رژیم لاغری سریع

غذا خوردن طبیعی – یک جایگزین مثبت برای رژیم غذایی

گاهی اوقات افراد به سختی می توانند “به طور معمول” بخورند زیرا ساختاری به این شکل وجود ندارد. همه چیز به “هوشیاری” یا خوردن آگاهانه بستگی دارد تا یک عادت. غذا خوردن طبیعی جایگزین مثبتی برای رژیم غذایی است که به سادگی به شما امکان می دهد به بدن خود گوش دهید تا زمانی که می خواهد آنچه را که می خواهد به او بدهید.

یکی از اصول اساسی این است که «زمانی که واقعا گرسنه هستید بخورید»، نه «زمانی که وقت غذا خوردن است». زمانی که واقعاً گرسنه نیستید، غذا خوردن منطقی نیست، اما ما اغلب این کار را انجام می‌دهیم زیرا ممکن است در آن زمان به یک نیاز عاطفی پاسخ دهد. غذا خوردن به طور طبیعی شما را قادر می سازد تا به جای خوردن خودکار یا بر اساس عادت، آگاهانه در مورد غذا تصمیم بگیرید.

اصل کلیدی دیگر این است که ما “آنچه می خواهیم” بخوریم. ممکن است فکر کنید همیشه آنچه را که می خواهید می خورید، اما در واقعیت بیشتر ما در عوض آنچه را که فکر می کنیم باید می خوریم. این از طرز فکر رژیم غذایی ناشی می شود که همیشه مراقب آنچه می خوریم و انتخاب های سالم در تلاش برای کاهش یا حفظ وزن هستیم. با این حال، اگر همیشه آنچه را که فکر می کنیم باید بخوریم، هرگز سیر نخواهیم شد و در آن زمان است که تمایل به پرخوری داریم.

اصل سوم این است که «وقتی احساس خوبی داریم متوقف شویم». مجدداً، اگر بر اساس عادت یا خودبه‌خود غذا بخوریم، احتمالاً وقتی بشقاب خالی است، غذا را متوقف می‌کنیم، به این معنی که به طور منظم تمایل به پرخوری داریم. وقتی “به طور معمول” غذا می خوریم، در درون بدن خود قرار می گیریم و به ما این امکان را می دهد که وقتی به اندازه کافی سیر شدیم، آن را متوقف کنیم.

آخرین اصل “بعد از غذا خوردن به سمت چیز دیگری حرکت کنید”. این تضمین می کند که ما چیزهای مثبتی در زندگی خود داریم که به ما شادی و لذت می بخشد، بنابراین غذا تمرکز اصلی ما نیست.

همه این مراحل ساده، منطقی هستند و هر کسی می تواند آن را دنبال کند. با این حال، این یک برنامه سفت و سخت نیست، بنابراین ممکن است در ابتدا آسان نباشد. شما باید بدانید که چه زمانی احساس گرسنگی می کنید تا تصمیم درستی در مورد آنچه می خواهید بخورید و در نتیجه چه زمانی را ترک کنید. بر این اساس، شما باید آگاهانه در تمام مراحل به بدن خود گوش دهید. این ممکن است در ابتدا دشوار به نظر برسد، اما مانند هر چیز جدیدی با کمی تمرین قبل از اینکه متوجه شوید، طبیعی خواهد بود و نیازی نیست به آن فکر کنید.

این شیوه غذا خوردن به ما این امکان را می دهد که در مورد غذا در آرامش باشیم و از محدودیت ها رها شویم. این یک راه حل سریع نیست، اما مثبت است و ما را قادر می سازد به تدریج اما به طور دائم وزن کم کنیم. هر کسی می تواند به طور معمول غذا بخورد، زیرا نیازی به خوردن انواع خاصی از مواد غذایی ندارید، یک برنامه دقیق را دنبال کنید یا خود را از چیزی محروم کنید. خیلی ساده، وقتی احساس گرسنگی می کنید غذا بخورید و زمانی که گرسنه نیستید!

رژیم آنلاین دکتر روشن ضمیر https://rdiet.ir/ رژیم کتوژنیک دکتر روشن ضمیر