مزایا و معایب گیاهخواری

گیاهخواری به عنوان “پرهیز از مصرف گوشت – گوشت قرمز، مرغ، غذاهای دریایی و گوشت هر حیوان دیگری” تعریف شده است. (۱)

در تجربه من، «گیاه‌خواری» می‌تواند یک شمشیر دولبه باشد.

وقتی به درستی انجام شود، می تواند به مزایای سلامتی عظیم منجر شود.

من خودم وعده های غذایی گیاهی و کل روزهای سبزیجات دارم و آنها به من کمک زیادی می کنند.

بزرگترین مزایای رژیم غذایی گیاهی عبارتند از:

غذای خام به دلیل وجود آنزیم برای شما مفید است و ما باید بیشتر از غذای پخته، خام بخوریم.

مشکلات گوارشی ممکن است از بین برود (به دلیل پری بیوتیک های موجود در سبزیجات)

مصرف آنتی اکسیدان را از طریق میوه ها و سبزیجات افزایش می دهد.

رژیم های غذایی سخت ممکن است به ترویج نظم و کنترل خود (و دیوانگی؛-) کمک کند.

بارها دیده ام که در صورت رعایت نادرست آن منجر به مشکلات سلامتی، کمبودهای تغذیه ای و مشکلات سلامت روانی مانند افسردگی (همه از طریق کمبود B12) می شود.

سایر مشکلات سلامتی که معمولاً با گیاهخواری مرتبط است عبارتند از کم خونی، رنگ پریدگی (رنگ پریده)، بی حالی (عدم علاقه یا انرژی)، و مقاومت ضعیف در برابر عفونت.

به من اجازه دهید در این مقاله هفته ها همه چیز را توضیح دهم و چند راه حل واقعی برای تبدیل گیاهخواری به یک تجربه مثبت به شما ارائه دهم.

امروز طرحی را بیان می کنم که در آن می توانید از تمام مزایای گیاهخواری بدون مشکلات کمبود مرتبط بهره مند شوید.

دلایل اصلی که افراد تصمیم می گیرند گیاهخوار شوند عبارتند از:

اخلاقی و اخلاقی – اکثر مردم این کار را انجام می دهند، زیرا آنها مخالف ذبح حیوانات برای غذا هستند، به اندازه کافی در مورد آن احساس می کنند که از خوردن گوشت و سایر محصولات ساخته شده از ذبح حیوانات خودداری کنند.

مذهبی – برخی به دلیل اعتقادات مذهبی این کار را انجام می دهند.

سلامت – برخی به دلایل سلامتی این کار را انجام می دهند، دلایل سلامتی بسیاری وجود دارد که چرا افراد گیاهخوار می شوند، که به برخی از آنها خواهیم پرداخت. برخی افراد این کار را به عنوان تلاشی برای کاهش وزن انجام می دهند.

مالی – برخی افراد این کار را انجام می دهند زیرا می توانند در دراز مدت پول زیادی را پس انداز کنند. پروتئین گران است، اما اگر از من بپرسید این استراتژی ناقص است. هر پولی که پس انداز می کنید ممکن است باید برای صورت حساب های دندانپزشکی، فیزیوتراپی و درمان ها و روزهای از دست دادن کار خرج شود.

در این مقاله من بیشتر بر روی مزایا و معایب تغذیه ای تمرکز خواهم کرد تا اینکه به دلایلی که چرا مردم انتخاب می کنند گیاهخوار شوند.

انواع مختلف گیاهخواران

از نظر فنی نیز (بسیاری) انواع مختلفی از گیاهخواران وجود دارد که برخی از آنها را در زیر توضیح می دهم. تفاوت اصلی معمولاً این است که آیا فرد تخم مرغ، لبنیات یا ماهی می خورد.

لاکتو گیاه خوارانی هستند که لبنیات می خورند و تخم مرغی هایی که تخم مرغ می خورند.

پسکو-گیاهخواری که ماهی و/یا غذاهای دریایی می خورد.

مردم همچنین می توانند لاکتو-اوو-پسکو-گیاهخوار یا هر گونه تنوع باشند.

گیاهخواران یکی از سختگیرترین انواع گیاهخواران هستند و رژیم غذایی آنها شامل لبنیات، تخم مرغ یا ماهی نمی شود.

برخی از گیاهخواران حتی عسل نمی خورند زیرا زنبور عسل درست کرده است.

بسیاری از گیاهخواران برای جبران نخوردن گوشت، مقدار زیادی کربوهیدرات فرآوری شده و محصولات سویا مصرف می کنند.

من بیشتر از برخی سبزیجاتی که می شناسم، سبزیجات می خورم

من مرتباً از مشتریان می‌خواهم که یادداشت‌های غذایی خود را تکمیل کنند و بسیاری از «گیاه‌خواران» که با آنها کار کرده‌ام، بسیار ضعیف هستند. من بیشتر از هر کدام از آنها سالاد، سبزیجات و غذای خام می‌خورم و گیاه‌خوار نیستم.

افرادی هم هستند که به شوخی به آنها “غذاها” می گویند.

من در طول سال ها با بسیاری از گیاهخواران کار کرده ام، بسیاری از آنها رژیم غذایی خود را به خوبی انجام می دهند و در مورد تغذیه خود بسیار حساس هستند.

بیشتر اطلاعات اینجا برای افرادی که من آنها را (گیاهخواران تنبل) “غلات خوار” می نامم بسیار مفید است، زیرا به غلات، گندم، نان، ماکارونی و برنج اعتماد دارند.

یک بانو گزارش داد که دستور العمل های موجود در کتاب های آشپزی گیاهخواری عمدتاً بر پایه غلات است.

اگر تا به حال حدس نمی زدید – غلات خوار بودن حرکت سلامتی خوبی نیست!

بسیاری از گیاهخواران با افزایش وزن مشکلی ندارند.

برخی از آنها با لاغری بیش از حد مشکل دارند، اما یک غلات خوار در واقع به دلیل مصرف بیش از حد غلات می تواند اضافه وزن داشته باشد.

غذای گیاهی فرآوری شده

یکی از مشکلاتی که امروزه گیاهخواران با آن مواجه هستند غذاهای فرآوری شده «دشمن» ما است!

همه آنها معمولاً دارای مواد مخفی هستند، بنابراین هنگام خوردن کربوهیدرات های فرآوری شده و غذاهای بسته بندی شده گیاهی مانند گوشت تقلبی و محصولات غذایی آماده باید احتیاط کرد.

گوشت های تقلیدی

من همیشه گفته‌ام که یک گیاه‌خوار که یک سوسیس، ژامبون، بوقلمون یا یک همبرگر تقلبی می‌خورد، برایم کمی عجیب به نظر می‌رسد. (من کی هستم که کسی را عجیب خطاب کنم!) به علاوه هنگام خوردن این محصولات، سویای مصرفی شما از پشت بام می رود. سویا بسیار فرآوری شده است و می تواند باعث عدم تعادل هورمونی شود.

آیا گیاهخواری برای شما سالم تر است؟

اکثر مردم تمایل دارند که فکر کنند بله، و به راحتی می توان دلیل آن را فهمید. همه چیز به نحوه انجام آن بستگی دارد.

پژوهش

تحقیقات زیادی برای اثبات این موضوع وجود دارد که رژیم گیاهخواری (در بسیاری از سطوح) از یک سبک معمولی غربی – رژیم غذایی گوشت خوار – بهتر است. مطمئناً از رژیم غذایی معمول بریتانیا بهتر است.

با این حال، این مطالعات تحقیقاتی بیشتر در حال مقایسه (جمعیت اصلی) گوشت خوارانی است که گاهی سیگار می کشند، الکل می نوشند و انواع غذاهای فرآوری شده شیرین می خورند، با گیاهخواران، که عموماً تمایلی به سیگار نکشیدن، نوشیدن الکل زیاد یا مصرف شکر ندارند. و غذاهای فرآوری شده

درست مثل کاری که اینجا انجام داد.

یک مطالعه در مقیاس بزرگ نشان داد که مرگ و میر ناشی از بیماری ایسکمیک قلبی در مقایسه با غیر گیاهخواران ۳۰ درصد در میان مردان گیاهخوار و ۲۰ درصد در میان زنان گیاهخوار کمتر است. (۲)

یک “غیر گیاهخوار” یک جمعیت اصلی است، بنابراین این مقایسه منصفانه ای نیست که بگوییم فردی با رژیم غذایی سالم حاوی منابع حیوانی (در صورت تمایل یک رژیم غذایی معمول بریتانیا نیست).

و این یکی هم مقایسه منصفانه ای نیست. این مطالعه گزارش داد که رژیم گیاهخواری منجر به کاهش فشار خون و مشکلات کمتری با بیماری قلبی، فشار خون بالا، سندرم متابولیک و دیابت نوع ۲ می شود. (۳)

در این شرایط، تحقیقات همیشه به نفع رژیم گیاهخواری است.

با این حال، تحقیقاتی که فرض اصلی گیاهخواری را به چالش می کشد – اینکه شما می توانید هر آنچه را که نیاز دارید (از نظر تغذیه) از یک رژیم گیاهخواری یا گیاهخواری بدست آورید – بسیار گسترده است و به نظر من مجموعه تحقیقاتی قوی تری است.

منطقی به نظر می رسد که رژیم گیاهخواری با حذف یک گروه غذایی کامل، چیزهایی را از دست بدهد.

این چیزی است که یک محقق هلندی به نام پی سی داگنلی در مورد خطرات رژیم گیاهخواری و وگان می گوید.

“رژیم غذایی وگان… منجر به افزایش شدید خطر کمبود ویتامین B12، ویتامین B2 و چندین ماده معدنی مانند کلسیم، آهن و روی می شود… حتی یک رژیم لاکتو-گیاه خواری خطر کمبود ویتامین B12 و B12 را افزایش می دهد. احتمالاً مواد معدنی خاصی مانند آهن.” (۴)

همچنین گفته شد که این کمبودها نه تنها بر رشد فیزیکی بلکه بر رشد عصبی نیز تأثیر منفی می گذارد.

بنابراین پیروی از یک رژیم غذایی وگان در دوران بارداری به طور بالقوه دستور العملی برای فاجعه است.

گیاهخوار بودن یا وگان بودن سالم تر است اگر درست فکر کنید، کمی شبیه نمک.

به طور منطقی، اگر شما یک سبک زندگی معمولی غربی داشته باشید و شروع به خوردن مقدار زیادی میوه و سبزیجات تازه و غلات و حبوبات (سبزیج شدن) کنید، می تواند احساس خوبی به شما بدهد.

دوست دارید فکر کنید چیزی که به شما احساس خوبی می دهد اثرات طولانی مدت خواهد داشت، با این حال مشخص شده است که مزایای رژیم گیاهخواری، به ویژه رژیم گیاهخواری می تواند با گذشت زمان کاهش یابد.

دلایل کاهش فواید عمدتاً به دلیل کمبودهای تغذیه ای است.

رژیم گیاهخواری فاقد پروتئین با کیفیت، ویتامین های خاص (بیشتر B12)، مواد معدنی و اسیدهای چرب ضروری است.

کمبود کلسترول، ویتامین D و ویتامین B12 یک دستور العمل برای نوسانات خلقی و افسردگی است.

بدن برای تولید هورمون به کلسترول، ویتامین A، ویتامین D و سایر مواد مغذی حیوانی نیاز دارد. یک رژیم گیاهخواری بدون این مواد مغذی همچنین دستور العملی برای مشکلات هورمونی، مشکلات یائسگی، خستگی و کاهش میل جنسی است.

کمبود B12 در بین گیاهخواران و گیاهخوارانی که تخم مرغ نمی خورند بسیار شایع است.

کمبود ویتامین B12 می تواند باعث کم خونی، خستگی و اختلالات عصبی شود. این ویتامین برای تقسیم سلولی، انرژی و تشکیل گلبول های قرمز ضروری است.

B12 در تخم مرغ و گوشت اعضای بدن یافت می شود، بنابراین یک گیاهخوار تخم مرغی در تئوری مشکلی ندارد.

یک نقل قول خنده دار از یک متخصص هورمونی که با دکتر اریک سرانو ملاقات کرده ام، او گفت: “گیاهخواران رابطه جنسی را دوست ندارند”.

همه شما می دانید که من از طرفداران پر و پا قرص یک رژیم غذایی طبیعی حاوی بسیاری از میوه ها و سبزیجات تازه ارگانیک هستم، اما دوست دارم گوشت را نیز در رژیم غذایی خود قرار دهم.

اغلب از من می پرسند “بهترین نوع رژیم چیست؟” من همیشه می گویم، یکی که کار می کند، اما واقعا آن است – متعادل، که برای شما کار می کند.

من این اصطلاح را خواندم که برای شخص من مناسب بود “غیر گیاهخوار و هوشیار سلامت”، اساساً من یک غذای سالم هستم (در قسمت اصلی)، هیچ چیز پیچیده ای نیست.

گیاهخوار بودن یا نبودن

همه چیز به نحوه برخورد شما بستگی دارد – می تواند کار کند.

اگر آن را درست انجام دهید، بله، می تواند عالی باشد، اما اگر آن را اشتباه انجام دهید، ممکن است در وضعیت بدتری نسبت به زمانی که شروع کرده اید باشید.

به طور بالقوه اگر سبزی می‌خورید، غذاهای ناسالم مانند همبرگر، سوسیس، کباب، برخی از غذاهای سرخ شده، کاری، غذاهای چینی و پیتزا را حذف خواهید کرد.

بنابراین نکته مهم این است که این غذاها را با چه چیزی جایگزین می کنید، واضح است که هیچ کس قرار نیست آنها را حذف کند و آنها را با غذای بیشتری جایگزین نکند.

چیزی که باید مراقب باشید این است که گوشت را قطع نکنید و آن را با تن ها نان، گوشت تقلبی، وعده های غذایی سبزیجات فرآوری شده و پاستا جایگزین نکنید (مانند یک غلات خوار). همانطور که گفتم، این به جای کاهش وزن منجر به افزایش وزن می شود.

یکی از دلایل بزرگی که من گوشت می خورم طعم آن است، انواع مختلفی از گوشت وجود دارد و کارهای بسیار مختلفی می توانید با گوشت انجام دهید که در بشقاب من ضروری است!

بنابراین من برخی از مزایا و معایب اصلی گیاهخواری را سنجیده ام و نظر خود را در مورد آن مطرح کرده ام.

برای من طرفدار گوشت هستم و فکر می کنم همیشه خواهم بود. علاوه بر اینکه پروتئین با کیفیت خوب برای ما سالم است، طعم و لذت خوردن گوشت نیز یکی از دلایل اصلی من برای خوردن گوشت است، فقط مطمئن شوید که گوشت باکیفیت است.

بنابراین اگر این مقاله را خوانده‌اید و گیاه‌خوار هستید (یا در حال بررسی این مرحله هستید)، ابتدا مطمئن شوید که آن را به درستی و به دلایل درست انجام می‌دهید.

در مقاله ای توسط سالی فالون مورل در westernprice.org بیانیه جالبی وجود داشت

گیاهخواران و وگان هایی که مایل به بیان یک بیانیه سیاسی هستند باید برای ثبات تلاش کنند. گاوها نه تنها برای قرار دادن استیک روی میز، بلکه برای به دست آوردن اجزای مورد استفاده در صابون ها، شامپوها، لوازم آرایشی، پلاستیک، داروها، واکس ها (مانند شمع ها و مداد رنگی) ذبح می شوند. ) مصالح ساختمانی مدرن و مایع ترمز هیدرولیک برای هواپیماها. غشایی که در تلفن شما می لرزد حاوی ژلاتین گوشت گاو است. بنابراین برای جلوگیری از ریاکاری، گیاهخواران باید از استفاده از هر چیزی پلاستیکی، صحبت با تلفن، پرواز در هواپیما خودداری کنند. به فرزندانشان اجازه می دهند از مداد رنگی استفاده کنند و در ساختمان های مدرن زندگی یا کار کنند.”

رویکرد من به گیاهخواری – میوه و سبزیجات فراوان بخورید، سعی کنید ماهی و تخم مرغ و مقداری لبنیات (اگر وجدان شما اجازه دهد)، مقدار زیادی آجیل و چربی های خوب مانند آووکادو، روغن زیتون فرابکر، روغن نارگیل و کره معمولی مصرف کنید. .

توصیه من – یک گیاهخوار کامل نشوید، کار سختی است و در دراز مدت با آن مبارزه خواهید کرد.

کاملا ضروری است که مواد مغذی مهم (پروتئین ها، ویتامین ها، مواد معدنی و چربی ها) را که به طور معمول از گوشت از سایر منابع غذایی دریافت می کنید، دریافت کنید.

کمبودهای تغذیه ای رایج برای گیاهخواران و گیاهخواران شامل کمبود کلسیم، ید، آهن، اسیدهای چرب امگا ۳، پروتئین، ویتامین B12، ویتامین D و روی است. بنابراین یا از غذاهای حاوی آنها استفاده کنید یا از مکمل استفاده کنید.

?آیا میدانستید؟ کمبود ویتامین B-12 ممکن است در افرادی که رژیم گیاهخواری دارند، شناسایی نشود. این به این دلیل است که رژیم گیاهخواری سرشار از ویتامینی به نام فولات است که ممکن است کمبود ویتامین B-12 را تا زمانی که مشکلات شدید ایجاد شود پنهان کند.

به نظر من، هر چه به وگان بودن نزدیکتر باشید، دشوارتر است.

شما می توانید به همان اندازه یک سبک زندگی سالم به عنوان یک گیاهخوار یا یک گوشت خوار داشته باشید تا زمانی که آن را به درستی انجام دهید.

میخواهم نظر شما را در زیر بدانم.

با تشکر،

ریچارد

منابع

۱. “گیاهخوار چیست؟”. انجمن گیاهخواران. بازیابی شده در ۱۱ دسامبر ۲۰۱۰.

۲. Key et al. مرگ و میر در گیاهخواران و غیر گیاهخواران: یافته های دقیق از تجزیه و تحلیل مشترک ۵ مطالعه آینده نگر، مجله آمریکایی تغذیه بالینی، ۷۰ (۳): ۵۱۶S.

۳. Rizzo NS، Sabaté J، Jaceldo-Siegl K، Fraser GE. الگوهای غذایی گیاهخواری با خطر کمتر سندرم متابولیک مرتبط است: مطالعه سلامت Adventist-2.Diabetes Care. مه ۲۰۱۱؛ ​​۳۴ (۵): ۱۲۲۵-۷

۴. Dagnelie PC. تغذیه و فواید سلامت بالقوه و خطرات گیاهخواری و مصرف محدود گوشت در هلند. ند تیجدشر ژنیسکد. ۲۰۰۳ ژوئیه ۵؛ ۱۴۷ (۲۷): ۱۳۰۸-۱۳.

رژیم آنلاین دکتر روشن ضمیر https://rdiet.ir/ رژیم کتوژنیک دکتر روشن ضمیر