندام، دائماً از من سؤالاتی پرسیده می شود که بسیاری از آنها بسیار دیوانه کننده هستند و هر کسی که کمی عقل سلیم دارد می تواند بگوید. سوالات دیگر پیچیده‌تر هستند و بسته به اینکه چه کسی می‌پرسید، پاسخ‌ها می‌تواند متفاوت باشد. این برداشت من از چند موردی است که به نظر می رسد روزانه به سراغم می آیند.

۱)چرا ترازو نشان می دهد که من وزنم بیشتر است اما بدنم چاق تر و لباس هایم گشادتر است؟ آیا دارم پیشرفت می کنم یا چاق تر می شوم؟

در مورد کاهش وزن من یک فرد ترازو نیستم. اینکه چه احساسی دارید و اینکه آیا لباس‌هایتان مناسب‌تر است یا خیر، معیار بهتری برای سنجش پیشرفت شما است.

زمانی که افراد برای اولین بار برنامه کاهش وزن را شروع می کنند، چیزی که تجربه می کنید بسیار رایج است. به عبارت ساده، وقتی تمرینات وزنه را انجام می‌دهید، ماهیچه‌های شما به گلیکوژن (کربوهیدرات‌ها) نیاز دارند تا به تلاش‌ها کمک کنند، و وقتی برای اولین بار تمرین را شروع می‌کنید، گلیکوژن بیشتری مصرف کرده و ذخیره می‌کنند که به نوبه خود باعث افزایش تعداد روی ترازو می‌شود.

یک برنامه ورزشی جدید همچنین بر فیبرهای عضلانی فشار وارد می کند و باعث پارگی های کوچک و درد ماهیچه ها می شود و بدن شما با نگه داشتن مایع در ناحیه برای بهبودی پاسخ می دهد. با گذشت زمان، احتباس آب فروکش می کند. با این حال، این احتمال وجود دارد که در عرض ۲۴ تا ۳۶ ساعت پس از ورزش، درد عضلانی با شروع تاخیری را تجربه کنید. همه اینها بخشی از پاسخ طبیعی بدن شما به آن پارگی های کوچک ماهیچه ای است.

سطح هیدراتاسیون در وزن شما بر روی ترازو تاثیر می گذارد و برای لباس هایی که اندازه مناسبی ندارند، به یاد داشته باشید که چربی سه برابر وزن آن عضله را اشغال می کند.

پیشنهاد من این است که آرام باشید و دیوانه وار ادامه ندهید. به دنبال برنامه خود ادامه دهید – درست غذا بخورید، مدام تمرین کنید و مطمئن شوید که کشش دارید.

۲) آیا ورزش کردن هر روز اشکالی ندارد؟

شما می توانید این کار را انجام دهید، اما من آن را توصیه نمی کنم. بدن شما نیاز به استراحت دارد. این زمانی است که عضلات شما خود را ترمیم و رشد می کنند. راحتی از طریق تمرینات به شما انرژی و استقامت می دهد. وقتی از خواب محروم می شوید، باعث کاهش عملکرد در باشگاه می شود. همچنین منجر به انتخاب نامناسب مواد غذایی می شود.

۳) من عاشق کربوهیدرات هستم و نمی توانم بدون آنها زندگی کنم. آیا هنوز هم می توانم کربوهیدرات بخورم و وزن کم کنم؟

کربوهیدرات مشکلی نیست. کنترل بخش مشکل است. بنابراین پاسخ این نیست که مصرف کربوهیدرات را به طور کامل متوقف کنید، بلکه باید آنها را در حد اعتدال مصرف کنید. اکثر مردم نان، پاستا، پیتزا و سایر غذاهای نشاسته ای را دوست دارند. مشکل این است که ما بیشتر از آنچه می سوزانیم کربوهیدرات می خوریم.

سهام خود را کنترل کنید و از مبادلات پاداش بهره ببرید. به عنوان مثال، اگر قصد دارید یک فنجان برنج برای شام بنوشید، از رول شام خودداری کنید. همچنین سعی کنید کربوهیدرات ها را زودتر در روز یا در حوالی زمان تمرین بخورید، زیرا می توانند به راحتی مصرف شوند و بسوزانند.

۴) آیا می توانم فقط با انجام کاردیو چربی کم کنم؟

شما می توانید، اما، باز هم، من آن را پیشنهاد نمی کنم. ورزش بیش از حد و همچنین کم خوری دستوری برای فاجعه است. مطمئناً، کاردیو برای سلامت قلب و عروق شما مفید است – اما نه اگر عضله ای که به سختی به دست آورده اید را از بین ببرد.

برای اینکه کالری سوزی خود را به حداکثر برسانید، حتی در حالت استراحت، باید عضله ای به نام توده بدون چربی داشته باشید. هرچه عضله بیشتری داشته باشید، بدن شما در حالت استراحت چربی بیشتری می سوزاند. بنابراین هدف در طول زمان عضله سازی در عین از دست دادن چربی است. اگر از کاردیو لذت می برید، اشکالی ندارد. فقط زیاده روی نکنید.

۵) بهترین راه ورزش برای کاهش چربی چیست؟

این یک سوال دشوار است، زیرا پاسخ آن روشن نیست. اگرچه راه های زیادی برای کاهش وزن وجود دارد، اما “بهترین راه” وجود ندارد. هر کس به یک رژیم تمرینی متفاوت پاسخ می دهد. در اینجا نکاتی وجود دارد که باید هنگام تلاش برای کاهش چربی و به دست آوردن توده بدون چربی با ورزش به خاطر داشته باشید.

فعالیت های روزانه و همچنین تمرینات تحمل وزن که از چندین گروه عضلانی استفاده می کنند، کالری بیشتری نسبت به سایر فعالیت ها در دقیقه می سوزانند.

تمرین تناوبی با شدت بالا (HIIT) می تواند یک ابزار ضروری باشد. بدن در ساعات پس از ورزش چربی های بافت چربی را می سوزاند و مدت و شدت آن به شدت ورزش بستگی دارد. یک تمرین HIIT خوب که ترکیبی از تمرینات کاردیو و قدرتی باشد باعث افزایش و گسترش چربی سوزی پس از تمرین می شود.

۶) اگر بخواهم چربی اضافی دور شکمم را از بین ببرم، آیا می توانم فقط ورزش های شکمی انجام دهم؟

خیر کار شکم برای تقویت هسته بدن و ساخت عضلات شکم و کمر عالی است، اما چیزی به نام کاهش لکه های چربی وجود ندارد. به قول معروف ماهیچه های شکم در آشپزخانه ساخته می شوند. داشتن یک رژیم کامل قلبی عروقی و تمرینات قدرتی همراه با یک رژیم غذایی کنترل بخش که به طور مکرر آن را دنبال می کنید، کلید کاهش چربی شکم و نشان دادن آن شش بسته است.

بهترین توصیه ای که می توانم به شما در حین انجام سفر تناسب اندام به شما بدهم این است که همیشه سوال بپرسید. هیچ سوال احمقانه ای وجود ندارد، دانش قدرت است. هر چه بیشتر بدانید، در رسیدن به هدف خود که مناسب و عالی باشید، موفق تر خواهید بود.

برای اطلاعات بیشتر، وبلاگ Gigi را در اینجا در DigitalMuscle.com بررسی کنید!

رژیم آنلاین دکتر روشن ضمیر https://rdiet.ir/