نپرسید که سیستم مراقبت های بهداشتی چه کاری می تواند برای شما انجام دهد

با از سرگیری مجدد بحث های ریاست جمهوری، مطمئناً درباره مراقبت های بهداشتی بیشتر خواهیم شنید. اما ما یک سوال کمی متفاوت را پیشنهاد می کنیم. علاوه بر این که بپرسیم چگونه می توان پوشش مراقبت های بهداشتی بیشتری را دریافت کرد، باید بپرسیم که چرا بسیاری از مردم در وهله اول بیمار هستند.

سخنان امروز JFK ممکن است این باشد: “نپرسید که سیستم مراقبت های بهداشتی چه کاری می تواند برای شما انجام دهد. بپرسید که برای کاهش بار مراقبت های بهداشتی چه کاری می توانید انجام دهید.” اما قبل از اینکه در مورد کارهایی که می‌توانیم انجام دهیم، بیایید نگاهی به برخی از حقایقی بیندازیم که ممکن است رئیس جمهور بعدی ما در اولین سخنرانی خود در مورد وضعیت اتحادیه با آن مواجه شود.

در جنبه منفی –

* ما سالم نیستیم: ۶۰ درصد بزرگسالان و ۲۰ درصد کودکان اضافه وزن دارند. انتظار می رود ۳۰ درصد از کودکان امروزی به دیابت مبتلا شوند. ۲۰ درصد از بچه های دبیرستانی در مراحل اولیه بیماری قلبی هستند. بار اقتصادی تخمین زده شده افسردگی برای سال ۲۰۰۰ (آخرین برآورد) ۸۳.۱ میلیارد دلار بود و این تنها یکی از بسیاری از بیماری های مرتبط با مغز است.

* در حال پیر شدن هستیم: تا دو دهه آینده حدود ۲۰ درصد جمعیت در سن بازنشستگی خواهند بود. ۴.۵ میلیون نفر در حال حاضر به بیماری آلزایمر مبتلا هستند و تا سال ۲۰۵۰ به ۱۶ میلیون مورد مبتلا خواهد شد.

* ما به شدت با مواد مخدر سروکار داریم: داروهای ضد افسردگی پرفروش ترین داروها در ایالات متحده هستند. رکورد تعداد کودکانی که از این داروها و داروهای ضد روان پریشی استفاده می کنند. برای بزرگسالان، داروهای کلسترول و فشار خون به اندازه غلات صبحانه محبوب شده اند.

در سمت بالا –

* دولت ایالات متحده تخمین می زند که سبک زندگی سالم می تواند سالانه ۷۱ میلیارد دلار در هزینه های مراقبت های بهداشتی و ۱۴ میلیارد دلار دیگر در کاهش بهره وری صرفه جویی کند.

* از هر هفت مرگ یک مورد زودرس است و با رژیم غذایی بهتر و سبک زندگی فعال می توان از آن جلوگیری کرد.

شاید رئیس جمهور بعدی باید کمی تلاش کند تا راه های بهبود این آمار را ترویج کند. اما چگونه

ما معمولاً بیماری قلبی، دیابت، افسردگی و زوال عقل آلزایمر را مشکلاتی کاملاً متفاوت می‌دانیم. اما هرچه بیشتر در مورد این بیماری بدانیم، بیشتر متوجه می شویم که این بیماری های به ظاهر متفاوت اغلب در سطح سلولی و مولکولی مشترکات زیادی دارند. آنها همچنین در مورد اینکه چگونه در ابتدا در ذهن و بدن شما جای پایی پیدا کردند، اشتراکات زیادی دارند.

با این حال، ما زرادخانه ای از ابزارهایی داریم که نشان داده شده است به کاهش آسیب سلولی مشترک برای حفظ سلامت مغز و بدن کمک می کند. آن ابزارها چیست؟ برخی از داروها و تجهیزات پزشکی با فناوری پیشرفته که برای بسیاری از جمعیت‌هایی که فاقد بیمه خدمات درمانی هستند، غیرقابل دسترسی است؟ قطعا نه. این ابزارها بسیار کم تکنولوژی هستند و در دسترس همه هستند. آن ها هستند:

۱. یک رژیم غذایی خوب

۲. فعالیت بدنی منظم

۳. ذهن خود را فعال و درگیر نگه دارید

۴. خواب و استراحت کافی داشته باشید

آسان به نظر می رسد، اینطور نیست؟ پس چرا همه ما این کار را نمی کنیم و چرا ۵۰ و ۱۰۰ سال پیش این همه مشکلات را نداشتیم؟

اول از همه، کیک صبحانه دیروز حاوی حدود ۱۵۰ کالری بود. امروزه این مافین ۴۰۰ کالری دارد. نوشیدنی بزرگ در فواره نوشابه به وزن ۱۲ اونس. امروزه این نوشیدنی از نظر حجم در اکثر منوها کوچکترین نوشیدنی است. بله، ما دچار تحریف نسبی هستیم. ما عاشق خوردن هستیم، نه نخود و هویج که میل می کنیم.

دوم اینکه برای بسیاری از افراد سر کار رفتن به معنای رفتن به کار فیزیکی است. امروزه، طیف وسیعی از تمرینات اداری، تمرینات انگشت روی صفحه کلید QWERTY ما است. قبلاً فعالیت بدنی بخشی منظم از زندگی روزمره بود، نه کاری که مجبور بودید در طول روز برنامه ریزی کنید.

سوم، همانطور که آلوارو در وبلاگ اخیر شارپ Brains اشاره کرد، بسیاری از ما در حال “برون سپاری مغز خود” هستیم و دیگر به خودمان فکر نمی کنیم. با پیام‌رسانی رسانه‌های جمعی، سیستم‌های جی‌پی‌اس، ماشین‌حساب‌ها، غلط‌گیرنده‌های املا، و سازمان‌دهنده‌های الکترونیکی، باید این سوال را بپرسیم که چگونه می‌توانیم بدون آنها کار کنیم. میدونم که خودم مقصر این قضیه هستم

در نهایت، ما تا دیروقت بیدار می‌مانیم و زود بیدار می‌شویم تا این مهلت‌ها را رعایت کنیم. به طور متوسط ​​۱.۵ ساعت کمتر از ۱۰۰ سال پیش zzzzzz دریافت می کنیم. نه تنها این، بلکه زمانی که بیدار هستیم بیش از هر زمان دیگری زمان خود را با مشغله، مشغله و مشغله سپری می کنیم.

اکنون، تغییر در حال رخ دادن است. ما همیشه نباید انتظار داشته باشیم که کارها را به روشی که عادت کرده ایم انجام دهیم و این را پیشنهاد نمی کنیم. غذا، در تمام اشکال مقاومت ناپذیرش، بسیار در دسترس است. مگه قرار نیست بخوریمش؟ خوب، ضرری ندارد که وعده دوم از چیزکیک تریپل شکلاتی خود را گهگاهی بگذرانید.

و نه، ما نمی‌توانیم در دفترمان اجرا کنیم، اما می‌توانیم کارهای ساده‌ای انجام دهیم تا فعالیت بیشتری در روزمان داشته باشیم. به جای رانندگی در این مأموریت های مایل طولانی، پیاده روی کنید. ماشین خود را دور از در پارک کنید و از پله ها بالا بروید. . . من همه اینها را قبلا شنیده ام. پس چرا ما این کار را نمی کنیم؟

یک دلیل این است که هیچ کس دوست ندارد به او گفته شود چه کاری انجام دهد و احساس گناه می کند، اکثر مردم به آن پاسخ نمی دهند. همچنین، اکثر مردم واقعاً به این فکر نکرده‌اند که واقعاً می‌خواهند سلامتشان چگونه باشد یا برنامه‌ای معقول برای رسیدن به اهداف سلامتی خود ایجاد نکرده‌اند. همانطور که ضرب المثل قدیمی می گوید، “اگر نمی دانید کجا می روید، به آنجا خواهید رسید”، به علاوه داشتن یک نقشه کمک می کند. در نهایت، حتی با یک برنامه، بسیاری از افراد با اولین نشانه شکست یا خستگی تسلیم می شوند. این تغییرات تا زمانی که آنها را به بخشی جدایی ناپذیر از زندگی خود تبدیل نکنیم آسان نمی شوند.

بنابراین چگونه می توانید افراد را تشویق کنید تا برای سالم ماندن اقدام کنند؟ از آنجایی که همه افراد متفاوت هستند، گزینه های زیادی وجود دارد. پاسخ واضحی که بیشتر مردم را تشویق می کند، پول، پول، پول است. . . پول (آیا آهنگ تم “شاگرد” را شنیده اید).

در سطح سیاست، اگر رئیس جمهور بعدی برای ایجاد انگیزه برای سبک زندگی و رفتارهای سالم کار کند، بسیار مفید خواهد بود. حالا، می‌دانم گفتن آن آسان است، شاید انجام آن آسان نباشد (و همه را راضی نگه دارید)، اما قبل از دویدن باید راه بروید.

اگر این انگیزه برای ریاست جمهوری آینده (آیا این یک کلمه است؟) برای مراقبت بهتر از خودمان چه می شود؟ اگر شرکت‌های بیمه سلامت به افرادی که سعی کرده‌اند سبک زندگی سالمی داشته باشند، تخفیف‌هایی ارائه دهند، چه؟ اگر دولت به ما معافیت مالیاتی بدهد تا سالم بخوریم و ورزش کنیم چه؟ اگر هر کس هر سال یک کلاس آموزش مداوم یا خود غنی سازی با یارانه دولتی داشته باشد چه می شود؟ آیا این امر بار کلی مراقبت های بهداشتی را بر کارفرمایان کاهش می دهد و پوشش افراد بیشتری را مقرون به صرفه تر می کند؟ به کاهش روزهای بیماری و افزایش بهره وری و خلاقیت کمک کنید؟ ملت ها ….

ما می دانیم که اخطارهای زیادی برای اجرای چنین طرحی وجود دارد، اما کاری باید انجام شود و شاید برخی از سیاستمداران برجسته بتوانند نحوه انجام آن را بیابند. اگر کشور سلامت آنها را بهبود بخشد چه کسی ضرر خواهد کرد؟

شرکت های بیمه تا این حد مجبور به ورشکستگی نخواهند بود. ارائه دهندگان پزشکی قادر خواهند بود به جای مقابله با بیماری مزمن توجه خود را به پیشگیری از بیماری معطوف کنند. دولت برای بحران مراقبت های بهداشتی در چنین صندلی داغی قرار نمی گیرد. داروخانه های بزرگ ممکن است داروهای کمتری بفروشند، اما بسیاری از صنایع مرتبط با سلامتی وجود دارند که تخصص لازم برای استفاده از آنها را دارند. اصولاً همه ما پیروز خواهیم شد.

بنابراین به سؤال اول خود بازگردیم: “در وهله اول چرا ما اینقدر بیمار هستیم؟” اگر به عقب برگردید و جنگل را برای درختان ببینید، جهان ما در ۵۰ تا ۱۰۰ سال گذشته به طرز چشمگیری تغییر کرده است. با فناوری و در دسترس بودن آن، ممکن است کمی از خود راضی شده باشیم، کمی اطمینان داشته باشیم که قرص جادویی درمانگر در دسترس ماست.

درست است که ما بیشتر عمر می کنیم. اما من مطمئن هستم که با افزایش طول عمر، همه حداقل به یک کیفیت زندگی معقول میل خواهند کرد، که در حال حاضر وضعیت موجود نیست. بنابراین به نظر می رسد پاسخ به سوال ما …. انتخاب های سبک زندگی است. انتخاب و حفظ بهترین سبک زندگی همیشه آسان نیست، اما بهترین چیزها در زندگی به ندرت چنین هستند.

خانم یا آقای رئیس جمهور، آیا به ما کمک می کنید که به خودمان کمک کنیم؟

حق چاپ (ج) BrainFit For Life 2008

رژیم آنلاین دکتر روشن ضمیر https://rdiet.ir/ رژیم کتوژنیک دکتر روشن ضمیر