مطالعات نشان می دهد ویتامین E و مواد معدنی به یائسگی گرگرفتگی و بی خوابی کمک می کنند

درصد بالایی از زنان یائسه در سراسر جهان به طور منظم گرگرفتگی و تعریق شبانه را تجربه می کنند. به دلیل عوارض جانبی داروهای هورمونی، بسیاری به دنبال درمان های طبیعی برای تسکین هستند. ویتامین E به دلیل فواید سلامتی که برای غدد، اندام‌ها و قلب ارائه می‌کند مشهور است، با این حال ممکن است به طور کلی شناخته نشده باشد که ویتامین E یک داروی اثبات شده برای گرگرفتگی یائسگی و تعریق شبانه است.

گرگرفتگی که گرگرفتگی نیز نامیده می‌شود، احساس ناگهانی گرما و اغلب عرق کردن در نیمه بالایی بدن است. این جرقه‌ها در حدود ۸۰ درصد از زنان در حوالی زمان یائسگی رخ می‌دهد و مردان نیز به دلیل کاهش تستوسترون در میانسالی ممکن است دچار آن شوند. تعریق شبانه یک «گرگرفتگی» است که در شب، اغلب در هنگام خواب رخ می دهد و می تواند باعث بیدار شدن مکرر شود.

در یک مطالعه اخیر از Gynecologic and Obstetric Investigation نشان داده شد که ویتامین E یک جایگزین طبیعی برای درمان استروژن و یک درمان موثر برای گرگرفتگی است. محققان دریافتند که پس از مصرف روزانه ۴۰۰ واحد بین المللی ویتامین E (کلاه نرم ژل) به مدت ۴ هفته، تفاوت آماری قابل توجهی در نمره شدت گرگرفتگی وجود دارد. آنها به این نتیجه رسیدند که بر اساس کارآزمایی، ویتامین E برای درمان گرگرفتگی توصیه می شود.

آدل دیویس، اولین متخصص تغذیه که توصیه های خود را بر اساس مطالعات مبتنی بر علم استوار کرد، می گوید: “در طول یائسگی نیاز به ویتامین E 10 تا ۵۰ برابر بیشتر از مقدار مورد نیاز قبلی است. گرگرفتگی و تعریق شبانه اغلب زمانی که ۵۰ تا ۵۰۰ واحد از ویتامین E استفاده می شود از بین می روند. ویتامین E روزانه مصرف می شود، اما در صورت قطع مصرف این ویتامین به سرعت عود می کنند.

کلسیم ارتباط مستقیمی با چرخه خواب ما دارد. در یک مطالعه منتشر شده در مجله نورولوژی اروپا، محققان دریافتند که سطح کلسیم در بدن در برخی از عمیق ترین سطوح خواب، مانند مرحله حرکت سریع چشم (REM) بالاتر است. این مطالعه نتیجه گرفت که اختلالات خواب، به ویژه عدم وجود خواب عمیق REM یا اختلال خواب REM، با کمبود کلسیم مرتبط است. پس از نرمال شدن سطح کلسیم خون، بازگشت به خواب طبیعی به دست آمد.

دیویس در مورد نیاز به کلسیم در زمان یائسگی می گوید: در دوران یائسگی کمبود هورمون های تخمدانی (استروژن و پروژسترون) باعث بروز علائم کمبود کلسیم شدید می شود که در این مواقع باید مقادیر زیادی کلسیم دریافت کرد. هر گامی برای اطمینان از جذب آن در خون انجام می شود.وقتی این اقدامات احتیاطی انجام شود و رژیم غذایی از جهات دیگر کافی باشد، زن در دوران یائسگی معمولا تحریک پذیری، گرگرفتگی، تعریق شبانه، گرفتگی عضلات پا، بی خوابی و افسردگی روانی خود را از دست می دهد. “

کلسیم زمانی بهترین عملکرد را دارد که با تقریباً نصف منیزیم در نسبت دو به یک متعادل باشد. میلدرد سیلیگ، MD، محقق برجسته پزشکی در مورد فواید منیزیم می‌گوید: «نسبت کلسیم به منیزیم دو به یک (دو برابر کلسیم منیزیم) مدت‌هاست که فیزیولوژیک و بهترین برای عملکرد طبیعی در نظر گرفته شده است. بر اساس مطالعات متابولیک طولانی مدت در مردان و زنان جوان که توسط بخش تحقیقاتی وزارت کشاورزی ایالات متحده انجام شده است.

در کمبود منیزیم، بی خوابی مزمن یکی از علائم اصلی و مرکزی است. خواب معمولاً با بیداری های مکرر شبانه آشفته است. از سوی دیگر، رژیم غذایی با منیزیم بالا و آلومینیوم کم با خواب عمیق تر و قطعی کمتر مرتبط است. این در مطالعه ای که توسط جیمز پنلند در مرکز تحقیقات تغذیه انسانی در داکوتای شمالی انجام شد، ثابت شد.

داروهای هورمونی مبتنی بر استروژن ممکن است خطر بیماری قلبی و سکته را افزایش دهند. تعداد فزاینده ای از زنان برای تعریق شبانه و بی خوابی به داروهای غیردارویی روی می آورند. ویتامین E و اشکال بسیار قابل جذب مواد معدنی طبیعی جایگزین‌های تسکین‌دهنده ثابت شده‌اند.

رژیم آنلاین دکتر روشن ضمیر https://rdiet.ir/ رژیم کتوژنیک دکتر روشن ضمیر