نکات زندگی سالم – چگونه یک زندگی سالم و شاد داشته باشیم

سبک زندگی بدون استرس و مثبت به عوامل متعددی بستگی دارد. اگر از این نکات و تکنیک های ساده خود کمکی استفاده کنید، می توانید زندگی با کیفیتی سالم و شاد داشته باشید.

۱. مثبت فکر کنید: نگرش مثبت و شاد به زندگی عامل مهمی برای زندگی سالم خوب است. در جمع افراد مثبت اندیش باشید. کتاب‌های خودیاری مانند «راز» اثر روندا برنز و «دراز کردن خود» نوشته ویکرانت ماهاجان، شما را با راهنمایی‌های ارزشمندی راهنمایی می‌کنند تا افکار خوب ایجاد کنید و تغییرات فعال مثبتی در زندگی‌تان ایجاد کنید.

۲-رژیم غذایی سالم: تغذیه خوب به معنای خوردن غذاهای سالم مانند غلات کامل، لوبیا، میوه ها، سبزیجات، شیر و محصولات لبنی است. مصرف غذاهای آماده را محدود کنید زیرا اغلب سرشار از سدیم، چربی و حتی قند هستند. مصرف غذاهای پرچرب و پر قند را محدود کنید. همیشه مراقب باشید که هیچ وعده غذایی به خصوص صبحانه را حذف نکنید.

۳. ورزش منظم: می توانید با تکنیک های ساده ورزش را در زندگی روزمره خود بگنجانید تا فعالیت بیشتری به زندگی خود بیافزایید. راه رفتن را شروع کنید، فریزبی بازی کنید، توپی را به سمت سگ خود پرتاب کنید، آهسته دوید، اسکواش بازی کنید، شنا کنید. معمولا افراد برای شروع خیلی تنبل هستند. ایده خوبی است که اعضای خانواده، حیوان خانگی یا دوستان خود را در برنامه تناسب اندام خود مشارکت دهید تا ورزش را به یک فعالیت سرگرم کننده تبدیل کنید. به راه هایی برای حرکت فکر کنید و برنامه ریزی کنید!

۴. استرس را کاهش دهید: اگر متوجه شدید که عصبانیتتان در حال افزایش است، از ۱ تا ۱۰ به آرامی در ذهن خود بشمارید تا حواس خود را از موقعیت های مزاحم و مدیریت بهتر ذهن منحرف کنید. تا حد امکان از افرادی که به شما استرس و موقعیت های استرس زا می دهند دوری کنید.

۵. اجتماعی شدن: خانواده و دوستان در مواقع نیاز از حمایت فیزیکی مانند کمک در انجام کارهای اداری، آشپزی، تمیز کردن و ارائه حس تعلق نزدیک برخوردار می شوند. این احساس حس هویت شخصی قوی می دهد، از تنهایی جلوگیری می کند، به غلبه بر اضطراب و افسردگی کمک می کند.

۶- بخوابید: ۷ تا ۱۰ ساعت خواب مداوم و بدون مزاحمت برای هوشیاری ذهنی، ثبات عاطفی و سلامتی ضروری است.

رژیم آنلاین دکتر روشن ضمیر https://rdiet.ir/ رژیم کتوژنیک دکتر روشن ضمیر