مبارزه با فیبرومیالژیا با روغن بذر کتان

آیا احساس درد گسترده و درد مفاصل داشته اید؟ آیا گاهی آنقدر احساس خستگی می کنید که فقط فکر کردن به انجام کاری خسته کننده است؟ آیا چند ماه است که این احساس را دارید؟ اگر به این سوالات پاسخ مثبت می دهید، ممکن است از فیبرومیالژیا رنج ببرید. و اگر پزشکتان تأیید کند که واقعاً فیبرومیالژیا دارید، روغن دانه کتان به همراه یک رژیم غذایی سالم می‌تواند به شما در مبارزه با این بیماری کمک کند.

مروری بر فیبرومیالژیا

اولین قدم برای غلبه بر این شرایط، یادگیری همه چیز در مورد آن است. فیبرومیالژیا یک بیماری مزمن است که با درد گسترده، حساسیت و درد در رباط‌ها، مفاصل و تاندون‌ها، دردهای عضلانی، خستگی دائمی و اختلالات خواب مشخص می‌شود. گاهی اوقات افراد مبتلا به این بیماری حتی نمی توانند کارهای معمولی را برای مدت طولانی انجام دهند.

فیبرومیالژیا، وضعیتی که عموماً افراد را با افزایش سن با میانگین سنی در حدود ۴۵ سالگی تحت تأثیر قرار می دهد. این بیماری در زنان بسیار بیشتر از مردان است و حدود ۳ تا ۶ درصد از جمعیت آمریکا از آن رنج می برند. علت این سندرم مزمن هنوز ناشناخته است و درمان معمولاً برای کاهش درد و غلبه بر استرس و مشکلات خواب است.

علائم فیبرومیالژیا

همانطور که قبلا ذکر شد، مفاصل، عضلات، تاندون ها و رباط های دردناک از علائم شماره یک این بیماری هستند. درد معمولاً در برخی از نقاط گردن، باسن، پشت، پاها و بازوها حادتر است. معمولاً مبتلایان به فیبرومیالژیا برای داشتن یک خواب آرام مشکل دارند، به همین دلیل است که همیشه احساس خستگی می کنند. برخی نیز افسردگی، میگرن، درد فک و حتی حافظه و تمرکز ضعیف را تجربه می کنند.

اجزای روغن بذر کتان

در گذشته از روغن بذر کتان در بسیاری از موارد مانند تولید پارچه و نقاشی استفاده می شد، اما نه به عنوان یک ماده غذایی یا مکمل. با این حال، کارشناسان کشف کرده اند که روغن دانه کتان منبع خوبی از آلفا لینولنیک اسید، یک جزء مهم امگا ۳ است. سپس بدن آن را به پروستاگلاندین تبدیل می کند، که به تسکین التهاب مرتبط با فیبرومیلژیا کمک می کند.

برای دریافت فواید بیشتر در مورد دانه‌های کتان و ثبت‌نام در خبرنامه رایگان فیبرومیالژیا که پیشنهادهای بیشتری برای راه‌های طبیعی برای تسکین علائم دارد، به خواندن ادامه دهید.

آنها همچنین کشف کرده اند که روغن دانه کتان حاوی اسیدهای چرب ضروری دیگری مانند امگا ۶ و امگا ۹ است. این اسیدهای چرب ضروری در نظر گرفته می شوند زیرا اجزای اصلی غشای سلولی ما هستند. علاوه بر این، بدن ما نمی تواند این اسیدهای چرب ضروری را بسازد. باید این اسیدهای چرب را در غذایی که می خوریم بگنجانیم تا دچار کمبود نشویم.

به غیر از امگا ۳، روغن دانه کتان نیز منبع خوبی از لیگنان است که یک آنتی اکسیدان موثر است. لیگنان ها را می توان در حیوانات و گیاهان یافت. دانه کتان یکی از بهترین منابع لیگنان در بین گیاهان است. این ترکیب شیمیایی در افزایش انرژی و کمک به تقویت سیستم ایمنی موثر است.

نقش روغن دانه کتان در کمک به فیبرومیالژیا

از آنجایی که در حال حاضر هیچ درمانی شناخته شده برای فیبرومیالژیا وجود ندارد، بهترین روش مدیریت علائم است. این جایی است که روغن دانه کتان وارد می شود زیرا التهاب مفاصل و تاندون های شما را هدف قرار می دهد و به کاهش تورم و درد کمک می کند.

برای افرادی که مبتلا به فیبرومیالژیا هستند، روغن بذر کتان را می توان هر روز به رژیم غذایی شما اضافه کرد تا التهاب را به حداقل برساند. می توانید آن را مستقیما مصرف کنید یا از روغن آن به عنوان سس سالاد استفاده کنید.

رژیم آنلاین دکتر روشن ضمیر https://rdiet.ir/ رژیم کتوژنیک دکتر روشن ضمیر