غذای سالم برای مصرف کودکان

کودکانی که فاقد وعده های غذایی متعادل هستند، در برابر مشکلات سلامتی مانند ضعف بینایی، خستگی و همچنین کاهش تمرکز آسیب پذیر هستند. این ممکن است مانع رشد آنها شود، که ممکن است به عنوان یک والدین بسیار افسرده کننده باشد. وزن ناسالم در میان کودکان به دلیل اسراف در غذاهای پرچرب مانند همبرگر و پیتزا در حال افزایش است. از طرف دیگر، غذای سالم برای کودکان سلامت روانی را تقویت می کند و وزن آنها و سلامت عمومی را حفظ می کند. درک لیست غذایی معقول به والدین این مفهوم را می دهد که چه چیزی ممکن است بخشی از غذاهای سالم برای کودکان باشد.

اساساً غذای سالم فاقد چربی است و به همین دلیل نیز می تواند نقش مهمی در کاهش وزن طبیعی در کودکان داشته باشد. خوردن وعده های غذایی متعادل، رشد کافی و رشد کلی جوانان را تضمین می کند. تعدادی از غذاهای سالمی که می توانید بخورید در زیر نشان داده شده است:

محصولات شیر

شیر می تواند غول خوبی باشد. یکی از بهترین نوشیدنی های سالم برای کودکان است. حقیقت این است که تحقیقات نشان داده است که شیر احتمالاً حاوی ۹ نیاز غذایی است که شامل مواد معدنی ضروری مانند کلسیم، پتاسیم و روی است. برای داشتن استخوان های سالم و همچنین کنترل مشکلات چشمی، کودکان خردسال باید روزانه دو لیوان شیر بنوشند. علاوه بر شیر، باید به کودکان ماست هم داده شود که مملو از باکتری های «خوب» است. که از شیر تولید می شود، معمولا با مکمل های غذایی پر می شود. بنابراین با مصرف ماست طبیعی می توانید از مزایای اصلی شیر بهره مند شوید. لبنیات و پنیر نیز در فهرست غذاهای سالم موجود است، زیرا کلسیم موجود در پنیر به تقویت دندان ها و استخوان های کودکان کمک می کند. علاوه بر این، باید به مقدار کم مصرف شود زیرا استفاده بیش از حد می تواند باعث افزایش وزن شود.

غذای دریایی

غذاهای دریایی نیز در لیست ایمیل آنها از غذاهای سالم برای بچه هایی که می توانید بخورید موجود است. علاوه بر این، مانند یک منبع غنی از پروتئین، ماهی یک منبع عالی برای دوران امگا ۳ کشف شده است. برای توسعه مناسب به عنوان همتایان دارویی خود، از جمله دلایل اسیدهای امگا ۳ ضروری است. جای تعجب نیست، ماهی مطمئناً یک غذای مغز است. چیدن ماهی قزل آلا می تواند جایگزین بهتری از نظر تهیه غذا برای کودکان باشد. والدین می توانند با خوردن چند وعده سوشی دو بار در هفته، ویتامین ها و مواد معدنی ناهار کودکان را تقویت کنند.

تخم مرغ

غذاهای سرشار از پروتئین مانند تخم مرغ برای حفظ مواد مغذی کودکان شما ضروری است. پروتئین ها نقش مهمی در ایجاد ماهیچه های قوی و همچنین تضمین رشد موی سالم دارند. نمی‌توان فواید آن را برای بچه‌ها انکار کرد، بنابراین باید تخم‌مرغ را در رژیم غذایی آنها قرار داد. با این حال، از آنجایی که تخم مرغ مملو از کلسترول است، نباید به کودکان روزانه تخم مرغ داده شود. بر این اساس، اضافه کردن یک تخم مرغ آب پز در صبحانه یا ناهار در هر روز جایگزین پیشنهاد می شود.

ملاقات

تکه های بدون چربی گوشت مرغ بدون پوست و همچنین بوقلمون فاقد اسیدهای چرب هستند اما شما دلایل برجسته ای برای پروتئین هستید. غذاهایی که از مرغ همراه با سوپ سبزیجات، سیب زمینی همراه با ماهی قزل آلا یا حتی ساندویچ ماهی قزل آلا تشکیل شده است تعدادی از بهترین غذاها برای کاهش وزن هستند. گزینه های دیگر برای غذاهای سالم برای کودکان در زیر آمده است:

کوفته مرغ

مرغ با استفاده از رول

ساندویچ مرغ که حاوی کمی مایونز است

برنجی که حاوی برش های بدون چربی مرغ است

چوب ماهی

سبزیجات و میوه

لیست ایمیل آنها از وعده های غذایی متعادل برای بچه ها جزئی است و به میوه ها و سبزیجات اشاره نمی شود. سبزیجات سبز برای سال‌ها به عنوان منبع اصلی مواد معدنی و ویتامین‌ها مورد تحسین قرار گرفته‌اند و بخشی اساسی از تغذیه سالم هستند. آنها می توانند به کاهش چربی بیش از حد در کودکان کمک کنند. والدینی که به دنبال غذای معقول برای ناهار کودکان هستند باید دستور العمل های آماده تهیه شده از سبزیجاتی مانند اسفناج، گوجه فرنگی، کلم بروکلی، هویج، کلم بروکسل و کلم را تهیه کنند. میوه ها همچنین ممکن است به افزایش مصرف ویتامین در کودکان و همچنین کاهش وزن کمک کنند. تعداد کمی از وعده های پاپایا، آووکادو، گواوا، انبه، پرتقال و توت فرنگی مواد مغذی کافی را فراهم می کند. میوه هایی مانند آناناس، سیب و همچنین هلو برای روده شما عالی هستند و همچنین به توقف حرکت دردناک روده در جوانان کمک می کنند. گل کلم یا کلم بروکلی بخارپز شده و تکه‌های هویج و خیار، یا شاید یک سالاد سبز می‌تواند افزودنی عالی برای ناهار بچه‌ها باشد. بنابراین، صرف نظر از اینکه وعده غذایی شما باشد، دستور تهیه سالاد باید یک بخش اساسی از غذای کودکان باشد.

غلات کامل

غلات کامل از جمله برنج قهوه ای رنگی، سبوس جو دوسر، بلغور جو دوسر و نان غلات گندم و غلات فیبر کامل، علاوه بر مقدار قابل توجهی از مواد معدنی منیزیم و پتاسیم خون، در کربوهیدرات های خط دار و همچنین فیبر بالا هستند. کربوهیدرات ها منابع اولیه انرژی برای بدن شما خواهند بود. بنابراین، صبحانه کودک باید شامل وعده های غذایی پر انرژی باشد که اتفاقا فقط غلات کامل هستند. این می تواند باعث شود که بچه های شما معمولاً دچار خستگی نشوند و در طول روز پر انرژی و سرزنده باشند.

به طور کلی، غذای سالم برای کمک به کودکان برای تقویت ظرفیت ذهنی و همچنین دلهره آنها، آنها را برای کار در مطالعه آماده می کند. علاوه بر این، کودکانی که مواد غذایی مغذی را به طور منظم مصرف می‌کنند همیشه خوشایند و رضایت‌بخش هستند، بنابراین مراقبت از آنها برای مادران و پدران آسان‌تر می‌شود.

رژیم آنلاین دکتر روشن ضمیر https://rdiet.ir/ رژیم کتوژنیک دکتر روشن ضمیر