نحوه انتخاب کفش ورزشی مناسب برای تمرین


وقتی نوبت به ورزش کردن می رسد، می توان تصور کرد که پاهای شما احتمالاً آخرین چیزی است که در ذهن شماست. با این حال، مهم نیست که به دنبال افزایش حجم عضلانی، کاهش وزن یا افزایش استقامت باشید، اگر کفش های نامناسب بپوشید، نمی توانید این کار را به طور موثر انجام دهید.

همه ما با فوتبالیست‌هایی که مجبورند به خاطر آسیب‌دیدگی پا مرخصی بگیرند خیلی آشنا هستیم، با این حال، آنها خنده‌دار نیستند و می‌توانند به سرعت روتین تمرینی شما را متوقف کنند، و حتی باعث آسیب‌های طولانی‌مدت شوند که می‌توانند در تمام طول بدن شما را تحت تاثیر قرار دهند. زندگی بعدی

برای اطمینان از اینکه بیشترین بهره را از تمرینات خود می برید و از مچ پا تا انگشتان پا محافظت می کنید، Dean Zweck، مدیر توسعه محصول در Total Fitness، برخی از نکات مهم خود را برای انتخاب کفش مناسب برای تمرین بعدی به اشتراک گذاشته است. .

خطرات کفش های نادرست

ما اکثر روز را روی آنها می ایستیم، و آنها اغلب ضرب و شتم جدی می کنند، بنابراین مهم است که به پاهای خود عشق و مراقبت لازم را برای کمک به حفظ سلامت آنها بدهیم. بدون انجام این کار، می تواند پیامدهای جدی برای سلامت و رفاه ما داشته باشد.

هنگامی که ما ورزش می کنیم، بدن ما با شدت بیشتری کار می کند، به این معنی که ضربان بیشتری نسبت به حالت عادی دارد.

این امر به ویژه در مورد پاهای ما صادق است، زیرا آنها بیشترین ضربه را در حین ورزش می گیرند. بنابراین، پوشیدن کفش هایی که بتوانند با این ضربه سازگار شوند و از پاهای شما محافظت کنند، ضروری است. عدم انجام این کار خطر آسیب کوتاه مدت و بلند مدت را افزایش می دهد.

کشیدگی و شکستگی مچ پا برخی از رایج‌ترین آسیب‌های شناخته‌شده در مورد کفش‌های نامناسب هستند، با این حال، می‌توانند باعث ایجاد میخچه، بونیون و درد مفاصل در پاها، به‌ویژه در اطراف انگشتان پا و کف پا شوند.

اینها می توانند مشکلات طولانی مدتی ایجاد کنند که ممکن است مانع از ورزش منظم شما شود و حتی می تواند بر زندگی روزمره شما تأثیر بگذارد و تحرک شما را حتی هنگام راه رفتن محدود کند.

با همه این‌ها، مهم است که کفش‌های مناسب را برای خود انتخاب کنید، مطمئن شوید که کفش‌ها به‌خوبی به پای شما می‌آیند، از مواد باکیفیت ساخته شده‌اند و کفش‌ها به‌طور خاص به ورزشی که قصد انجام آن را دارید می‌پردازند.

هر پا متفاوت است

هر انسانی تا پای ما متفاوت است، بنابراین، به قول معروف، کفش‌ها برای همه یک‌سایز نیستند. جدای از بدیهی بودن این که افراد سایز پاهای متفاوتی دارند، شکل پاهای ما نیز می تواند به شدت متفاوت باشد.

به طور کلی، همه پاها دارای انحنای جزئی در پایه خود هستند، با این حال، این انحنا می تواند از فردی به فرد دیگر متفاوت باشد.

برخی از افراد دارای انحنای بسیار عمیق تری هستند که به عنوان پا قوس دار شناخته می شود، در حالی که سایر افراد دارای کف پای صاف هستند. پهنای پاهای ما نیز مهم است، زیرا دو نفر می توانند طول پاهای یکسانی داشته باشند اما عرض آنها بسیار متفاوت است.

همه اینها به این معنی است که هنگام جستجوی یک جفت کفش، باید نوع پاهایی را که دارید در نظر بگیرید، زیرا پاهای مختلف بسته به انحنا و عرض آنها به سطوح مختلف حمایت نیاز دارند.

Footwear By Sport

ورزش های مختلف سطوح مختلفی از شدت را روی پاهای ما قرار می دهند. دونده ها فشار زیادی را روی پاهای خود وارد می کنند که به طور مداوم به زمین برخورد می کنند، در حالی که کسانی که روی تمرینات وزنه تمرکز می کنند، پاهای خود را روی زمین قرار می دهند، به این معنی که ضربه کمتر است.

با توجه به اینکه ورزش های مختلف فشارهای متفاوتی بر پاهای شما وارد می کند، باید کفش مناسبی را برای ورزش انتخابی خود انتخاب کنید.

برای دوندگان، به مقداری بالشتک اضافی نیاز دارید تا ضربه پاهایتان را که به زمین برخورد می کند، جذب کند. این نه تنها به محافظت از پاهای شما و جلوگیری از آسیب‌دیدگی کمک می‌کند، بلکه به شما کمک می‌کند تا طولانی‌تر بدوید، زیرا هنگام دویدن، پاهایتان آنقدر درد نمی‌کنند.

برای کسانی که بیشتر روی تمرینات با وزنه و تمرینات ثابت تمرکز می کنند، این بالشتک مورد نیاز نیست و در واقع می تواند مانع از این فعالیت ها شود. برای این تمرین‌ها، به کفش‌هایی با مشخصات پایین‌تر نیاز دارید که چسبندگی را به بالشتک ترجیح می‌دهند و به پاهای شما اجازه می‌دهند تا روی زمین چسبیده باشند.

Fit را بررسی کنید

من مطمئن هستم که بسیاری از ما حداقل یک بار در زندگی خود کفش های نامناسب را تجربه کرده ایم. خیلی سفت است، و پاهای ما ممکن است احساس کنیم که به دام افتاده اند، اما خیلی شل هستند، و احساس می کنیم که پاهایمان در داخل کفش هایمان تکان می خورند.

هنگام خرید کفش برای تمرین، باید مطمئن شوید که به درستی روی پاهای شما قرار می گیرند. پاهای شما باید در داخل کفش احساس امنیت کنند تا به اطراف حرکت نکنند، اما همچنان باید فضایی برای تنفس داشته باشند و احساس تنگناهراسی زیادی نداشته باشند.

این نه تنها تجربه ای راحت تر را ایجاد می کند، بلکه به گردش خون در پاهای شما نیز کمک می کند.

به طور منظم تعویض کنید

در حالی که ممکن است همه ما لباس هایی داشته باشیم که بارها و بارها آن را به دست می گیریم و می پوشیم، کفش های تمرینی شما نباید یکی از آنها باشد. استفاده مداوم از کفش باعث فرسودگی کفی کفش می شود که می تواند خواصی را که برای آن خریده اید از بین ببرد.

مخصوصاً در مورد کفش‌های مخصوص دویدن، جایی که بالشتک‌ها در طول زمان فرسوده می‌شوند، مهم است که هر زمان که متوجه ساییدگی کفش‌های خود شدید، تعویض کنید، که معمولاً بین ۳ تا ۶ ماه پس از خرید آن‌ها می‌گذرد، اما این بستگی به تعداد دفعات دارد. و چه مدت از آنها استفاده می کنید.

بنابراین، هنگامی که برای تمرین بعدی خود به بیرون می روید، چه برای دویدن در اطراف پارک محلی خود، یا یک تمرین سریع در باشگاه، می توانید با بهترین پاهای خود به جلو حرکت کنید و بدانید که پاهای شما راحت خواهند بود. و امن

در وب سایت آنها درباره Total Fitness اطلاعات بیشتری کسب کنید.

رژیم آنلاین دکتر روشن ضمیر https://rdiet.ir/