نحوه حفظ یک رژیم غذایی سالم در دوران تحصیل

کوله ها بسته شده و ماشین بار می شود. بالاخره خانه را برای دانشگاه ترک می کنی. زمان صرف شده با رفتن به کلاس، ملاقات با دوستان جدید و معاشرت می تواند اغلب استرس زا باشد و باعث می شود رژیم غذایی شما عقب نشینی کند. اگر چند نکته را دنبال کنید، می‌توانید با وجود مشغله‌های زیاد، یک رژیم غذایی سالم را حفظ کنید.

اگر این گزینه را دارید، غذا خوردن در کافه تریا کالج انتخاب خوبی است. اگر عاقلانه انتخاب کنید، مجموعه ای از گزینه های سالم را ارائه می دهد. اگر مدرسه یک کافه تریا به سبک بوفه دارد، سعی کنید از هر گروه غذایی اصلی یک غذا را انتخاب کنید. سعی کنید مصرف غذاهای فرآوری شده، پنیر، سس و غذاهای چرب را محدود کنید. خوردن از نوار صحرا می تواند پاداش بزرگی پس از یک روز طولانی یا امتحان سخت باشد. سعی کنید برای کمک به حفظ یک رژیم غذایی سالم، هر روز صحرا نخورید.

زمانی که برای غذا خوردن در طول روز برنامه ریزی می کنید نیز مهم است. هنگام ثبت نام در کلاس ها، با در نظر گرفتن وعده های غذایی به روز نگاه کنید. شما باید صبح وقت کافی داشته باشید تا برای روز آماده شوید و یک صبحانه سریع بخورید، چه در اتاق خوابگاه یا در کافه تریا. مطمئن شوید که در اواسط روز زمانی را برای ناهار اختصاص دهید. سعی کنید شام را قبل از ساعت ۷ بعد از ظهر میل کنید تا از خوردن آخر شب خودداری کنید. همچنین باید زمانی را برای خوردن یک میان وعده مغذی مانند میوه و گرانولا در طول روز اختصاص دهید.

تعطیلات آخر هفته می تواند برای دانشجویان بسیار چالش برانگیز باشد زیرا فشار زیادی برای رفتن به مهمانی وجود دارد. غذا و نوشیدنی معمولی پیتزا، چیپس و سالسا و آبجو است. اگر قصد دارید برای شب بیرون بروید و مطمئن نیستید که گزینه‌های غذایی سالمی وجود دارد یا خیر، قبل از رفتن یک وعده غذایی سبک بخورید و از کالری‌های چرب اجتناب کنید. غذاهای محبوب در میان دانشجویان مانند پیتزا، بال بوفالو یا تاکو، هر چند وقت یکبار خوب هستند، اما اگر به یک رویداد هفتگی تبدیل شوند، ممکن است سلامت شما آسیب ببیند.

مصرف زیاد الکل نیز راهی عالی برای از بین بردن رژیم غذایی است. آبجو و نوشیدنی های مخلوط کالری خالی زیادی دارند، بنابراین حذف کامل آنها ایده خوبی است. اگر باید بنوشید، نوشابه‌های رژیمی را برای مخلوط کردن نوشیدنی‌هایتان، شراب قرمز در صورت موجود بودن، یا آبجو سبک بنوشید. یک نوشیدنی الکلی گاه به گاه ممکن است خوب باشد. با این حال، نوشیدن الکل روزانه یا حتی هفتگی باعث افزایش وزن می شود. خطر بیماری کبد، وابستگی به الکل و اعتیاد همیشه باید در پس ذهن شما باشد.

به یاد داشته باشید که در صورت تصادف، نوشیدن الکل و رانندگی ممکن است به قیمت جان شما یا شخص دیگری تمام شود. عواقب قانونی می تواند بقیه عمر شما را تحت تأثیر قرار دهد. خطر بیماری کبد، وابستگی به الکل و اعتیاد همیشه باید در پس ذهن شما باشد. اگر می خواهید مشروب بخورید، همیشه یک راننده مشخص داشته باشید، پیاده روی کنید یا با تاکسی تماس بگیرید.

اگر از چند نکته ساده پیروی کنید و از عقل سلیم استفاده کنید، باید بتوانید رژیم غذایی سالمی داشته باشید و از سال های دانشگاهی خود لذت ببرید. سلامتی شما بیست سال بعد تحت تأثیر عاداتی است که در طی چند سال تحصیل خود ایجاد می کنید.

رژیم آنلاین دکتر روشن ضمیر https://rdiet.ir/ رژیم کتوژنیک دکتر روشن ضمیر