نکاتی برای داشتن خانواده سالم و سرزنده

در طول زندگی‌مان، برای دستیابی به زندگی بهتر آنقدر سریع می‌دویم که فراموش می‌کنیم فکر کنیم واقعاً چه چیزی مهم است. من افراد چاق زیادی را دیده ام که ثروتمند هستند و هیچ کنترلی بر عادات غذایی خود ندارند. به نظر می رسد آنها به شدت در مورد آن افسرده شده اند. همچنین، من بیشتر آنها را تنها یافتم، بنابراین افسردگی آنها حتی بیشتر می شود. اگر بگویم آنها پول زیادی دارند اما جایی برای خرج کردن ندارند اشتباه نمی کنم. وقتی این همه پول نمی تواند شما را خوشحال کند چه فایده ای دارد؟

من همیشه اولویت را می دهم زیرا به یک ضرب المثل دوران سالمندی اعتقاد دارم که “سلامتی ثروت است”. من خودم تمرین می کنم و به اعضای خانواده ام نیز انگیزه می دهم که سالم باشند. این نه تنها از نظر جسمی برای آنها مفید است، بلکه سلامت روانی آنها را بهبود می بخشد و به آنها در داشتن زندگی شاد کمک می کند.

عادت به ورزش کردن

چند سال پیش، به خاطر کنجکاویم برای سلامتی، به تنهایی ورزش می کردم، اما اکنون با دختر و شوهرم تمرین می کنم. وقتی از سر کار به خانه برمی گردیم، متوجه می شویم که شاهزاده خانم کوچک مشغول انجام تکالیف است. بعد از چند ساعت استراحت موزیک میزنم و با هم ورزش میکنیم. اخیراً، من نیز به شوهرم انگیزه دادم که با هم به یک باشگاه ورزشی بپیوندند، اما ما از این ایده صرف نظر کردیم زیرا برای یک بچه هفت ساله گزینه خوبی نیست. اگر فرزندانتان به اندازه کافی بزرگ شده اند، همیشه می توانید با خانواده خود به باشگاه بروید.

اگر ورزش در خانه جواب نمی دهد و کودک شما را خسته می کند، او را به یک زمین بازی ببرید و به او اجازه دهید با انواع مختلف وسایل بازی تجاری بازی کند. با این حال، برای اطمینان از ایمنی زمین های بازی، لایه های فوم را برای زمین های بازی با خود ببرید.

تشویق به تغذیه سالم

والدین بر آنچه باید در خانه طبخ شود، دست دارند. اگر از ابتدای زندگی کودک خود به خوردن غذاهای سالم عادت کنید، این عادت در تمام طول زندگی او باقی خواهد ماند و او زندگی مثال زدنی خواهد داشت. ما فقط زمانی می توانیم بهتر عمل کنیم که سلامتی مان به اندازه کافی خوب باشد.

با استفاده از روغن زیتون و سبزیجات، غذاهای سالم را در خانه بپزید. دو بار در هفته گوشت بخورید و از خوردن غذاهای ناسالم خودداری کنید. بچه‌ها عاشق خوردن آشغال‌ها هستند، بنابراین باید به آنها انگیزه دهید که سالم غذا بخورند. میل آن ها را سرکوب نکنید و اجازه دهید هفته ای یک بار آشغال بخورند، اما نه بیشتر از آن.

نوشابه را برش دهید

تعجب نکنید وقتی به شما می گویم یک قوطی نوشابه متوسط ​​برابر با ده قاشق غذاخوری شکر است که معادل ۱۵۰ کالری است. مصرف منظم یک بطری نوشابه باعث افزایش وزن پنج پوندی در یک سال می شود. نوشابه را با نوشیدنی ها و میوه های سالم جایگزین کنید زیرا می بینید که چقدر برای سلامتی شما خطرناک است. چنین عادات سالمی را می توان در دوران جوانی در کودکان ایجاد کرد. هنگامی که آنها بزرگ می شوند، مبارزه با عادات ناسالم آنها به یک چالش جهنمی تبدیل می شود.

زمان با کیفیت را با هم بگذرانید

اگرچه به نظر می رسد گذراندن وقت با خانواده با یک روال مربا دشوار است، انجام این کار هم برای شما و هم برای فرزندانتان معجزه می کند. عصر را به وقت خانواده خود اختصاص دهید و به پیاده روی و گشت و گذار در طبیعت بروید. هدف خود را تعیین کنید که هر هفته چیز جدیدی کشف کنید و به مکان جدیدی در شهر خود بروید. باور کنید یا نه، هوای تازه برای سلامتی شما کاری انجام می دهد که هیچ چیز دیگری نمی تواند انجام دهد، بنابراین به بیرون بروید و از مواهب طبیعی که در زندگی دارید استفاده کنید.

اجتماعی باشید

بچه ها با مشاهده بزرگترها و همسالان خود بیشتر یاد می گیرند. بنابراین برای آنها الگوهای خوبی قرار دهید تا زندگی سالمی داشته باشند. انسان حیوانی اجتماعی است و تنها بودن شخصیت و سلامت او را تباه می کند. بنابراین، معاشرت کنید و اجازه دهید بچه‌هایتان هم معاشرت کنند.

رژیم آنلاین دکتر روشن ضمیر https://rdiet.ir/ رژیم کتوژنیک دکتر روشن ضمیر