ما در ارتباطات سلامتی وزن زیادی به رژیم می دهیم

اکثر کمیته‌های سلامتی پیام‌های مکرری در مورد نکات غذایی ارسال می‌کنند که با نیت خوب ارسال می‌شوند که تجویز می‌کنند چه چیزی بخوریم، چه زمانی بخوریم و چه مقدار بخوریم. کارمندانی که این ارتباط را دریافت می‌کنند (و هزاران نکته، تبلیغات و تصاویر مرتبط با غذا از رسانه‌های مختلف) به این باور رسیده‌اند که اگر به سادگی توجه کنند و مطابق با آن عمل کنند، احساس بهتری خواهند داشت: این مراحل را اعمال کنید! از این غذاها دوری کنید! می خواهید احساس بهتری داشته باشید؟ رژیم گرفتن! به فرم برسید!

در عوض، باید رابطه خود را با غذا تغییر دهیم. ما به آن قدرت زیادی می دهیم.

موانع در کار

روندا بوکرام، متخصص تغذیه ثبت شده در بخش آموزش بهداشت دانشگاه ایالتی میشیگان که به عنوان عضو هیأت علمی کمکی خدمت می کند، خاطرنشان می کند: «رژیم غذایی یک صنعت ۵۲ میلیارد دلاری با نرخ شکست ۹۲ درصدی است. “این صنعتی است که بر اساس ترس از چاقی ساخته شده است. مردم به قدری از چاق شدن می ترسند – این کلمه چنان انگی به آن چسبیده است – که ایده غذا تبدیل به همه چیز می شود. برای جلوگیری از برچسب زدن به عنوان چاق یا چاق، بسیاری از دانش‌آموزان اینجا و بسیاری از مردم به طور کلی شروع به محدود کردن خود به غذاهای خاص می‌کنند، یا سه ساعت در روز ورزش می‌کنند. وقتی غذا تا این حد مورد توجه قرار می‌گیرد، سلامتی از بین می‌رود.”

مفهوم رژیم غذایی به دلایل متعدد یک عنصر محبوب در ارتباطات سلامت است:

• حضور صنعت رژیم غذایی: صنعت رژیم دارای هزاران روش و طرح، کلوپ رژیم غذایی و برنامه کاهش وزن است. نویسندگان مشهور کتاب های رژیمی می نویسند زیرا می دانند که مخاطبان اسیر را اغوا می کنند.

• ذهنیت رفع سریع: فرهنگ ما می تواند راه حل های سریع را دوست داشته باشد، مهم نیست که آنها واقع بینانه باشند. بسیاری از ما برای فرآیند تغییر و مفاهیمی مانند تدریجی، افزایشی و پیشرونده احترام چندانی قائل نیستیم.

• متخصصان پزشکی رژیم گرا: بسیاری از متخصصان مراقبت های بهداشتی بیماران را با اطلاعات تغذیه ای بمباران می کنند، در مورد اهمیت کاهش وزن سخنرانی می کنند و روش های جراحی را برای کاهش چاقی تشویق می کنند.

• مشکل در تغییر رفتار: روانشناسی نسبتا کمی در آموزش افراد برای مراقبت بهتر از خود در مورد غذا استفاده می شود. تا زمانی که به احساسات و انگیزه‌های متناقض و متضاد و (اغلب) متناقض مردم در مورد غذا خوردن به طور شهودی توجه نکنیم، تغییر زیادی در تفکر یا رفتار اصلی در مورد غذا مشاهده نخواهیم کرد.

ژنتیک، مزاج، بیوشیمی و عصب روانشناسی به اندازه تغذیه و ورزش مناسب با خوردن و وزن ارتباط دارند. در واقع، تحقیقات نشان می‌دهد که افراد بیشتری درگیر افکار مربوط به وزن و عادات غذایی خود می‌شوند، احتمال بیشتری دارد که مستعد احساسات منفی، پریشانی و بیماری‌های روانی شوند. مقاله‌ای که اخیراً در ژورنال Eating Behaviors منتشر شده است (Masudo and Wendell, 2010) نشان می‌دهد که نحوه ارتباط ما با ترس از افزایش وزن و اهمیت لاغری، در احساس و رفتار ما تفاوت دارد.

ارزش پیام های “غذا شهودی”.

بکرام می‌گوید برای سالم‌تر شدن از نظر جسمی و روانی، شرکت‌ها و جوامع نباید اطلاعات مربوط به غذا و تغذیه را با قضاوت «خوب» و «بد» ارائه دهند. و به جای اعتماد به دیوانگی های جدید رژیم غذایی یا مفاهیم رضایت فوری، باید کمی به خودمان ایمان داشته باشیم و به آنچه بدنمان به ما می گوید اعتماد کنیم.

بوکرام می گوید که هر فردی حس شهودی از گرسنگی و اشتها دارد. پیروی از آن نشانه های غذا خوردن عادی، به جای محدودیت شدید کالری، تمرکز بر غذا را به سمت داخل، جایی که به آن تعلق دارد، تغییر می دهد. بوکرام می‌گوید: «مردم هوس نیروهای بیرونی می‌کنند – آنها رژیم‌های غذایی را دوست دارند، زیرا به آنها گفته می‌شود چه کنند. “این معادل گرفتن یک نمره ریاضی خوب است بدون اینکه واقعاً مطالب را بفهمید. پس از مدتی، شما با مشکلات مشابه روبرو می شوید و واقعاً چیزی یاد نگرفته اید.”

بکرام را باید تحسین کرد. او سعی می کند به دانشجویان ایالتی میشیگان کمک کند تا با بدن خود در آرامش باشند و از لذت غذا لذت ببرند. علاوه بر قرارهای برنامه ریزی شده، دپارتمان او بروشورهای آموزشی و سایر مطالب چاپی را منتشر می کند، جلسات و رویدادهای توانمندی در مورد سلامتی و تغذیه برگزار می کند و دانش آموزان را برای کمک به دیگران به روش همتا به همتا آموزش می دهد.

یکی دیگر از طرفداران پیام های شهودی که اخیراً با آنها صحبت کرده ایم، Dr. لین راسی، روانشناس سلامتی که مجموعه ای از کلاس های “تغذیه برای زندگی” را در دانشگاه میسوری تدریس می کند. او مرکز تمرین ذهن آگاهی دانشگاه را تأسیس کرد. فلسفه اصلی او در مورد غذا به طرز طراوت آوری کل نگر است، که شامل ذهن آگاهی، خرد شهودی بدن و ذهن، و بینش آموزشی است.

راسی کمیته‌های سلامتی را تشویق می‌کند تا از مخفف “BASICS” برای ارائه پیام‌هایی در مورد غذا خوردن بصری استفاده کنند. این عبارت مخفف عبارت Belly Check، Assess Food خود، کاهش سرعت، بررسی گرسنگی خود، جویدن کامل غذا، و طعم غذای خود است.

مفهوم یک رفع سریع را رفع کنید

کمیته‌های سلامتی می‌توانند نقش مهمی در توقف جنون ترویج شده توسط فرهنگ رژیم غذایی، نارضایتی بدنی، و اعتقاد رایج به راه‌حل سریع داشته باشند.

بیایید با دادن وزن کمتر غذا شروع کنیم.

رژیم آنلاین دکتر روشن ضمیر https://rdiet.ir/ رژیم کتوژنیک دکتر روشن ضمیر