مزایای تمرین مقاومتی که احتمالاً در مورد آنها نشنیده اید


تمرین مقاومتی یک شکل عالی از تمرین برای بهبود قدرت و عضله سازی است، به طوری که بسیاری از افراد به سادگی وارد اتاق وزنه می شوند تا بزرگتر یا قوی تر به نظر برسند. با این حال، افراد زیادی در مورد فواید اضافه شده ای که تمرینات قدرتی بر سلامت و تندرستی عمومی دارد، نمی دانند.

نیک انگلیسی، متخصص تناسب اندام از BarBend، مزایای شگفت انگیزی را که وزنه زدن می تواند داشته باشد، آشکار کرده است، که فراتر از رویکرد “بلند کردن برای خوب به نظر رسیدن” است.

بهبود عملکرد مغز

ثابت شده است که تمرینات با وزنه سرعت انقباض مغز را کاهش می دهد، یک اتفاق رایج با افزایش سن. تمرینات مقاومتی منظم مهارت‌های تفکر انتقادی و توانایی یادآوری را بهبود می‌بخشد و تمرین اولیه تأثیر بیشتری در زندگی بعدی دارد.

این به این دلیل است که تمرینات مقاومتی پیشرونده فعال شدن پروتئین را افزایش می دهد، بنابراین در مورد BDNF، پروتئینی که برای رشد سلول های مغزی جدید استفاده می شود، فعال سازی بیشتر به معنای سلول های مغزی بیشتر است و به نوبه خود احتمال زوال ذهنی و شروع برخی بیماری های عصبی را کاهش می دهد. مانند آلزایمر.

کاهش سطح کلسترول خون

تمرینات مقاومتی سنگین به کاهش چربی بدن کمک می کند و این به نوبه خود با سطح کلسترول خون ارتباط دارد.

در یک مطالعه، تمرینات قدرتی سنگین به مدت ۱۴ هفته به طور قابل توجهی باعث کاهش سطح کلسترول و در نتیجه شروع بیماری قلبی شد. به شدت توصیه می شود که افراد برای موثرترین استراتژی کاهش چربی، تمرینات قلبی عروقی و مقاومتی انجام دهند.

ژن های فعال شده

ژن‌هایی که با آن‌ها متولد می‌شوید، همه و همه ساختار ژنتیکی شما نیستند. تمرین مقاومتی می تواند نقش مهمی ایفا کند.

تمرینات قدرتی ژن های خاصی را فعال می کند و ترکیب ژنتیکی شما را دوباره برنامه ریزی می کند. با بهبود سنتز پروتئین، پاسخ به عوامل استرس زای فیزیکی و ایمنی مرتبط است، همه چیز تحت تأثیر ژن ها است.

کاهش اضطراب

چندین مطالعه نشان داده اند که تمرینات قدرتی می تواند موثرترین شکل ورزش برای کاهش اضطراب باشد. این به این دلیل است که تمرین مقاومتی با سیم کشی مجدد مسیرهای عصبی باعث سازگاری عصبی در مغز می شود.

اگرچه بسیاری از مطالعات فواید ورزش و تمرینات مقاومتی را در رابطه با مسائل مربوط به سلامت روان نشان داده اند، اگر فکر می کنید ممکن است علائم را تجربه کنید، ابتدا باید با یک پزشک صحبت کنید.

کاهش خطر سکته مغزی

معمولاً مشخص است که فعالیت بدنی خطر سکته مغزی را کاهش می دهد. اکثر مطالعات تفاوت‌های بین تمرینات هوازی و مقاومتی را بیان نمی‌کنند، اما مشخص شده است که قدرت گرفتن بر خطر سکته مغزی تأثیر زیادی دارد و منجر به ارتباط با تمرینات قدرتی می‌شود.

وضعیت بدنی بهبود یافته

وضعیت وضعیت بدن نقش مهمی در ایجاد کمردرد دارد، بنابراین بهبود وضعیت بدن برای جلوگیری از هر گونه ناراحتی یا درد مهم است.

تمرینات قدرتی می‌تواند عضلات مرکزی بدن شما را بهبود بخشد و عضلاتی را که به وضعیت بدنی خوب کمک می‌کنند، مانند عضلات باسن، ستون فقرات و شانه‌ها، تقویت کند. واقعیتی که اغلب افراد را شگفت زده می کند فوایدی است که وضعیت بدنی خوب بر عملکرد ذهنی و شناخت نیز دارد.

روابط

برخی از مطالعات نشان داده‌اند که انجام یک فعالیت بدنی با همکاران یا همسالان می‌تواند استرس ناشی از کار را تا حد زیادی کاهش دهد و کیفیت زندگی را بهبود بخشد، بدون اینکه به مزایای اجتماعی تمرین با هم اشاره کنیم.

جلسات گروهی، یا حتی فقط یک شریک تمرینی، می تواند تأثیر زیادی بر انگیزه یا حتی لکه بینی داشته باشد، که می تواند تمرین شما را بهبود بخشد و همچنین یک تجربه پیوند خوب ایجاد کند.

بهبود کیفیت خواب

بخش بزرگی از یک سبک زندگی متعادل و سالم خواب است، بنابراین بسیار مهم است که به خوبی استراحت کنید. تمرین با وزنه یکی از فعال‌ترین فعالیت‌های بدنی برای بهبود کیفیت استراحت است، برخی تحقیقات نشان می‌دهند که تمرینات قدرتی به اندازه برخی داروها برای کمک به خواب موثر هستند.

رژیم آنلاین دکتر روشن ضمیر https://rdiet.ir/