غذاهای سالم برای مغز

با توجه به بسیاری از چیزهایی که ممکن است در مورد غذا اشتباه کنند، بهتر است روی غذاهایی تمرکز کنید که به درست شدن کارها کمک می کنند. خوشبختانه چندین تنقلات خوشمزه برای انجام این کار وجود دارد. بیایید به چند مورد نگاه کنیم:

آووکادو

ویتامین K و فولات موجود در آووکادو به سختی از مغز شما محافظت می کند. آنها به جلوگیری از لخته شدن خون کمک می کنند، به این معنی که در برابر سکته مغزی بهتر محافظت می شوید. آنها همچنین در زمینه هایی مانند حافظه، مهارت های شناختی و تمرکز کمک می کنند.

چغندر

در مورد چغندر چیزهای زیادی برای دوست داشتن وجود دارد. این سبزیجات که به عنوان یکی از آن سبزیجات ضد التهاب شناخته می شوند، هر کاری از حذف سموم از بدن شما انجام می دهند تا جریان خون بهتری به مغز بدهند، که به شما کمک می کند تا “لبه” ذهنی را که به شدت به آن نیاز دارید، به دست آورید.

بلوبری

برای محافظت در برابر زوال طبیعی مغز، زغال اخته بهترین است! آنها حافظه را در طول زمان بهبود می بخشند، و تحقیقات اخیر ثابت می کند که آنها واقعا می توانند از دست دادن حافظه را معکوس کنند!

کلم بروکلی

یکی دیگر از سبزیجات برای تقویت حافظه، بروکلی چیزهای زیادی برای ارائه دارد، به ویژه دو ماده مغذی مهم برای بهبود عملکرد مغز، ویتامین K و کولین. ویتامین K توانایی های شناختی را تقویت می کند در حالی که کولین حافظه را بهبود می بخشد. بیایید اسید فولیک را فراموش نکنیم که به جلوگیری از بیماری آلزایمر و افسردگی کمک می کند.

روغن نارگیل

صحبت های زیادی درباره روغن نارگیل شده است، باورش سخت است که این روغن کارهای خوبی انجام می دهد و همچنان از مغز شما در برابر از دست دادن حافظه به دلیل افزایش سن محافظت می کند. این یک ضد التهاب عالی دیگر است که به رشد نورون کمک می کند.

شکلات تلخ

برای بهره مندی از بهترین فواید شکلات، از چیزی که ۷۰ درصد کاکائو یا بالاتر دارد استفاده کنید. این غذای دیگری برای بهبود جریان خون به مغز است. مشخص شده است که کاکائو باعث بهبود روانی کلامی و عملکرد شناختی در سالمندان می شود.

تخم مرغ

کولین موجود در تخم مرغ به حفظ شیمی مغز شما کمک می کند. مطالعات نشان داده اند که تخم مرغ به شما کمک می کند تا احساس شادی کنید و فقط برای رشد سالم در مغزهای در حال رشد ضروری نیستند.

روغن زیتون اضافی

چیزهای زیادی در مورد این مورد وجود دارد، از روشی که از مغز شما در برابر آسیب محافظت می کند، اما همچنین می تواند آسیب وارد شده به مغز به دلیل بیماری یا سن را معکوس کند. روغن زیتون فوق بکر یادگیری را آسان تر می کند، حافظه را بهبود می بخشد و حتی برای جلوگیری از زوال عقل عمل می کند. چیز خوب؟ اضافه کردن آن به رژیم غذایی بسیار آسان است.

سبزیجات

هر زمان که چیزی سبز برگ می خورید، چیزهای خوبی در مورد آهن و ویتامین C به رژیم غذایی خود اضافه می کنید. ۱-۲ وعده در روز تمام چیزی است که برای مشاهده یک تغییر مثبت نیاز دارید!

ماهی سالمون

با حافظه مشکل دارید یا اخیراً نمی توانید فکر کنید؟ ماهی سالمون را برای یک راه حل سریع امتحان کنید، با حسن نیت از همه آن امگا ۳ که برای سلامت مغز ضروری هستند. اگر فکر می کنید چیزی به این سادگی نمی تواند کمک قابل توجهی کند، این را در نظر بگیرید: مطالعات نشان داده است که کودکان مبتلا به ADHD که ماهی سالمون می خورند تمرکز بهتری دارند.

زردچوبه

همه درباره اینکه زردچوبه به عنوان یک ضدالتهاب عالی است صحبت می‌کردند، اما برای افزایش اکسیژن دریافتی در مغز، به معنای تقویت مهارت‌های شناختی، فوق‌العاده است. همچنین با این افزودن ساده به رژیم غذایی خود احساس هوشیاری بیشتری خواهید داشت.

گردو

گردو زیادی لازم نیست تا بهتر فکر کنید. این به این دلیل است که آنها دارای غلظت بالایی از اسید چرب امگا ۳، DHA هستند. DHA یک غذای قوی برای مغز است و ثابت شده است که عملکرد شناختی را بهبود می بخشد و از زوال شناختی مرتبط با افزایش سن جلوگیری می کند.

رژیم آنلاین دکتر روشن ضمیر https://rdiet.ir/ رژیم کتوژنیک دکتر روشن ضمیر