منابع امگا ۳ باید بخشی از رژیم غذایی روزانه شما باشد

پزشکان در سراسر جهان یک رژیم غذایی سالم متشکل از منابع امگا ۳ را توصیه می کنند. این به دلیل سه دلیل زیر است –

اول اینکه اسیدهای چرب امگا سه ضروری هستند. کلمه ضروری به این معنی است که بدن انسان برای رشد و نمو مناسب به این چربی ها بسیار نیاز دارد، اما نمی تواند توسط بدن تولید شود. بنابراین، منابع امگا ۳ باید به صراحت در رژیم غذایی روزانه گنجانده شود.

دوم، فواید چربی های امگا سه بسیار زیاد و غیر قابل مقایسه است. مصرف منظم منابع امگا ۳ علائم ADHD، ADD، اختلال دوقطبی، اوتیسم و ​​نارساخوانی را کاهش می دهد. این چربی ها به افزایش مهارت های حفظ، درک، تمرکز و واژگان کمک می کنند. آنها به دلیل خواص ضد التهابی خود شناخته شده اند، بنابراین در درمان اشکال مختلف آرتریت و سایر شرایط دردناک موثر هستند.

خاصیت رقیق کنندگی خون اسیدهای چرب امگا ۳ باعث سلامت قلب، کاهش سطح کلسترول و تری گلیسیرید می شود. آنها همچنین فشار خون را تحت کنترل نگه می دارند.

آخرین اما نه کم اهمیت این است که اکثر ما دچار کمبود چربی های امگا سه هستیم. غذاهایی که روزانه می خوریم (گوشت و غذاهای فرآوری شده و روغنی)، دارای مقادیر بالایی امگا ۶ و درصد بسیار کمتری از چربی های امگا ۳ هستند. در حالت ایده آل، ما باید فقط چهار قسمت از امگا شش را در مقابل هر قسمت از چربی های امگا سه داشته باشیم. با این حال، به دلیل عادات غذایی، این نسبت در بسیاری از افراد تا ۲۰:۱ افزایش یافته است.

همه این عوامل با هم نتیجه می گیرند که منابع غذایی امگا ۳ باید بخشی از رژیم غذایی روزانه هر بدن باشد. کمبود این چربی فوق العاده می تواند خطرناک باشد.

منابع غذایی مختلف امگا ۳ عبارتند از ماهی های سرد و روغنی مانند هوکی، تن، ماهی خال مخالی، ماهی آزاد، مکمل های ماهی، سبزیجات برگ سبز، توفو، سویا، دانه کتان، روغن شاهدانه، روغن کدو تنبل، روغن بذر کتان، گردو و غیره.

از بین تمام منابع غذایی که در مورد آنها صحبت کردیم، مکمل های روغن ماهی بهترین هستند. این به این دلیل است که آنها حاوی اسیدهای چرب امگا سه DHA و EPA هستند در حالی که سایر منابع غذایی فقط غنی از چربی های امگا سه ALA هستند. مطالعات ثابت کرده اند که بیشتر فواید امگا ۳ به دلیل DHA است. بنابراین، برای بهره‌مندی از حداکثر فواید سلامتی، توصیه می‌شود از منابع امگا ۳ که غنی از DHA هستند استفاده کنید.

ممکن است استدلال کنید که چون این مکمل ها از ماهی ساخته شده اند، پس چرا مستقیما ماهی نخورید. این به دلیل ناخالصی های مختلف موجود در ماهی است (آب اقیانوس آلوده). از سوی دیگر مکمل ها تحت فرآیندهای مختلف پالایشی قرار می گیرند و از این رو فاقد سم هستند.

رژیم آنلاین دکتر روشن ضمیر https://rdiet.ir/ رژیم کتوژنیک دکتر روشن ضمیر