مروری بر مکمل های سلامت مردانه

مکمل های بهداشتی تغذیه ای را فراهم می کنند که مردم معمولاً در رژیم غذایی خود از آن غافل می شوند. مردان برای تغذیه مناسب به مکمل های غذایی و مواد ضروری برای مبارزه با خستگی و فعال ماندن نیاز دارند. عادات غذایی ناسالم و تغییر سبک زندگی، خوردن مواد مغذی را دشوار می کند. با افزایش سن، مردان با مشکلات مختلفی مانند بیماری های قلبی عروقی، ریزش مو و بزرگ شدن پروستات مواجه می شوند. مصرف مکمل ها به همان اندازه که برای خانم ها مهم است برای آقایان نیز مهم است. این مکمل ها بسیار مهم هستند و می توانند نقش مهمی در ایمنی و زندگی سالم همه مردان ایفا کنند.

کلسیم

مردان در صورتی که کلسیم مورد نیاز خود را از غذا دریافت نکنند به مکمل های کلسیم نیاز دارند. سطوح بالای کلسیم در مردان نیز به کنترل وزن کمک می کند. دوز ایده آل کلسیم روزانه ۱۰۰۰ میلی گرم است. ۳ وعده غذای غنی از کلسیم بهترین راه برای تقویت بدن شماست.

ویتامین E

ویتامین E به دلیل خواص آنتی اکسیدانی اش شناخته شده است. این به مبارزه با علائم پیری کمک می کند و از خشکی پوست جلوگیری می کند. ویتامین E نیز از ریزش مو جلوگیری می کند. جریان خون و اکسیژن به پوست سر را افزایش می دهد. ویتامین E برای کاهش خطر بیماری قلبی، بیماری چشم و سرطان شناخته شده است. خوردن غذاهای غنی از ویتامین E مانند آجیل و روغن ضروری است. مکمل ویتامین E می تواند به دریافت دوز مورد نیاز، روزانه ۴۰۰ واحد بین المللی و حفظ سلامت بدن کمک کند.

اسید فولیک

کارشناسان استفاده از اسید فولیک را برای کاهش خطر بیماری قلبی توصیه می کنند. جریان خون را افزایش می دهد و از تشکیل لخته های خون در رگ ها جلوگیری می کند. سطح هموسیستئین را کاهش می دهد که می تواند باعث لخته شدن خون و افزایش خطر حملات قلبی شود.

اسید فولیک برای درمان بیماری آلزایمر نیز استفاده می شود. مکمل اسید فولیک برای مردان در سنین بالا ضروری است و دوز توصیه شده ۵۰۰ میلی گرم در روز است.

امگا ۳

اسیدهای چرب امگا ۳ فواید زیادی برای سلامتی دارند. این به کاهش خطر حملات قلبی در مردان کمک می کند. سطح کلسترول را متعادل می کند و فشار خون بالا را کاهش می دهد. روغن ماهی منبع عالی برای این اسیدها است. امگا ۳ جریان خون را تنظیم می کند و از لخته شدن خون جلوگیری می کند. همچنین برای درمان ریزش مو و بهبود بینایی مفید است. امگا ۳ برای سلامت روان نیز مفید است.

استفاده از مکمل‌های امگا ۳ به شدت توصیه می‌شود زیرا افراد در رژیم غذایی خود مقدار خطرناکی از امگا ۳ را مصرف نمی‌کنند. می توانید مکمل های امگا ۳ مانند روغن کبد ماهی یا مکمل های ماهی سالمون را دریافت کنید.

برای سالم ماندن و فعال ماندن، داشتن یک رژیم غذایی متعادل و غنی از مواد مغذی مهم است.

رژیم آنلاین دکتر روشن ضمیر https://rdiet.ir/ رژیم کتوژنیک دکتر روشن ضمیر